Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla her er en liten hissigpropp.... Når hun ikke får noe hun har lyst på slår hun eller begynner å klore oss frentisk. Det er ikke sånn som da hun var 9-10 mnd og ikke helt visste hva hun gjorde. Hvis jeg går forbi henne uten å løfte henne opp, kaster hun seg ned i gulvet å vræler, hvis jeg da bøyer meg ned klorer hun meg i ansiktet med en skikkelig furteleppe. Hvis jeg tar henne bort fra noe hun ikke får røre, dryler hun til meg, hvis jeg tar fra henne mobilen så slår hun etter meg...

Vet at dette ikke er unormalt, men er ikke sikker på hvordan jeg skal håndtere det?

Hittil har jeg bare holdt igjen armene hennes og sagt at det gjør vondt og ikke lov.... Eller prøvd å dukke unna henne og si i en litt "streng" tone at det ikke er lov til å slå(vet ikke hvor mye hun skjønner da men ;)

Pappaen blir veldig streng i ansiktet og er jo ganske grov i målet når han sier i fra, da kommer bare furteleppa frem også fortsetter hun å slå ??

Hva gjør dere med det ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frøkna her begynte også med den slåinga si rett etter at hun fylte ett år. Det vi har gjort er å ta ned armene hennes, sette oss ned så man ser henne rett i ansiktet og si med lav, men streng stemme "ikke lov å slå, det gjør vondt". Fortsetter hun setter vi oss utenfor hennes rekkevidde og ignorerer. Og vi gjør det hver eneste gang hun lapper til noen.

Vet ikke om dette er vindunderkuren akkuratt, men hun slår mye mindre nå (blitt 15 mnd). Nå er det som regel kun noen tilfeller hvis hun er ekstra trøtt eller er i det veldig skøyeraktige hjørnet:P

Skrevet

hei :) jeg er selv pedagog og opplever dette mye i bhg.. helt normalt og det er faktisk en del av den følelsesmessige utviklingen... det er deres måte å vise det på... det beste er å ikke gi så mye reaksjon på det faktisk.. det er ofte det de vil:) de vil ha en reaksjon og når de får det fortsetter de med det.. klart man må si fra dersom de helt uforberedt slår andre, men når det er sånn som du beskriver så ville jeg ignorert det ved å leke med noe annet med henne osv.. late som man ikke merket det... som regel vil de slutte med det relativt fort! Dette er jo en fase som går over, men noen barn fortsetter med dette lenge og da finnes det andre måter å løse det på :) Har mange barn i bhg som er to år og slår mye, da finner vi andre løsninger på det og de slutter relativt fort da også! ...

Ett års trassen er tøff :)

Skrevet

Klipp neglene hennes, da er hvertfall ett av problemene løst ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...