Gå til innhold

Gravid, men mistet jobben. Hva da med permisjon og penger?

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid men har nå mistet jobben min. Den blir lagt ned. Hva skjer da med permisjon og fødselspenger? Jeg kommer til å være uten jobb noen måneder før permisjonen starter. Har jeg ikke rett på penger da? Man får vel ikke fødselspenger på arbeidsledighetstrygd? Eller? Og før jeg mista jobben var jeg endel sykemeldt og tok ut endel ferie (lønnet og ulønnet). Teller det fortsatt som jobb når det gjelder opparbeiding av fødselspenger?

Fortsetter under...

Jeg var ansatt i ett vikariat som gikk it litt over en måned før snuppå kom, på nag sier de at så lenge du har jobbet seks av de siste ti mnd før permisjon er du sikret foreldrepenger. På facebook har nav egen side hvor du kan spør om alt blandt annet permisjon og foreldreprnger, og du er garantert svar innen 24 timer :) spørr der :) lykke til

Jeg var ansatt i ett vikariat som gikk it litt over en måned før snuppå kom, på nag sier de at så lenge du har jobbet seks av de siste ti mnd før permisjon er du sikret foreldrepenger. På facebook har nav egen side hvor du kan spør om alt blandt annet permisjon og foreldreprnger, og du er garantert svar innen 24 timer :) spørr der :) lykke til

Jeg er ikke på facebook...

Du får jo dagpenger siden du har mistet jobben og ikke sagt opp selv. Om det er kun noen mnd før permisjonen din, så får du jo også foreldrepenger når det er tid for det :-)

Men ville startet letingen etter ny jobb uansett - plutselig dukker den opp :-)

Annonse

Du må ha en inntekt 6 av de siste 10mnd før fødselen. Dagpenger regnes da også som inntekt. Men det blir jo bare 66% (eller der omkring) av lønnen du har hatt, så er ikke mye. men slipper hvertfall engangsstønaden:-)

Du må ha en inntekt 6 av de siste 10mnd før fødselen. Dagpenger regnes da også som inntekt. Men det blir jo bare 66% (eller der omkring) av lønnen du har hatt, så er ikke mye. men slipper hvertfall engangsstønaden:-)

Men regnes da de 80% man skal få i foreldrepenger kun ut fra dagpengene, eller også lønnen man fikk i la oss si 5 mnd i den jobben en mistet?

Men regnes da de 80% man skal få i foreldrepenger kun ut fra dagpengene, eller også lønnen man fikk i la oss si 5 mnd i den jobben en mistet?

Forutsatt at du oppfyller vilkårene for dagpenger og får det den siste tiden før permisjon så får du det godet at du kan bruke de 6 beste av de siste 10 måneders inntekt som grunnlag for foreldrepengene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...