HokusPokus1 Skrevet 12. april 2012 #1 Skrevet 12. april 2012 annbefaling.. Noen som vet om Volvat Oslo har psykologer?
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #2 Skrevet 12. april 2012 Ja Volvat har psykolog. Du kan bestille time på hjemmesiden deres (men jeg har ikke vært hos han selv, så kan ikke anbefale)
HokusPokus1 Skrevet 12. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 12. april 2012 Gikk ikke bestille på nett på psykolog Volvat Oslo , bare de andre stedene..
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #4 Skrevet 12. april 2012 Å, det var mulig tidligere. Kanskje de ikke har det tilbudet da lengre...beklager. De hadde hvertfall flere psykologer for halvt års tid siden.
Soon to be mum Skrevet 13. april 2012 #6 Skrevet 13. april 2012 Hvis ikke det går har jeg et sted å anbefale. Private psykologer da, på Solli. Skal finne frem link når jeg kommer hjem senere i dag.
Soon to be mum Skrevet 13. april 2012 #8 Skrevet 13. april 2012 Hei Nå har jeg kommet hjem. Linken jeg lovet deg er denne: www.helplink.no Jeg går selv til en av psykologene der og er kjempefornøyd. =) Lykke til. =)
HokusPokus1 Skrevet 13. april 2012 Forfatter #9 Skrevet 13. april 2012 Jeg har for meg at jeg vil til kvinnelig psykolog, men burde kanskje ikke tenke i de baner... Tusen takk Soon to be mum!! Har du vært der med tanke på barnløshet ?
Soon to be mum Skrevet 13. april 2012 #10 Skrevet 13. april 2012 Hmmmm... Det er ingen kvinnelig psykolog der så vidt jeg vet, men tør ikke å være veldig bastant på det. Vet at de har noen som er innom der "deltid" og leier lokaler av dem, så mulig det er noen kvinnelige der. Jeg går hos Steinar Ulvestad, og han er helt konge synes jeg. Min erfaring er at kjemi med psykologen er mye viktigere enn kjønn. Jeg var nok litt heldig i så måte, fordi jeg fikk Steinar anbefalt av en venn av meg, så han var allerede litt "spesialutvalgt" til meg. Hehehe... Jeg vil i alle fall anbefale deg å ikke gi opp dersom du ikke føler at det går med den første du prøver. Gå videre til en ny helt til du finner den som er den rette for deg. =) Vet det ikke er så lett å si, spesielt hvis man er på jakt etter noen med refusjonsavtale, men hvis man går for private bør man virkelig føle den rette kjemien. Det koster jo tross alt litt. Det var ikke barnløsheten som i utgangspunktet var grunnen til at jeg begynte der for litt over et år siden. Jeg var veldig langt nede pga en del ting som har skjedd i livet mitt og trengte hjelp for å komme meg "opp igjen". Lenge var barnløsheten et VELDIG lite problem for meg, sammenlignet med det jeg hadde av andre problemer å jobbe med. Men nå synes jeg det er godt å ha noen "nøytrale" å snakke om også barnløsheten med. =)
HokusPokus1 Skrevet 13. april 2012 Forfatter #11 Skrevet 13. april 2012 Dette er så nytt for meg, så aner ikke hva jeg går til - skummelt.. Har sendt mail dit ikveld
Soon to be mum Skrevet 13. april 2012 #12 Skrevet 13. april 2012 Så bra! Jeg gruet meg også veldig første gangen, og var helt sikker på at jeg ikke kom til å klare å snakke om noe som helst, og ville bli sittende der som en østers hele timen. MEN det gikk helt av seg selv. Dette er noe de kan, disse psykologene, og de er definitivt flinke å finne en måte å begynne på. Spørre de rette spørsmålene og slikt. Det er i alle fall min erfaring. =) Men du har helt rett. Det ER skummelt første gangen, men det er så sykt verdt det. Så jeg håper at du får den samme opplevelsen som meg. Si ifra hvordan det går da. =) Hvis ikke du får en god match der, så har jeg et par andre forslag også. Jeg jobber jo sammen med psykologer, og det er et par av de som driver litt privat praksis på si også nemlig, så kanskje en av de kan være noe. =)
HokusPokus1 Skrevet 13. april 2012 Forfatter #13 Skrevet 13. april 2012 Takk - du har vært til stor hjelp!!! hva jobber du med siden du jobber med psykologer?
HokusPokus1 Skrevet 13. april 2012 Forfatter #14 Skrevet 13. april 2012 Kan man ha for små problemer for å gå til psykolog? Dumt spørsmål sikkert.... Ikke lyst å føle meg dum
Soon to be mum Skrevet 13. april 2012 #15 Skrevet 13. april 2012 Så bra at jeg kunne hjelpe! Så langt i alle fall. =) Jeg jobber som helsesekretær på en ruspoliklinikk her i Oslo. Jeg har skrevet noe innlegg på anonymforum om hvordan jeg elsker jobben min før. Hehehe... Vi er en del av psykisk helsevern/spesialisthelsetjenesten, så det er en masse psykologer, psykiatere, sosionomer og psykiskatriske sykepleiere der. De jobber alle som "psykonomer", som det er blitt så populært å kalle det i den bransjen nå til dags. Siden vi har et så godt arbeidsmiljø der, så har jeg blitt mye mer involvert i deres arbeidshverdag enn det jeg har vært vant til fra andre arbeidsplasser jeg har hatt. Og svaret på det siste problemet er defintivt NEI. Ingen problemer er for små. Folk går til psykolog for alt fra dype depresjoner med selvmordstanker til at de føler de står stille karrieremessig... For å forsøke å illustrere ytterpunktene. Problemet er snarere at folk noen ganger venter for lenge med å gå til psykolog fordi de føler de må ha et "ordentlig" problem før de søker hjelp. Vi nordmenn er jo kollektivt litt sånn at vi skal være noen "hardhauser" som skal takle det meste selv og bygge en hytte med nevne og ei øks samtidig, for å sette det litt på spissen. Jeg føler det er en styrke å faktisk kunne se at man nogen ganger trenger hjelp til å sortere tankene sine. Og hvis det nå viser seg å være et "lite" problem, ja da kanskje det holder med to timer for å snakke litt om det. Ingenting er jo bedre enn det egentlig. Og en ting er i alle fall helt sikkert: Du skal IKKE føle deg dum for noe du tar opp med psykologen. Får han deg til å føle deg dum, da er han en dårlig psykolog og i alle fall ikke den rette for deg. Men jeg vet jo at han ikke kommer til å få deg til å føle deg dum, for jeg vet jo hva min psykolog står for, og jeg kan bare ikke tro at han starter en privat praksis sammen med noen som ikke har de samme verdiene som han. Rett og slett.
HokusPokus1 Skrevet 13. april 2012 Forfatter #16 Skrevet 13. april 2012 Takk for at du tar deg tid til å svare så grundig! Hjelper mer enn du aner Da venter jeg spent på tilbakemelding fra de til uka - håper ikke det tar for lang tid!
Soon to be mum Skrevet 13. april 2012 #17 Skrevet 13. april 2012 Så bra. Masse, masse lykke til. Jeg aner ikke om de har venteliste eller ikke, men tror egentlig ikke det, så tror ikke du må vente veldig lenge altså.
HokusPokus1 Skrevet 14. april 2012 Forfatter #18 Skrevet 14. april 2012 Hadde fått mail på morgenen idag.. Fikk tilbud om time på tirsdag, kan ikke da, men da får jeg nok om ikke så lenge
Soon to be mum Skrevet 14. april 2012 #19 Skrevet 14. april 2012 Se her ja. Noen fordeler er det jo med å velge privat. Kjenner jeg er veldig spent på dine vegne. Håper så at du får like mye ut av det som jeg gjør.
HokusPokus1 Skrevet 15. april 2012 Forfatter #20 Skrevet 15. april 2012 Imorgen kommer jeg nok å sjekke mailen litt oftere enn vanlig! Skal til Gran Canaria om 1 1/2 uke, så håper på en time før det Hvordan ligger du ann i prosessen her? Neg IVF i slutten av mars her, første forsøk. Skal ha fryseforsøk i mai/juni... Holder til på riksen.
Soon to be mum Skrevet 15. april 2012 #21 Skrevet 15. april 2012 Jeg begynte på min 3. hormonkur 03.04. Skal ha første ultralydkontroll 10.05., og så blir det vel egghøsting og innsett uken etter, altså 17. maiuken. =) Den første runden med hormonkur endte med 6 høstede egg, men ingen av de ble befruktet (putta jentene mine i en petriskål sammen med gutta til mannen min, så de kunne ha seg på egen hånd, men neeiiiiida). Den andre runden endte med 9 høstede egg, 6 befruktede egg og 2 egg satt inn. Ingen på frys. Men det gikk galt sånn ca uke 8. Så skulle jeg melde meg opp til tredje runde like før jul i fjor, men glemte helt å ringe på den dagen mensen startet, og kom ikke på det før det var gått ca 10 dager. Da jeg ringte da var det selvsagt for sent og de hadde ikke plass til meg. Jeg ble superskuffet og begynte nesten å grine på jobb, enda jeg visste helt sikkert at det kom til å skje. Dette fikk meg til å lure litt (syntes det var en lit vel hormonell reaksjon til meg å være), så jeg tok en gravitest, og jeg var sannelig gravid! For andre gang hadde vi fått det til helt selv! Men "som vanlig" gikk det åt skogen ca uke 6-8. Så nå er jeg i gang igjen. Håper på bedre resultat denne gangen. =) Har hatt 3 bekreftede SA totalt, og alle gangene har jeg måttet ha hjelp av "abort-piller" for å få det ut. =/
HokusPokus1 Skrevet 16. april 2012 Forfatter #22 Skrevet 16. april 2012 Du har fått vært igjennom mye du.. Jeg krysser fingrene for at det går veien for deg denne gangen!!!! Jeg har fått time hos psykologen om 1 uke - speeent!
Soon to be mum Skrevet 16. april 2012 #23 Skrevet 16. april 2012 Tja, har jo hatt en del skuffelser, men tror det er noen her inne som har hatt flere enn meg også. Men jeg er fremdeles optimistisk siden vi jo faktisk får til å bli gravid uten hjelp også. Hvis nå bare disse fremtidige ungene kunne la være å være så innmari vanskelige av seg, og bare bli der inne, så hadde alt vært helt konge. Men det er jo typisk min flaks det. Får egne og vanskelige unger allerede før de kommer ut, vil bare komme når de selv er klar for det. Kan jeg spørre hvilken av de du fikk? =) :krysserfingrenefordeg:
HokusPokus1 Skrevet 16. april 2012 Forfatter #24 Skrevet 16. april 2012 Saher Sourouri .. Håper det blir bra! Nervøs.....
Soon to be mum Skrevet 16. april 2012 #25 Skrevet 16. april 2012 Han virker i alle fall veldig hyggelig når jeg treffer på ham i gangen, når jeg er der selv. =) Jeg er helt sikker på at det blir bra. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå