Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sover baby fint om natten nå fra ca 18.30/19 - 06.00.

Om dagen har han 2 dupper, første fra ca kl. 8.00. Da sover han bare 20-30 min.

Neste dupp er ved 12.30 tiden, sover da mellom 1-2 timer.

Første dupp blir bare vanskeligerer og vanskeligere å få lagt han. Han virker trett når han leker, men når han blir lagt er det full protest. Lurer på om han etterhvert ikke har behov for denne, men føler det er litt tidlig å kutte ned til bare en dupp allerede.

Noen som har det slik? Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som om du legger han litt for tidlig på førsteduppen? Har du prøvd å drøye den til kl 9? Jeg syns det er tidlig å kutte til 1 dupp ved 8-9 mndrs alder, men alle babyer er jo forskjellige :)

Skrevet

Synes også det er for tidlig å kutte til 1 dupp, og han trenger den absolutt, men noen dager kutter han den bare selv. (Dvs. får bare ikke til og sove, og jeg har prøvd forgjeves i "timesvis". Da legger jeg han bare litt tidligere til formidagsduppen.

Skal prøve ut å legge han litt senere.

Når er det egentlig vanlig å kutte ned til bare en lur da?

Skrevet

Snuppa vår er 9 mnd. Hun våkner mellom 6 og 7. Så sover hun halvannen time fra ca 9 halv 10. Deretter har hun en ettermiddagslur fra ca 15.00- 15.30. Synes det da er mye pes med å holde henne våken til 15 samt å drøye legginga til 19.00. Synes soving generelt er travelt for tiden. Enkelte ganger har vi endt opp med en tredje dubb ,før Snuppa holder max 3 timer før hun blir trøtt og grinete.

Jeg tror nok også jeg ville prøvd å drøye første dubben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...