Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har fortsatt ikke fått tenner og kan ikke spise mat med for grov konsistens, hva gir dere 1-åringene dine til middag, lager mat selv, ikke ferdigmat. Får de fiskekaker/fiskepudding? Er litt tvilsom pga saltmengden...

Videoannonse
Annonse
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Gutten vår får fiksekaker, er ikke så ofte det hender, men av og til i små mengder. Du kan jo f.eks. kverne maten, så det ikke blir så grov konsistens, det gjør vi når sønnen vår sliter med tenner, da nekter han å tygge noe spesielt, får han kvernet mat, så går det ned :) (Han er snart 14 mnd, og har snart fått alle tennene)

Skrevet

jeg ga det meste på den alderen, men styrte unna kjøp fiskeboller/kaker pga saltmengden.

Lagde egne kjøttkaker med hjemmelaget brun saus feks, tar ikke lang tid å brune sausen selv og smaker bare såååå godt, er enda en av lillemanns favoritter.

ellers kan jeg nevne

torsk i hvit saus med poteter og gr.saker

spagetti bolognese med pastaskruer

kylling i tomatsaus

engelsk fish pai, den er kjempegod omtrent som fiskegrateng bare bedre synes jeg :)

Selv om han ikke har så mange tenner, så tygger de med gummen, så ikke vær redd for å la han tygge i vei :)

ligger oppskrifter inne på bloggen min.

Skrevet

jeg har gitt alt mulig fra han var 12 mnd, både ferdigprodukter med mye salt, og middager som er så og si uten. Han spiser det vi har til middag.

Om jeg har mulighet, så prøver jeg å redusere litt på saltmengden i maten hans, ved å lage hjemmelaget saus osv.

Min har spist fiskekaker/pudding fra 8 mnd, men da uten salt i sausen. :)

Skrevet

Takk for tipsene, spes fish pai høres intressant ut, han liker sauser,hva slags saus kan passe til laks?

Skrevet

vårres har også spist fiskekaker og fiskegrateng fra han var ca 8 mnd..og elsker begge deler, gjerne med ketchup på ;) Ellers styrer vi stort sett unna "ferdigmat" pga saltet :) lager middag selv uten salt, har salt på bordet så vi voksne kan strø på vårres porsjon :)

Skrevet

Takk for tipsene, spes fish pai høres intressant ut, han liker sauser,hva slags saus kan passe til laks?

tomat feks eller en dillsaus, sikkert mange andre men det var de to jeg kom på i farta :) nå er det natta :D

Skrevet

Risotto feks. Squash, løk, gulrot, paprika, en boks grovhakka tomat, ris og stekt kjøtt. Du kan krydre med urter som basilikum feks.

Så er det bare å kværne det etter ønske.

Skrevet

Spaghetti/pasta og kjøttdeig med wokblanding er også en hit her i heimen.

Og kyllinggryte med stekte kyllingbiter og bacon, med creme fraiche, fløte, løk, paprika, rosmarin, salt og pepper. Og ris til. Man kan jo droppe salt selvsagt. Frøkna et ve

Skrevet

Her går det for fort i svingene :P

Den siste setninga skulle være: Frøkna er veldig glad i disse rettene. Det er jo da også mange andre retter hun er glad i, men kommer ikke på så mange nå i farta..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...