Gå til innhold

Hvordan er dette her egentlig..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg håper å få til å amme snuppa når hu først kommer, men tenker litt mer på sånn planlegging her hjemme, lønner det seg å ha mme stående sånn tilfelle man kommer dithen at man må gå over og det det feks er søndag?

Og har hørt at nyfødt kan gå opp til 4 dager før ungen må få i seg mat (med tanke på å få i gang amming osv)

Føler ejg gruer meg litt til dette, pga har hørt så mye om ammepress og at det er vanskelig å komme igang. Også litt redd for å føle at jeg feiler hvis jeg ikke får det til...

Noen som har noen tips til forberedelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mistet plutselig melka en lørdagskveld, pga masse stress til et bursdags lag, så der stod vi. ungen skreik og jeg grein, nærmeste døgnåpne apotek var i Oslo over 1 times kjøring unna (pr vei). Gubben måtte bare hive seg i bilen og kjøre, var tilbake 2,5 timer etterpå med mme. For ett helvete de timene var.

Så ja, ha en eske stående, bare i tilfelle.

Men! - Ikke gru deg til å amme, prøv å endre tanke mønsteret ditt og få dette over til å bli noe positivt, som du gleder deg til.

Husk å spis nok og drikk masse, så du holder produksjonen i gang. Alle gjør feil i starten, ta de med deg videre og bygg videre på det, ikke la deg knekke av noen feil :)

Lykke til, dette skal gå bra.

Skrevet

Åh, amme er sÅ koselig! :) NÅr du legger den lille til, og den fÅr et godt tak og dine skuldre senkes, ikke noe er bedre enn det! :) Du ammer barnet ditt fordi du har lyst, driiit i ammepress og det greiene der... Kjære vene, skulle man latt de smÅ sulte ihjel for at man "ikke faan skal slutte Å amme" hvis det ikke gÅr? :) Selv fullammet jeg i fire mÅneder med førstemann, og ved siden av mat frem til han var ti mÅneder, og nummer to fullammet jeg i seks mÅneder og ved siden av mat til han var ti mÅneder. Amminga var en kosestund, det var MIN og babyens tid! :)

Ikke tenk sÅ mye pÅ det du, legg til barnet, prøv deg frem, lytt gjerne til rÅd og tips, men du vet best! :) Uansett sÅ blir ditt barn gitt den beste næringen som kan fremskaffes, om det sÅ er morsmelk, eller mme. :) NÅr jeg var baby sÅ fikk vi 50/50 vann og H-melk... :P Tenk pÅ det! :P

Du etterlyser tips til forberedelse, det beste tipset jeg har er Å gÅ pÅ soverommet nÅr du skal amme den første tiden. Da er det bare du og den lille, ingen ser hva du gjør eller legger seg opp i hvordan du gjør ting, og du slapper mye bedre av. Legg deg gjerne ned pÅ senga og slapp helt av mens den lille spiser. :) Se pÅ det som kos, ikke som stress! :) Dra heller ikke bort før du er fortrolig med amming, det er ikke noe værre enn Å sitte borte og knote og svette med en skrikende og sulten baby. :P

MASSE rot i svaret mitt, men les to ganger, sÅ grer det seg nok ut... :P

Skrevet

Så rart... Alle å'ene mine ble store...

Skrevet

Jeg har tenkt å ha en pakke mme stående så slipper det å bli strevsomt det blir melkebom en gang eller to. Lykke til

Skrevet

For sikkerhets skyld ville jeg hatt litt MMS stående dersom det skulle bli behov.

Ingenting er mer frustrerende og vondt enn en baby skrikende av sult i en sårbar barseltid.

Jeg slet veldig med ammingen og måtte plutselig ha mme en morgen. De 20 minuttene mannen var på butikken var lange :)

Denne gangen håper jeg å få det til, men kommer til å ha noe stående "just in case".

Skrevet

Jeg har kjøpt noen pakker med ferdigblandet mme som jeg har stående sånn i tilfelle. Sist fullammet jeg til nesten 9 mnd (hun nektet å spise noe annet) og delammet etterpå til hun var 21 mnd.

Skrevet

Takk for svar og anbefalinger :D :D

Da kjøper jeg en pakke mme å setter i skapet!

Skrevet

har slitt med amminga med begge mine, så nå når jeg får nr. 3 skal jeg ha både mme og nye flasker klare til bruk (kjøpte igår!). Håper veldig å få til amminga denne gangen, men hylende baby sulten baby er ikke stas... greit å være litt forberedt!

Skrevet

Fine tips over her, men noe jeg fikk meg veldig fort sist var en brystpumpe. Jeg fikk ikke til gode ammeteknikker den første tiden og ble veldig sår og fikk utrolig vondt i brystvortene, men jeg hadde nok melk og det var en lettelse å få det ut. Så gav jeg babyen det jeg hadde pumpet ut først, sånn at han ikke var helt desperat når jeg prøvde med puppen. Etter en stund gikk det over og jeg sluttet å pumpe meg, men fikk jo brukt for pumpen senere da jeg skulle ut litt og mannen skulle mate baby'n. Pumpen kan også være en løsning for å øke melkproduksjonen dersom det skulle være nødvendig i starten. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...