Gå til innhold

Sosialhjelp til koftekjøp. Seriøst??!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har til dags dato aldri sett noen i som går i bunaden i stavanger utenom til 17 mai, brylupp ect. samene bruker den mer enn som så.

Skrevet

Vel, vi fikk ca 1000 kroner ekstra til jul, fordi da måtte man jo få kose seg litt ekstra selv om man var fattig. Dette var før vi fikk barn. Jeg vil tro konfirmasjonsklær er viktigere for konfirmanter enn julefeiring er for voksne.

Synes man bør kunne strekke seg langt for at barn av fattige foreldre ikke skal måtte føle seg utenfor og annerledes hele tiden. Barna har ikke skyld i fattigdommen.

Skrevet

Gir de tilskudd til Finnmarksbunad til de som vil ha det også, tro..?

Samekofte er noe som står sterkere til samene enn bunad gjør for oss som bruker bunad.

Ehhh...det var voldsomt til generalisering da...

Skrevet

Har til dags dato aldri sett noen i som går i bunaden i stavanger utenom til 17 mai, brylupp ect. samene bruker den mer enn som så.

Så siden du aldri har sett noen i Stavanger som bruker bunaden utenom 17 mai og bryllup, så gjelder det alle med bunad. Har du tenkt på at Norge strekker seg utenfor Stavanger sine grenser. Du er fryktelig påståelig.

Der mine søskenbarn bor er det vanlig med bunad i de fleste sosiale tilstelninger : bryllup, barnedåp, konfirmasjon, 17 mai, bursdagsfest med runde år spesielt og mye annet.

Til konfirmasjon er det vanlig at alle konfirmantene har bunad, og de som ikke har blir sett rart på. Når jeg er der i selskaper er det bare meg og min familie som ikke har bunad.

Skrevet

Så siden du aldri har sett noen i Stavanger som bruker bunaden utenom 17 mai og bryllup, så gjelder det alle med bunad. Har du tenkt på at Norge strekker seg utenfor Stavanger sine grenser. Du er fryktelig påståelig.

Der mine søskenbarn bor er det vanlig med bunad i de fleste sosiale tilstelninger : bryllup, barnedåp, konfirmasjon, 17 mai, bursdagsfest med runde år spesielt og mye annet.

Til konfirmasjon er det vanlig at alle konfirmantene har bunad, og de som ikke har blir sett rart på. Når jeg er der i selskaper er det bare meg og min familie som ikke har bunad.

Jeg fikk dekke reinkofte med skinnbukse og sko. Nav veldig bra

Skrevet

Ja, altså, kofta brukes til mer enn en bunad gjør, slik er det bare. Og jeg er helt enig i at barna ikke skal "lide" for fattigdommen.

Andre steder er det like vanlig med en bunad under konfirmasjon som det er vanlig å ikke ha det. Mange jenter vil bare ha nye kjoler.

Men dersom en samejente eller samegutt ikke har kofte når de konfirmeres, ja.. Jeg regner med dere ser forskjellen...

Jeg skjønner at det med reinsdyra var en spøk/ironi, men det var en ganske dårlig spøk! Det er ikke "BARE" å slakte!

Og, nei, det gis ikke støtte til finnmarksbunad.

Og, nei, det er ikke andre kommuner i finnmark som får støtte til kofte. Det er kun der det er "påkrevd"..

Så nå kan dere slutte å være så jævla misunnelige!

Skrevet

Jeg fikk dekke reinkofte med skinnbukse og sko. Nav veldig bra

Kommentar til siste her:

Tviler jeg sterkt på, for du er ikke norsk..

Dessuten heter det kommager..

Skrevet

etc???? vet du hva det betyr? da mente jeg barnedåp og d andre du sa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...