Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #1 Skrevet 13. april 2012 Hvor ville dere dratt på ferie? Familie- minste er 4 år. Og om Tyrkia, hvor? hører alle sier at Alanya er så fint, men syns det er litt langt med buss fra flyplassen. og hvor ville dere event anbefale på Kreta?
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #2 Skrevet 13. april 2012 Jeg vil ALDRI dratt på pakketur til Tyrkia, da jeg mener det er et udemokratisk land som systematisk bryter menneskerettighetene ovenfor egne innbyggere. I tillegg okkuperer de ulovlig land.. Drar man dit støtter man dem! Nei, da ville jeg nok valgt Kreta. Samme hvor.
Gjest Heartbroken Skrevet 13. april 2012 #3 Skrevet 13. april 2012 Begge steder er barnevennlige og fine, men tyrkerene kan bli vel intense for en stakkars nordmann grekerene er mye roligere og koseligere. Vi har vært på Chaniakysten og der er det kjempefint. Deilige strender og hav, god mat og hyggelige mennesker. Eneste problemet med Kreta og Hellas generelt, er at de har et svært avslappet syn på punktlighet og flyreisen hjem har blitt mange timer forsinket hver gang vi har vært der :/ Men ellers er de greske øyer fantastiske åhhhhhh, jeg og vil
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #4 Skrevet 13. april 2012 http://www.apollo.no...saljarepriv=SIT Vi skal dit. Valgte fordi det var så masse positive tilbakemeldinger fra folk som hadde vaert der før. Når du trykker på trippadvisor så kommer alle komentarer opp. Veldig greit med sånne. Jeg vil tippe at Tyrkia er bitte lite grann billigere. Aldri vært der fordi mannen har det samme innstillinga som noen over her.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #5 Skrevet 13. april 2012 Takk for svar. Tror nok vi ender opp på kreta, men må finne det riktige stedet først. Ingen flere anbefalinger? Henriette
Eliane Skrevet 13. april 2012 #6 Skrevet 13. april 2012 Kreta! Jeg elsker Kreta,og kretere er fantastiske folk! Vi var i kalives i fjor, liten søvnig plass,akkurat det vi ville ha. God tur,uansett hvor dere ender opp!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #7 Skrevet 13. april 2012 Jøss, ser her et mislykket forsøk på multi tasking på høyt nivå gitt. skulle skrive HI, men ser jeg skrev navnet på min datters venninne istedet. Ja, ikke lett å skrive å snakke samtidig gitt. Hvilket reiseselskap dro dere med? HI
Gjest SHOC Skrevet 13. april 2012 #8 Skrevet 13. april 2012 Vi trives veldig godt i Tyrkia, vært der mange ganger. Mye gøy og oppleve der, båtturer, flere badeland mm. Vi pleier å kjøpe mye klær når vi er der, særlig jeans. Billig skinn og gull. Men selgerene kan være masete, men det er en vanesak. Vært på Kreta også, men syntes det var litt kjedelig og ikke gode shoppingmuligheter i forhold til Tyrkia.
GlemMegEi Skrevet 13. april 2012 #9 Skrevet 13. april 2012 vi trives også veldig godt i tyrkia..vi har vært både i alanya og side med barn..men anbefaler side med barn..mye roligere og mer langgrunn strand uten varm sand som det er i alanya..
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #10 Skrevet 13. april 2012 Det er som shoc sier myyye bedre mulighet for shopping i tyrkia, men mye mer slitsomme selgere. Vi pleier å snakke med reisebyrå og legge frem våre ønsker til dem og de anbefaler hvilke hoteller som passer våre ønsker best. Har alltid vært fornøyd med anbefalingene vi har fått. Ikke koster det noe heller.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #11 Skrevet 13. april 2012 Jeg vil ALDRI dratt på pakketur til Tyrkia, da jeg mener det er et udemokratisk land som systematisk bryter menneskerettighetene ovenfor egne innbyggere. I tillegg okkuperer de ulovlig land.. Drar man dit støtter man dem! Nei, da ville jeg nok valgt Kreta. Samme hvor. Hvem okkuperer ulovlig land anonym?Slutt å kaste dritt til Tyrkia.La heller vare å reise dit.Tyrkere er heller ikke int.i mennesker som deg.Vær så snill,ikke reis til Tyrkia.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #12 Skrevet 13. april 2012 Høres ut at de fleste shopper en god del i syden!!! Vi er aldri på shopping der Bare når vi sitter på flyplassen og tida går sakte. Ellers bruker vi tida på naturen:fjell, sjø, soling osv...
