Honningmelon Skrevet 12. april 2012 #1 Skrevet 12. april 2012 Jeg har kjempeangst for omgangssyke, og får faktisk hjelp for det. Har tre barn, så det jo ikke til å unngå. Men, i efta spydde minsta :-( Trodde først det var noe annet, men da hun spydde igjen skjønte jeg at det var spysyke. Hun ville ikke ha kveldsmat heller. Så nå sitter jeg her da, med angsten oppi halsen og krisemaksimerer. Hun har slitt med spisevegring, så er livredd dette skal gjøre det verre igjen. Redd for sykehusinnleggelse... Huff, jeg vet det høres fjernt ut for andre, men for meg er det helt forferdelig. Vet ikke hva jeg vil med innlegget jeg, men må bare få det ut.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #3 Skrevet 12. april 2012 Skjønner deg godt - jeg har også en viss fobi mot oppkast, og er derfor kvalm i minst to dager når noen i familien er spysyke. Jeg greier som regel å unngå spysyke selv, og får diaré i stedet.... Har spydd to ganger de siste 20 årene, så jeg antar at fobien gjør at jeg presser kroppen til å unngå det med nebb og klør. Men når det gjelder unger og spying, så har jeg inntrykk av at de ikke synes det er noe fælt. Minsten her syntes det var gøy å spy da han fikk omgangssyken for første gang for et par mnd siden... eldste ble også syk, og han var mer opptatt av at han 'hostet vann' enn av at det var ekkelt. Jeg tror at så lenge du ikke prøver å presse den lille syke til å spise noe nå når hun tross alt er syk, så gir det seg sikkert ikke utslag i spisevegring igjen. Ha heller noe spisende/drikkende stående framme så hun kan ta selv hvis hun får lyst. Selvsagt må man passe på så det ikke blir uttørring, men når de er såpass store skal det mye mer til før det blir alvorlig.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #4 Skrevet 12. april 2012 Så rart at du sier det om at kroppen kjemper i mot med nebb og klør, #3, jeg har også angst mot å kaste opp og får som regel diarè i stedet for oppkast når jeg først blir smittet (hvilket ikke er ofte, jeg blir helt manisk med håndvask og klorvasker hele huset når ungene drar det hjem). Da jeg skulle føde begge gangene, var jeg mer redd for å kaste opp enn selve fødselen, det sier jo litt. Honningmelon: All min sympati til deg, håper det går bra og at du slipper unna. Har fått med meg at dere har hatt en del å stri med med minsten deres. Sender masse styrke og immunforsvar!
Honningmelon Skrevet 12. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 12. april 2012 Tusen takk for svar! Jeg har grått noen tårer i kveld pga denne dumme angsten. Jeg har alltid hatt fobi for omgangssyke, men det har blitt verre etter at vi fikk minsta. Nå har hun spist fint i snart to mnd, og det er den lengste perioden hittil. Er så redd hun skal vegre seg igjen nå :-(
enits40 Skrevet 13. april 2012 #6 Skrevet 13. april 2012 Jeg skjønner deg kjempegodt! Selv har jeg ingen angst for oppkast, men det at du er redd for at Vesla skal bli "spiseforstyrret" igjen, skjønner jeg veldig! Har fulgt innleggene dine her, og følt veldig med deg. Fælt å være bekymret for de små!!! Når det er sagt, tror jeg helt sikkert at det går bra! :-) Lille her har hatt omgangssyke tre ganger, og har ikke gjort noe nummer av å kaste opp. Min erfaring er at det først og fremst kommer når de blir litt eldre, men dette varierer sikkert. ønsker dere uansett lykke til og håper at hele husstanden er friskmeldt! :-)
Honningmelon Skrevet 13. april 2012 Forfatter #7 Skrevet 13. april 2012 Det går så langt bra hjemme her. Det har ikke blitt noe mer siden i går, heldigvis. Så nå krysser vi fingra for at det ble med det. Jeg har jo alltid hatt fobi mot denne dritten, men er så redd for at noe ubehag skal ødelegge spisinga. Ser ut til at det har gått bra nå, men det blir jo ikke siste gangen vi får noe slikt i hus...
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 15. april 2012 #8 Skrevet 15. april 2012 Selve spysyken er jo ofte heldigvis en 24-timers affære, så hvis du bare passer på å gi lite og "snille" matvarer og drikke når hun begynner å få matlyst igjen, så unngår du kanskje noen unødvendige tilfeller. Jeg var litt rask med å tilby masse mat etter han beholdt noe, og det viste seg være dumt. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå