Gå til innhold

Sterke kynnere av å ha pc på fanget......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som får det? Tørr jo nesten ikke sitte med den i fanget lenger. Tenker at det kan jo ikke være noe bra.. Men er jo så greit å ha den i fanget, nå når magen er så stor at ingen stilling er en god stlling....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke så sterke, men kynnere ja.... men vet jo egentlig at man ikke burde ha dataen på fanget :S

Skrevet

Det har vel ikke så mye med at PC befinner seg i fanget. Det har mer med sittestillingen å gjøre.

Skrevet

Det har vel ikke så mye med at PC befinner seg i fanget. Det har mer med sittestillingen å gjøre.

Nei det har nok ikke det :) Når jeg sitter på akkurat samme måte uten pc, merker jeg ingenting. Så er nok desverre pga pc..

Skrevet

Kjære deg!!! Du må IKKE sitte m pc i fanget. Hvis den på toppen er tilkoblet trådløst nettverk, så får babyen din en gedigen strålingsdose som "koker" den! Det er virkelig skadelig. Det samme gjelder å snakke mye i mobiltelefon.

Det er dokumentert at stråling både kan gi dobbelsidig dna-brudd, åpner blodhjerne-barriæren (som gjør at avfallsstoffer i blodet kommer inn i hjernen), sædceller dør og mus blir sterile i 5.generasjon.

Og WHO klassifiserer det som mulig kreftfremkallende.

Tenk hvor utsatt et lite forster er - som ikke er ferdig utviklet, men hvor det skjer livsviktig utvikling av organer hver eneste dag...

Det er nylig også kommet forskningsrapport som viser sammenheng med mobilbruk i svangerskap - og senere ADHD/adferdsproblemer + læringsvansker. (fra danmark).

Gjest Verpehøna
Skrevet

Kjære deg!!! Du må IKKE sitte m pc i fanget. Hvis den på toppen er tilkoblet trådløst nettverk, så får babyen din en gedigen strålingsdose som "koker" den! Det er virkelig skadelig. Det samme gjelder å snakke mye i mobiltelefon.

Det er dokumentert at stråling både kan gi dobbelsidig dna-brudd, åpner blodhjerne-barriæren (som gjør at avfallsstoffer i blodet kommer inn i hjernen), sædceller dør og mus blir sterile i 5.generasjon.

Og WHO klassifiserer det som mulig kreftfremkallende.

Tenk hvor utsatt et lite forster er - som ikke er ferdig utviklet, men hvor det skjer livsviktig utvikling av organer hver eneste dag...

Det er nylig også kommet forskningsrapport som viser sammenheng med mobilbruk i svangerskap - og senere ADHD/adferdsproblemer + læringsvansker. (fra danmark).

Koker babyen? Hvor har du denne dokumentasjonen? Husk at vi vandrer rundt i trådløst nett hele dagen. For ikke å snakke om solstrålene! Eller mobilstråling. Vi er jo omgitt av stråling hele døgnet. Ingen babyer som har blitt kokt hittil.

Skrevet

Huff ja det hørtes jo helt forferdelig ut. Håper inderlig det ikke er så gale som du legger det frem b77h...

Men skal nok ikke gjøre det mer nei :)

Men hva med når vi sitter med pc'en rett fremfor oss på bordet da? Er jo ikke så langt unna å ha den i fanget det heller....

Skrevet

Til dere som er skeptiske eller vil vite mer, vil jeg anbefale å lese artiklene under her + se youtube-snutten.

Det er faktisk så ille som jeg skriver - det er bare så alt for lite informasjon ute om det.

Jeg skrev koker i hermetegn, som betyr at jeg ikke mener det helt bokstavlig. Men fosteret - og vi blir påvirket. Den varmen man kjenner fra mobilen er ikke det mest skadelige, det skadelige er strålingen som vi ikke kan kjenne eller høre, fordi det påvirker cellene våre (eks dna-brudd, sædceller dør osv). Og den mest utsatte delen av livet er jo som foster, hvor alt utvikles. Eks også jentebabyers eggceller...De fornyer seg ikke senere i livet, sånn som hos guttene.

Vi er midt i et stort eksperiment nå, fordi mennesket har aldri før omgitt seg m så mye ståling som nå - fra trådløse nett, mobiler, master og trådløse fasttelefoner.

Og babycalls...

Vi aner faktisk ikke hva konsekvensene blir om noen år. Derfor er det bedre å følge føre-var-prinsippet - spesielt som gravid!

Jeg beskytter meg m et teppe fra belly armor (ei som tipset om det her inne). Bruker omtrent ikke mobilen - mest til sms. Har gått over til kablet nettverk hjemme og har aldri mobilen inntil kroppen over lang tid. Og avskrudd om natten.

Enkle ting man kan gjøre for å beskytte seg selv og baby.

ps Magasinet Plot skriver om strålingseksperimentet denne måneden (fås kjøpt på bla Narvesen).

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2012/02/23/should-pregnant-women-avoid-using-cell-phones.aspx?e_cid=20120223_DNL_art_2

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2012/03/19/mobilstraling-under-graviditeten-kan-gi-adhd-symptomer

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2012/03/05/avoiding-emf-exposure-on-laptops.aspx?e_cid=20120305_DNL_art_2

www.stralevern.no

Skrevet

du kan gjerne si hysterisk, men forskningsrapportene snakker sånn sett for seg selv... Jeg syns ikke det er hysterisk å være føre-var og gjøre enkle grep for å minske strålingen. Men vi er alle forskjellige. Det viktigste er jo informasjon og at folk har muligheten til å vite noe om dette - for å kunne ta bevisste valg.

Gjest Verpehøna
Skrevet

du kan gjerne si hysterisk, men forskningsrapportene snakker sånn sett for seg selv... Jeg syns ikke det er hysterisk å være føre-var og gjøre enkle grep for å minske strålingen. Men vi er alle forskjellige. Det viktigste er jo informasjon og at folk har muligheten til å vite noe om dette - for å kunne ta bevisste valg.

Men hvordan kan du i det hele tatt gå ut av døren? Solen stråler jo som bare det. Og inne må du skru av alt lys, slik at de elektromagnetiske strålene fra lyspærene ikke skader deg, og akkurat det samme med stearinlys - som avgir nøyaktig den samme strålingen som mobiltelefoner og trådløst nettverk. Du må leve i en hule dersom du vil unngå stråling, men selv der er du ikke trygg og du ville fått beinskjørhet av d-vitaminmangel. Du kan aldri fly heller, ettersom den elektromagnetiske strålingen fra verdensrommet vil være stor i perioder. Og husk å skru av radioen!

http://skepsis.no/blog/?p=2697

http://no.wikipedia.org/wiki/Noceboeffekt

Skrevet

Hehe, jeg trenger ikke bo i noen hule - og er absolutt ikke redd for solen! Solen trenger vi og er livsviktig nettopp pga d-vitaminer - så jeg soler meg alltid litt først uten solkrem. Lever farlig jeg også ;-)

I naturen og kroppen vår er det naturlig stråling og impulser/signaler. Problemet med de pulserte, modulerte signalene fra eks trådløst nettverk, er at det kommer i konflikt med de signalene vi ellers har naturlig i kroppen. Og man får stressreaksjoner på ulikt nivå - noen merker dette og er eloverfølsomme - andre merker det ikke. Men selv om du ikke merker det, så gjør cellene det (og man kan få doble dna-brudd, blod/hjerne barriere som åpnes, sædceller som rett og slett dør osv). Og mange andre difuse symptomer som hodepine, svakt imunforsvar osv.

Fra en vanlig radio kan det komme mye stråling ja, men den har svært liten rekkevidde, kanskje en halvmeter - mens det trådløse nettet er overalt.

Det fasinerende er at mobilindustrien er fullt klar over at strålingen kan skade, de snakker bare ikke så høyt om det... Og forsikringsselskaper vet det også - mange nekter å forsikre mobilselskapene...

Vedlegger utdrag av hva Motorola skriver i sin egen Blackberry-manual (godt gjemt, ikke i det som vedlegges mobilen, men i en link det henvises til):

- hold telefonen minst 2,5cm fra kroppen (alltid, og gravides mage er spesielt nevnt).

- mobilbruk kan akselerere utvikling av kreft

- det er sammenheng mellom mobilbruk og kreft

- mobilbruk påvirker arvestoffet

- noen brukere har fått hjernesvulst

- bruk vanlig telefon (ikke mobil) til lengre samtaler

- ikke bruk mobilen i bilen (kun med utvendig antenne), fordi det gir mangedoblet stråling.

hmmmm...da er jo også mobilselskapene hysteriske?

Skrevet

Mobilselskapene sikrer ræva si, slik at de ikke kan blis saksøkt hvis bla, bla, bla...

Du er hysterisk, som veldig mange andre også er..

Det er stråling overalt i dagens samfunn - umulig å unngå.

Gjest Verpehøna
Skrevet

Amerikanere får lapper med mikrobølgeovnene om at man ikke skal putte kattunger inni der også... Man er nødt til å sikre seg mot alt dersom man selger noe i USA. Og selvfølgelig har noen av de som bruker blackberry fått hjernesvulst, for veldig mange bruker denne telefonen og det er jo naturlig at noen av de har fått hjernesvulst.

Skrevet

Vel, informasjonen finnes for de som er interessert, bla i månedens Magasin Plot (www.magasinetplot.no), som belyser saken på en svært god måte(selges bl.a hos Narvesen). Veldig bra og oversiktlig fremstilling av saken - som en kan lære mye av å lese.

Journalisten har også snust litt på forskningsproskjektet fra 09 hvor noceboeffekt var forklaringen - som Verpehøna henviser til. Og får blant annet bekreftet at over halve prosjektet var sponset av mobilindustrien. Og at forskeren i to tidligere undersøkelser fant sammenheng...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...