Gjest SHOC Skrevet 13. april 2012 #13 Skrevet 13. april 2012 11 Tyrkia har okkuprt deler av Kypros siden 1974. Øya er nå delt i to, en Tyrkisk side og en Kypriotisk side.
3 nøtter til Askepott Skrevet 13. april 2012 #14 Skrevet 13. april 2012 Jeg vil ALDRI dratt på pakketur til Tyrkia, da jeg mener det er et udemokratisk land som systematisk bryter menneskerettighetene ovenfor egne innbyggere. I tillegg okkuperer de ulovlig land.. Drar man dit støtter man dem! Nei, da ville jeg nok valgt Kreta. Samme hvor. Hvem okkuperer ulovlig land anonym?Slutt å kaste dritt til Tyrkia.La heller vare å reise dit.Tyrkere er heller ikke int.i mennesker som deg.Vær så snill,ikke reis til Tyrkia. De okkuperer halve kypros som de tok i 1974, dødsmange som ble drept som de aldri har funnet igjen. Hvor dum går det ann og bli?
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 13. april 2012 #15 Skrevet 13. april 2012 Kreta! Tyrkerne er altfor masete etter min smak iallefall! Så må jeg faktisk reklamere litt for Bulgeria. Vi var i Nessebar/Sunny Beach for noen år siden, og ble utrolig positivt overrasket... Billig og bra, og ikke masete i det hele tatt... Og veldig barnevennlig:-) Skal sies at vi dro utenom skoleferien, og da var det stille og rolig over alt. Er nok mer partysted i ferien....
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 13. april 2012 #16 Skrevet 13. april 2012 Jeg vil ALDRI dratt på pakketur til Tyrkia, da jeg mener det er et udemokratisk land som systematisk bryter menneskerettighetene ovenfor egne innbyggere. I tillegg okkuperer de ulovlig land.. Drar man dit støtter man dem! Nei, da ville jeg nok valgt Kreta. Samme hvor. Hvem okkuperer ulovlig land anonym?Slutt å kaste dritt til Tyrkia.La heller vare å reise dit.Tyrkere er heller ikke int.i mennesker som deg.Vær så snill,ikke reis til Tyrkia. De okkuperer halve kypros som de tok i 1974, dødsmange som ble drept som de aldri har funnet igjen. Hvor dum går det ann og bli? Hvor dum kan DU bli? Les historien skikkelig du, før du uttaler deg om noe du ikke har peiling på!
3 nøtter til Askepott Skrevet 13. april 2012 #17 Skrevet 13. april 2012 Jeg vil ALDRI dratt på pakketur til Tyrkia, da jeg mener det er et udemokratisk land som systematisk bryter menneskerettighetene ovenfor egne innbyggere. I tillegg okkuperer de ulovlig land.. Drar man dit støtter man dem! Nei, da ville jeg nok valgt Kreta. Samme hvor. Hvem okkuperer ulovlig land anonym?Slutt å kaste dritt til Tyrkia.La heller vare å reise dit.Tyrkere er heller ikke int.i mennesker som deg.Vær så snill,ikke reis til Tyrkia. De okkuperer halve kypros som de tok i 1974, dødsmange som ble drept som de aldri har funnet igjen. Hvor dum går det ann og bli? Hvor dum kan DU bli? Les historien skikkelig du, før du uttaler deg om noe du ikke har peiling på! og hva er feil med det? er kun tyrkia som anerkjenner sin del av kypros som tyrkisk. Resten av verden er imot det. og ja jeg kan historien om at kypros tilhørte det osmanske rike fram til 1880 og noe og så ble det styrt av england til engang etter krigen. og i 1974 kom tyrkere og okkuperte det. Er jo en grunn til at tyrkia ikke får være med i Eu. regner med du er fra tyrkia, siden du kaller deg tyrkisk pepper. Hvorfor flyttet du til norge? for tyrkia var ett så jævla bra land eller?
