Gå til innhold

Småtten klatrer ut av senga si :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man når minsten klatrer ut av sprinkelsenga? Han er 1,5 og er svært aktiv. Livredd nå for at han skal gå ut om natta og romstere i stua, på kjøkkenet osv...

Noen med erfaring?

Skrevet

Seriøst? Du bytter ut senga med en juniorseng såklart.

Skrevet

Høres sikkert ut som om vi burer ungen vår inne, men vi kjøpte dørgrind som vi lukker når vi går og legger oss. Var redd han skulle gå ut av senga og ut i stua. Vi har rom oppe og har babylytter på rommet hans, men han er så stille så var redd han skulle gå inn og klatre i trappa og slikt. Har dørå hans åpen så er bare grinda som er lukket. Fylket veldig godt for oss.

Skrevet

Kan du lese, gressenka? Tror du en juniorseng forhindrer ungen i å gå ut i stua? Kjempefin kombinasjon å være frekk og dum.

Skrevet

Høres sikkert ut som om vi burer ungen vår inne, men vi kjøpte dørgrind som vi lukker når vi går og legger oss. Var redd han skulle gå ut av senga og ut i stua. Vi har rom oppe og har babylytter på rommet hans, men han er så stille så var redd han skulle gå inn og klatre i trappa og slikt. Har dørå hans åpen så er bare grinda som er lukket. Fylket veldig godt for oss.

Byttet dere seng i tillegg eller er det "greit" å la han klarte over sprinkelsenga? Jeg har også tenkt på grind i døra, men vil jo selvfølgelig at han ikke skal falle ned og slå seg fra senga. Bytte seng så tidlig?

Skrevet

Byttet dere seng i tillegg eller er det "greit" å la han klarte over sprinkelsenga? Jeg har også tenkt på grind i døra, men vil jo selvfølgelig at han ikke skal falle ned og slå seg fra senga. Bytte seng så tidlig?

Vi byttet seng ja :) syntes heller ikke det var greit at jan skulle kunne klatre over og slå seg. Så lenge grinden er der syntes jeg det var trygt å bytte til junior seng :)

Skrevet

noen jeg kjenner lagde en ramme som de pusset og malte og monterte oppå senga igjen. ca 15 cm. for søvnen ble enda mer urolig i juniorseng..

da kom kan seg aldri over før han ble 3.

Skrevet

Seriøst? Du bytter ut senga med en juniorseng såklart.

Hvordan hindrer dette ungen i å gå ut i stua og kjøkkenet? ;)

Skrevet

Her byttet vi ut sprinkel senga da gutten kom seg over kanten, mye tryggere.

Da var første problem løst tengte vi..

Så startet han å åpne døra si, siden han har rom i 2 etasje (vi også da) er vi redd trappa, har en gammel bratt trapp (hønsetrapp) å forholde oss til

Så vi satte grind i døra hans og i trappa, en natt hørte jeg han tusle i gangen (tak og lov at jeg var våken da!) Da hadde han kommet seg over grinda i døra si! Løsningen: En grind over den igjen! Virker kanskje totalt merkerlig, eller som om vi burer han inne, men heller det på natt (og er det snakk om brann holder det å åpne ene grinda for å komme inn til han) enn at han skulle klatre over grinda i trappa også!

øverste grinda er kun festet med to hengsler i dørkarmen, så den er fort gjort å åpne. På dagtid står grindene åpene når han leker oppe, for om han vil ned roper han på en av oss :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...