Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min jente på 10 mnd (7,5 korrigert) har endelig skjønt hvordan hun ruller fra rygg til mage, og ruller over ganske ofte nå. Det er jo vel og bra, men hun skriker som besatt når hun er på magen, jeg får ikke roet henne ned annet enn ved å hjelpe henne over på rygg igjen (dette gjør hun ikke selv enda) eller ta henne opp. Er dette normalt?? Er ganske slitsomt, da hun ruller over på magen så å si hele tiden.... Og ville jo helst at hun skal ligge litt på magen når hun først har klart å komme over, men da blir under skrik og hyl.

Har lurt på om det er et såkalt utviklingssprang nå, eller om det er annet som plager henne når hun ligger på mage.

Videoannonse
Annonse
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Skriker hun når hun ligger på magen ellers da? Er jo litt vesentlig det også, det og hvor lenge hun har snudd seg nå?

Skrevet

Hun har snudd seg i 2-3 uker nå, men er først de siste dagene hun har begynt med skrikingen. Og hun begynner med en gang hun har rullet over, før kunne hun godt ligge noen minutter før hun sa ifra.

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Hun har ikke snudd seg for brått en tur og blitt skremt av det da? Gutten vår gjorde det, og gråt en del en stund etterpå, først nektet han å snu seg i en uke, så var det vel 8-9 dager med gråting etterpå om jeg ikke husker feil. Tok tid å få han over "kneika" da, men med tålmodighet, synging, trøsting og forsøk på lek, så gikk det sakte men sikkert bedre.

Skrevet

Jeg tror ikke hun blir skremt av det, for hun ruller seg over hele tiden, virker jo som hun har lyst til å komme rundt, men å bli liggende på magen er tydeligvis ikke tingen. Får prøve her og med trøst, lek og se om jeg kan avlede oppmerksomheten hennes...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...