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 13. april 2012 #18 Skrevet 13. april 2012 Er født og oppvokst her faktisk, med en norsk foreldre og en tyrkisk. Tyrkia okkuperte ikke bare Kypros i 1974, leser du HELE historien om hva som skjedde osv så får du ett lite innblikk i hva som faktisk skjedde:)
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 13. april 2012 #19 Skrevet 13. april 2012 Og ja på mange måter så er Tyrkia ett mye bedre land enn Norge, mens Norge på mange måter er ett bedre land enn Tyrkia!
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 13. april 2012 #20 Skrevet 13. april 2012 Og btw er Norge så mye bedre da? Samene som ble undertrykket, jødene som ble forvist fra landet, behandlingen av tyskerbarna og mødrene deres. Alle land har vel noe dritt på seg, men å dømme ett helt land for noe som skjedde for flere år siden blir for teit!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #21 Skrevet 13. april 2012 Jeg har heller ikke flyttet til Norge fordi hjemlandet mitt var et dårlig sted å være i.Er født og oppvokst her.Har planer om å flytte tilbake. Begge landene har positive sider ved seg.Norge er et rikt land,men innbyggere er langt mindre enn Tyrkia.Tyrkia har et innbyggertall på 70 millioner.Her kan dere selv regne ut.Hvis Norge hadde 70 mill.i innbygger,hadde vi hatt disse mulighetene da ? Føler på mange måter at mennesker blir utnyttet her.Du har månedskort,glemt igjen hjemme,mens du prøver å forklare kontrolløren at du faktisk har billett,blir du belastet med 900 kr.Ojj,så lett....Ikke minst parkerinsbøter fleste av oss sliter med.Har betalt 6000 kr for leie av garasje årlig,får parkeringsbot fordi jeg ikke har gyldig kort.Den henger jo på front ruta.Hva slags system er dette ?? Jeg kan godt flytte til hjemlandet mitt i dag jeg,for den slags skyld,selv om jeg er født og oppvokst i Norge.Til dem som tror:å nei,vi kommer ikke til å sulte oss i hjel der,eller bli skutt av noen på gata.Blir møtt med store hjerter som ønsker oss velkommen. Nabosystemet er slik at de er villige til å dele alt.Hvis naboen lager suppe,får du av den.Tyrkere er ikke gjerrige folk som stirrer kaldt,men smilende mennesker som er villige til å hjelpe deg med hva som måtte til. Til slutt:Ja,anbefaler Tyrkia på det sterkeste
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 13. april 2012 #22 Skrevet 13. april 2012 Jeg har heller ikke flyttet til Norge fordi hjemlandet mitt var et dårlig sted å være i.Er født og oppvokst her.Har planer om å flytte tilbake. Begge landene har positive sider ved seg.Norge er et rikt land,men innbyggere er langt mindre enn Tyrkia.Tyrkia har et innbyggertall på 70 millioner.Her kan dere selv regne ut.Hvis Norge hadde 70 mill.i innbygger,hadde vi hatt disse mulighetene da ? Føler på mange måter at mennesker blir utnyttet her.Du har månedskort,glemt igjen hjemme,mens du prøver å forklare kontrolløren at du faktisk har billett,blir du belastet med 900 kr.Ojj,så lett....Ikke minst parkerinsbøter fleste av oss sliter med.Har betalt 6000 kr for leie av garasje årlig,får parkeringsbot fordi jeg ikke har gyldig kort.Den henger jo på front ruta.Hva slags system er dette ?? Jeg kan godt flytte til hjemlandet mitt i dag jeg,for den slags skyld,selv om jeg er født og oppvokst i Norge.Til dem som tror:å nei,vi kommer ikke til å sulte oss i hjel der,eller bli skutt av noen på gata.Blir møtt med store hjerter som ønsker oss velkommen. Nabosystemet er slik at de er villige til å dele alt.Hvis naboen lager suppe,får du av den.Tyrkere er ikke gjerrige folk som stirrer kaldt,men smilende mennesker som er villige til å hjelpe deg med hva som måtte til. Til slutt:Ja,anbefaler Tyrkia på det sterkeste Helt enig:)
Ariel_86 Skrevet 13. april 2012 #23 Skrevet 13. april 2012 Anbefaler også Tyrkia, men ikke Alanya. Det var et utrolig masete sted:( jeg har hørt mye positivt om Side for barnefamilier:) vi trives veldig godt i Kemer, et rolig sted med utrolig hyggelige mennesker, natur, sjø og god mat:) God tur:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå