Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 12. april 2012 #1 Skrevet 12. april 2012 Fastlegen målte fosterlyden til 180-200, målte flere ganger og telte selv i tillegg til det doppleren viste. Hun ble litt bekymret ift stresset barn, så måtte til sykehuset og poliklinikken og lå der med ctg i 30 min, der varierte fosterlyden mellom 150 og 210. Lå mest på rundt 160, men med noen topper innimellom. Ble ingen super registrering, for den datt ut stadig dvs registrerte ikke, eller tok inn min puls i stedet. Men legen utførte også ul, målte barnet og så på sirkulasjonen i navlestrengen. Hun mente alt så fint ut, så ble sendt hjem uten mer kontroller. Ble ikke så beroliget av ctg-målingen selv, men siden ul viste at alt var fint får jeg vel tenke at det er ok da. Andre som har opplevd lignende?
Velsemor Skrevet 12. april 2012 #2 Skrevet 12. april 2012 Opplevde det samme i mitt første svangerskap. Jordmor målte puls på 180. Var også på fødepol. med CTG måling i 30 minutter som viste puls rundt 130-150. De tok også ultralyd som viste at jenta hadde det bra. Jeg tror aldri de hadde sendt deg hjem hvis de ikke var sikre på at alt var bra. Håper at det ordner seg for deg og at du ikke blir altfor bekymret resten av svangerskapet.
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 12. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 12. april 2012 Nei, gidder ikke å bekymre meg, men fosterlyden skvatt opp til 200-210 minst 10 x i løpet av den halvtimen jeg ble registrert altså! Men det var iforbindelse med at babyen var aktiv, så da var det ok forstod jeg det som.. Og ul var ok :-) så skal ikke bekymre meg, men syntes godt jeg kunne fått en kontrolltime. i allefall hos egen lege/jordmor. Men det kan jeg jo ordne selv!
Velsemor Skrevet 12. april 2012 #4 Skrevet 12. april 2012 Det er sant, du burde få en kontrolltime hos lege eller jordmor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå