Swopie87-StoreSøs+LilleSøs Skrevet 12. april 2012 #1 Del Skrevet 12. april 2012 Startet me rier med 4-5 min mellomrom i 00 tiden natt til onsdag. Dro på sykehuset 03:30. Ble sjekket 04:30, og da var det 4cm åpning. Og de 4 cm holdt seg slik helt til de måtte ta vannet kl.13. Var hele tiden under overvåkning, så fikk ikke rørt så mye på meg. Sto oppreist og vugget på samme flekken for det meste. Hadde jo et stort ønske om å bruke badekar som smertelindring, men det var uaktuelt pga overvåkningen på magen. Prøvde etterhvert lystgass, men ble bare uvel av det. Følte jeg ikke fikk puste ordentlig.. Klokken gikk og jeg begynte og bli veldig sliten, for jeg hadde ikke fått sovet noe natten før, så fant ut at jeg ville ha epidural og var så fornøyd da jordmor sa hun hadde kalt på legen. Nå var smertene helt forferdelige, og jeg nærmet meg vel 8cm. Dessverre tok det jo en evighet før han kom, og da han satte epiduralen funket den jo seff ikke... Den måtte settes på nytt, men tok jo nesten en time før han kom tilbake. Da klokka ble rundt 21, følte jeg at jeg bare måtte presse.. Var kun 9cm åpning, så fikk ikke lov, men jeg måtte bare... Etter litt kom det en lege og sa at jeg skulle holde på å presse en time til (hadde da full åpning), og hvis det ikke hadde skjedd noe da, måtte de hjelpe til.. Så jeg presset en time til, ikke no skjedde og de måtte ta henne med sugekopp/vakum. En og halv time lå jeg og presset. Kl. 22:35 var hun ute. 3640g og 54cm lang. Jeg revnet litt og måtte sys, men det var ikke så mye. Kun 7 sting. Men fy f for en lang fødsel..... Fikk selvfølgelig etterpå problemer med å tisse, så måtte bli satt kateter på. Slik var det i 3 dager :o/ Var pga epiduralen.. Var ikke ledig plass på barsel, så vi var to netter på føden før vi kom over på barsel.. Ble aldri barselhotellet på oss gitt.. Var sååå godt og komme seg hjem på søndag. Da kom selvfølgelig bihulebetennelsen og øreverk, og urinveisinfeksjon etter kateteret. Nå har det gått 11 uker siden fødsel, og formen er bra. Smertene og den lange fødselen er faktisk gått i glemmeboka, og jeg gleder meg faktisk til neste runde med graviditet og fødsel når den dag kommer ;o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143926903-min-f%C3%B8dselshistorie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå