Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #1 Skrevet 13. april 2012 flere som har gått på dette? Tar nå 14 dagers prøvediett for så å innføre matvarer for å se om jeg reagerer på noe, anbefalt av lege pga mulig matintoleranser..hun ville jeg skulle gå på diett i 3 måneder..må innrømme at jeg er meeeget umotivert, hehe, og lettere deppa, men har også fått litt ahaopplevelse i forhold til hvor mye sukker jeg egentlig vanligvis får i meg i løpet av en dag. I går var jeg direkte sur og uopplagt hele dagen, hodepine og vekslet mellom å tenke at "jeg gir opp og kjøper sjokolade nåååå" og å tenke at dette skal jeg greie! Dag 2 i dag..har spist ryvita knekkebrød til frokost og nå enda en frokost havregrøt med blåbær, kommer til å spise MYE for å hele tiden føle meg mett ellers sprekker jeg garantert. Noen som har lyst å joine meg?? skjønner godt at du ikke vil det altså Disse 14dagene er ikke så superstrenge som de strengeste candidadiettene der du må unngå alt av sukker, melk og mel, det jeg skal finne ut er om det er noe av dette jeg tåler slik at jeg de neste 3 månedene ikke trenger å ha et strengere kosthold enn jeg må. Har blant annet funnet en type potetgull jeg kan spise i helga, jippi! Og kan spise potetkaker Men skal bli haaardt uten godis, jeg er en godtegris uten like
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #2 Skrevet 13. april 2012 Sambo gikk på ketolyse i 1 uke, så var han frisk
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #3 Skrevet 13. april 2012 hørtes deilig ut med bare en uke Er litt forskjellige sidesykdommer jeg har også hvis jeg kan si det slik så ble anbefalt dette for å få bukt på alt.
b77h Skrevet 13. april 2012 #4 Skrevet 13. april 2012 Har prøvd candida-dietten ja - og det er tøft! Gikk ned mange kilo, og var ganske gåen til slutt. Men man blir bevisst på hvor mye dritt man ellers får i seg - og hvor mye det er lurt sukker inn i (sånn som kyllingpålegg!). Husker det var lov å spise den blå brunosten (mørk m kun geitemelk) - så når jeg skulle ha noe godt så var det potetskaker m brunost ;-) kom på noe du kunne prøvd...kakao er det jo ikke sukker i (vel?). Ta frossne bananer (eller vanlige), kakaopulver (aller helst rawfood kakao) og så litt vanliljepulver. Det blir nesten som en is ;-) Men skal vel ikke være så modne bananaer da i den kuren... Det jeg har lært er viktig etter candida kur er å ta tarmskylling! For å få ut all den døde soppen og dritten i tarmene. Det er ikke så ille som det høres ut. Jeg har prøvd det 4 ganger i forbindelse m prøverør og at alt skulle ligge best til rette for et svangerskap. Hvis tålmodigheten din svikter, vil jeg absolutt heller anbefale deg å ta en matintoleranse test; blodprøve m stikk i fingen, hvor det blir testet opp mot 90 matvarer, og du får et konkret svar på hva du tåler og ikke tåler. Jeg har tatt det hos min soneterapaut/naturterapaut. Anbefales (men koster ca 2000,-). Men se det som en viktig investering for helsen din!
b77h Skrevet 13. april 2012 #5 Skrevet 13. april 2012 utrolig så mange skravefeel det lurte seg inn da...
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #6 Skrevet 13. april 2012 hehe når jeg skal kose meg (allerede på dag 2) så spiser jeg potetkaker med syltetøy (sukkerfritt). Kan spise snøfrisk men ikke brunost trodde jeg, men skal sjekke den blå takk for tips! Ja kunne jo tatt en test men har ikke så mye penger å bruke akkurat nå iallefall, skal prøve dette nå og se om jeg holder ut Kan spise frukt men bare 250 g daglig, men ikke FOR moden banan nei. men hørtes godt ut det du foreslo. Setter stor pris på tips og innspill!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #7 Skrevet 13. april 2012 Jeg burde sikkert absolutt hive meg på, men jeg eier ikke viljestyrke eller motivasjon. Føles så urettferdig og deprimerende at jeg må kutte ut alt som er godt... Jeg vet jeg har intoleranse for hvetemel og at jeg er insulinresistent, så jeg burde absolutt gå på en type lavkarbodiett. Jeg har planer om å prøve også, men jeg må liksom bare komme til det punktet hvor jeg innser at å lide med 15 kilo overvekt, en mage i konstant ubalanse og div andre plager er verre enn å leve på en tilrettelagt diett. Jeg vet vel innerst inne at jeg vil få det bedre med meg selv både fysisk og psykisk om jeg begynner spise mer riktig i forhold til hvordan kroppen min er skrudd sammen, men jeg har ikke lyst til det. Uff, så barnslig jeg er Men det er virkelig tøft å innse at sånn er det og sånn må jeg leve, kanskje neste uke...
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #8 Skrevet 13. april 2012 Hiv deg med!! Jeg er like umotivert men tenker at jeg skal iallefall gi det et forsøk, det verste som kan skje er jo bare at jeg sprekker tenker jeg.. Det hjelper veldig at samboeren min støtter meg da og hjalp meg i går å handle inn masse så jeg har forskjellig å velge mellom her hjemme. Start i dag og prøv sammen med meg? Så kan vi støtte hverandre her inne? Og jeg skal ikke dømme deg om du ikke greier det, kan godt hende det er jeg som har hodet ned i godteskåla i kveld Synes også det føles urettferdig og kjenner på det at det går mot sommer osv..men en ting er godt og det at på bare dag 2 føler jeg meg lettere i kroppen, ikke sånn tungmett og slapp som jeg ofte blir når jeg stapper i meg masse godis. Satser på at søtsuget gir seg snart og at det da blir lettere. HI
b77h Skrevet 13. april 2012 #9 Skrevet 13. april 2012 Til deg som sier du burde prøve det + ikke tåler hvetemel osv... Det du kan tenke på som motivator er at når du spiser som du gjør nå (og som kroppen din tydeligvis ikke tåler), så belaster du den enormt mye - og resultatet kan være autoimmune sykdommer som leddgikt, psoriasis og i verste fall mer alvorlige sykdommer. Og det er veldig typisk at det er akkurat den matvaren du ikke tåler, som kroppen din skriker etter! Fordi du er avhengig av det. Og du trenger jo ikke gå på en ekstrem candida-kur - det viktigste er jo å kutte ut det du vet du ikke tåler, og kutte ned på sukker. Men til dere begge så vil jeg ikke anbefale å erstatte sukker med kunstig søtningsmilder (spesielt ikke om dere planlegger graviditet?). Aspartam ol er gift for kroppen, og gjør ikke noe godt. Ta kontakt med en naturterapaut el lignende, noen som kan motivere dere og hjelpe m tips. Jeg har gått til ei veldig flink i Stavanger - hun har lært meg så mye!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #10 Skrevet 13. april 2012 Nei jeg spiser egentlig ikke noe kunstig søtt heller, er litt obs på det fordi jeg ammer. Men måtte sjekke vaniljesukker nå ettersom du nevnte det i en oppskrift over her, men er jo sukker i det. Men nå ser jeg du skrev vaniljepulver, hva er det og hvor får man tak i det? Spiser også litt tørket frukt og nøtter, det hjelper mye som snacks HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå