Gå til innhold

Flere med kveldsranglere over 6 mnd...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sovner ikke før 21.30...eller etter det. Føler dette er helt unormalt, at alle andre babyer sovner myyye tidligere. Eller finnes det flere som har denne rytmen....

Han er 6 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj det var sent ja...

Hvor mye sover han på dagen da?

Har også gutt på 6 mnd og han sover ca 3 timer på dagen, først halvtime, så to timer, så halvtime igjen.

Legger seg sju og sover sammenhengende til sju om morran.

Skrevet

Han sover heller ikke etter klokka fem på ettermiddagen så han har to timer våkentid før han legger seg.

Skrevet

Sovner sent her og ja!!! Har prøvd å få snuppa til å sove tidligere, men har vært uro på kvelden pga tenner en periode, å så uro pga oppstart med grøt... Men får se om det ikke går seg til etterhvert.

Gjest peacock
Skrevet

Vi hadde samme problemet frem til 4-5 mnd. Jeg fik slutt på det ved å rett å slett kutte siste duppen og stå tidligere opp så han fikk første dupp rundt tiden der han vanligvis våkna på morgenen. Tok noen dager før han ikke våkna igjen etter vi hadde lagt han. Det var veldig greit med litt voksentid på kvelden når han la seg kl 20 fremfor kl 23! :-)

Fra 5-6 mnd ble det gradvis vanskeligere å få han til å ta siste duppen, og den ble senere og senere fordi han var våken lenger mellom duppene. Da ble også leggingen senere og senere siden han ble senere trøtt. Var rundt 21-2130 til slutt... Nå har vi byttet til to dupper (er 7 mnd) og da tar sovner han igjen for natta rundt 1930-20 og sover til 7-8. Siste dupp er da over 16-17 tiden, og han har god tid til å bli trøtt før sengetid :-)

Vet ikke om noen av tipsene kunne funke for dere, kan jo hende dere har fått et B-menneske av en baby, men kanskje det er verdt et forsøk? :-)

Skrevet

Guttungen min er også av typen som legger seg sent, men nå sover han stort sett til 9 om morran også. Så vi har bare snudd døgnet litt siden jeg liker å sove om morran... Han sover nå to lange dupper om dagen og er 8 mnd.

Skrevet

Oj det var sent ja...

Har også gutt på 6 mnd og han sover ca 3 timer på dagen, først halvtime, så to timer, så halvtime igjen.

Sover på dagen ja. Dagen begynner ca 06:30-07. Sover en liten lur i 9-10 tiden. Ca 1,5-2 timer midt på dagen, og en minilur før kl 17... Så skjønner ikke helt hvordan han holder seg våken så lenge, har lurt på om han blir overtrøtt, men hvis jeg prøver å legge kl 19 er det NULL sjans. Når kl er 21 er han klar for natten hvis han har fått spist nok (ammer mye på kveld).

Gjest peacock
Skrevet

Oj det var sent ja...

Sover på dagen ja. Dagen begynner ca 06:30-07. Sover en liten lur i 9-10 tiden. Ca 1,5-2 timer midt på dagen, og en minilur før kl 17... Så skjønner ikke helt hvordan han holder seg våken så lenge, har lurt på om han blir overtrøtt, men hvis jeg prøver å legge kl 19 er det NULL sjans. Når kl er 21 er han klar for natten hvis han har fått spist nok (ammer mye på kveld).

Høres ut som sønnen vår altså... Ville prøvd 2 dupper, jeg :-) da kan du prøve å forskyve første duppen en times tid å så prøve å få han til å ta lange duppen i 13-14 tiden. Da har han god tid til å bli trøtt på kvelden :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...