Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #1 Skrevet 13. april 2012 Jeg lurer ettersom det er vi som vistnokk bråker. Vi har noen naboer som er her støtt og stadig og klager på bråk som bikkjene lager. Hundene våre bjeffer når de ser noen ganger folk utenfor huset vårt, jeg er snar og tar dem inn når de begynner. De står da i hundegård. Toppen står de og bjeffer 10-15 min tilsammen iløpet av en hel dag. Har de ikke ute før kl. 10.00 og slipper dem ikke ut på kvelden etter 21.00 ettersom at folk kan legge seg tidlig utenom at jeg har noe med det og gjøre. Hundene står ikke i hundegården hele dagen, bruker den som en plass der de kan få gå og tisse. Står der aldri lenge av gangen. I sommer så gikk saga til denne naboen døgnet rundt, det var festing og bråk til langt på natt. Til daglig kjører de rundt med bilene sine på tomta som om det var et rallyløp og spiller høylytt. Er ikke bare vi som har hund, det har også samme naboen. Et pittelite gneldre dyr som gneldrer på oss når de er ute med den, nå står ikke denne hunden i hundegård så det er ikke noe som plager oss. Hadde heller ikke klaget ettersom vi har selv hund og har forståelse for slike ting. Da kommer følgende spørsmålet. Hva skal jeg gjøre, hva gjør dere som eier hund når hunden bjeffer, hvor mye burde naboer tåle fra oss? Jeg har aldri vært og klaget på deres bråk, mens de klager på oss. Vil ikke at vi skal få et dårlig naboforhold. Men er redd for at vi begynner og få det, ettersom vi godttar deres bråk på natterstid, mens de ikke tåler vårt på dagtid. Er jeg helt på gjorde når det gjelder hva man skal tåle av naboer?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 13. april 2012 #2 Skrevet 13. april 2012 Som min onkel sier: "En stille hund er en død hund" Men litt seriøst: Man må kunne tåle at naboene lager lyd, at barn lager lyd, at dyr lager lyd, at man hører biler, musikk osv. Det er slik det er når man bosetter seg med naboer og jeg vil si at det er stor forskjell på hunder som bjeffer litt i ny og ne, og som blir tatt inn av eier (ansvarlig eier) og hunder som gjeldrer dagen lang. Jeg hadde ikke brydd med videre om, og jeg bryr meg ikke videre om, hunder som bjeffer litt. Festing, rusing med biler, høy musikk etc. på natterstid er langt mer irriterende enn en hund. Kanskje jeg mener det fordi jeg er glad i hunder og tåler mer lyd derfra, jeg vet ikke, men jeg vil si at du har en bedre "sak" enn naboene.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #3 Skrevet 13. april 2012 Hehe, bra ordtak onkelen din hadde Takk for svar, kanskje vi må bare late som ingen ting når de klager mens vi bare fortsetter slik som vi har gjort
Mrs. Bouquet Skrevet 13. april 2012 #4 Skrevet 13. april 2012 Jeg tok inn hunden med en gang jeg hørte en lyd fra den, den gangen vi hadde hund, det mener jeg faktisk man bør gjøre. Jeg hadde oversett naboens bråk og heller hatt mitt på det tørre, altså ikke laget noe bråk som plaget dem. Så kan du heller klage med god samvitighet dersom det blir for ille en og annen gang.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 13. april 2012 #5 Skrevet 13. april 2012 (endret) Du kan jo prøve å lære hundene å bjeffe på kommando, men om de bjeffer så lite som du skriver og siden du er flink til å ta dem inn så hadde jeg ikke brydd meg nevneverdig om naboene. Tipper de har kjørt seg litt fast og hengt seg opp i dette med bjeffingen og lagd det selv til en ting de stadig irriterer seg over (sikkert også når hundene ikke bjeffer ). La hundene være. Litt lyd må man tåle Endret 13. april 2012 av Lykke Fryd ♥
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #6 Skrevet 13. april 2012 Jeg tar dem inn så fort jeg kan. De gangene de har måtte stått ute og bjeffet har vært når jeg har stått mitt i et bleieskift eller noe sånt. Tror du har rett Lykke Fryd i at dem har laget det til noe selv. HI
Anonym bruker Skrevet 13. april 2012 #7 Skrevet 13. april 2012 Jeg er ingen stor fan av hunder, men jeg har full forståelse for at når naboen har hund, så lager den litt lyd. Mengden du beskriver høres absolutt overkommelig ut. Hundeloven: http://www.paragrafen.no/?id=175 Det er ikke spesifisert hvor mye hunden kan gjø der, men kommunen kan lage regler selv om den ser det nødvendig. Så lenge det er på dagtid, og i korte perioder, er det ikke noen grunn for naboene dine å klage etter min mening. Jeg hadde bare oversett naboen foreløpig, med mindre de denne sommeren starter opp som ifjor med bråk til alle døgnets tider.
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 13. april 2012 #8 Skrevet 13. april 2012 Naboen din overdriver, dette er innenfor det akseptable. Vi har en nabo som lar bikkjene stå i hundegården hele dagen og ikke tar den inn før langt på natt enkelte ganger. Det er begredelig! Fristende å snike seg bort dit og slippe ut kjøteren på vift...! Eneste gangen vi har klaget var da det var sammenhengende bjeffing fra 21:00-02:00. Da ringte vi..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå