Gå til innhold

Hva gjør jeg når naboen tar seg til rette på min eiendom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et fellesbrev der man selvfølgelig også pressiserer at man vet at dette ikke gjelder alle og at man ikke ønsker å mistenkliggjøre noen kan kansje ha noe effekt for fremtiden selv om man ikke bør være alt for spessefikk i forhold til hva som ikke er lov. Noen mennesker reagerer slik at om det står at det ikke er greit å hente juletrær for eksempel så forsynes de seg heller av veden som ligger til tørking siden det ikke sto noe spesefikt om det

Jeg har faktisk tatt en dame på fersk gjerning i å lesse ved inn i bilen sin. Hun nektet å legge det tilbake ettersom det ikke var skiltet med privat og hun allerede hadde brukt såpass med tid på å fylle opp bilen. Da blir man ganske matt.

I tillegg til å levere ut et slikt brev tror jeg man må vise at man mener det ved å kreve erstattning hver gang det skjer noe, selv om deter litt styr. For en del er det bare det som hjelper.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg støtter opp om fellesbrev. Vi bor også på gård og har stor eiendom, men vi har ikke de problemene som HI beskriver.

Send ut et brev, list opp det du har observert av overtredelser og så kan du jo skrive at du har merket deg hvem som har utført overtredelsene, og at framtidige overtredelser vil bli fakturert det du går i tap pluss litt for tort og svie, evt anmeldt.

Avslutt med at du inviterer til åpenhet mellom deg og naboene, og at du håper dere kan ha en god kommunikasjon og løse problemene i minnelighet. Men siden du opplever økonimisk tap hver gang noen av de tar seg til rette på måtene du beskriver så kan du ikke bare akseptere det. Men du er åpen for at de kan få låne en bestemt del av eiendommen til dumping av snø, og at de kan få hogge i skogen mot betaling, osv.

Det er ikke sikkert naboene tenker at du faktisk taper penger på at de tar seg til rette på måtene de gjør, men hvis du skriver det svart på hvitt bør det gå opp for de... Og så ville jeg engasjert en advokat (spesialist i landbruk) om det ikke bedrer seg. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...