Gå til innhold

Tips til god ul i uke 12 i Oslo?

Anbefalte innlegg

Vi har bestemt oss for å ta ul i uke 12,men jeg har skjønt av å lese her inne at det er litt forskjell på hvor gode ul-apparater de ulike gynokologene/klinikkene har og hvor flinke de er til å lese bildet de ser. Noen har tilogmed fått vite kjønn i uke 12! Så:er det noen som har konkrete tips??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143927059-tips-til-god-ul-i-uke-12-i-oslo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shanti ♥

Jeg anbefaler veldig Carsten Trolle på Majorstuaklinikken! Om du googler ham finner du masse anbefalinger, det var derfor jeg dro dit - og det var en veldig god opplevelse.

Har brukt ham først i.f.m. en spontanabort og nå i dette svangerskapet til UL i uke 7 og 12. Han er behagelig og veldig betryggende i væremåten. Forsiktig når han undersøker. Han har også lang erfaring i å måle nakkefold og nesebein, om det er viktig for deg. Da vi var der i uke 12 gikk han systematisk gjennom alle organene, pekte og forklarte med forståelige ord og var engasjert i det han holdt på med. I det hele tatt en veldig god opplevelse! Det var klare, fine bilder på skjermen (har vært hos endel gynekologer og sett ymse kvalitet).

Vurderte også dr Molnar på Oslo City legesenter, det står endel på nett om at han har spesialkompetanse på fosterdiagnostikk (nakkefold etc), og ifølge sekretærene fikk man med DVD av undersøkelsen, men vi droppet det pga negative beskrivelser på forum (det var bl.a. noen som sa han snakket dårlig norsk, luktet røyk og verst av alt - foreslo at de skulle dra til Danmark(!!!) for å få blodprøver til duotest i.o.m. nakkefolden var litt forhøyet!). Dette er jo da bare noe jeg har lest på nett, men dog..

Anbefaler også Dr Trolle ved majorstuaklinikken. Brukte han to ganger sist, og skal til han nå på mandag! Veldig behagelig type som forklarer veldig godt hva som er hva :)

Man får time raskt også. Bare husk at han helst vil man skal være i 12 uke for å se "alt".

Riktignok ikke i Oslo, men den halvtimen ut av byen er det så absolutt verdt.

Spesialistsenteret for kvinner heter det, ligger på Jessheim.

Han som er der, er spesialist på dette, har topp moderne utstyr og er vannvittig dyktig på ultralyd, bl.a.

Martin Lundring heter han, en blid tysker :)

Veldig behagelig, rolig, nøye, forsiktig. I tillegg jobber han også som overlege på Ahus noen dager pr uke, og der holder han på å sjekke graviditeter som bl.a. virker mistenksomme, om jeg kan bruke det ordet.

Jeg følte meg veldig ivaretatt og trygg hos han og anbefaler han på det varmeste. Han sjekker nakkefold, hjerte og hjerne i tillegg til morkake NøYE.

Så også kjønn i uke 12, og har sett riktig hos meg, og de jeg kjenner.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...