Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #1 Skrevet 12. april 2012 Jeg var hos JM i går. Da målte hun symfysen til å være under gj.snittet, og samtidig så hadde legen min krysset av for at jeg skulle være over kurven?!. Er det mulig av legen at hun har målt feil sist jeg var der? JEg har altså krympet i symfysen med 1 cm på en mnd..Jeg fikk ny time om en uke til JM, men jeg synes det er så lenge å vente! Har så lyst å bare få unna en UL for å se at alt er greit med henne inni der.. Overdriver jeg?!
dorri Skrevet 12. april 2012 #2 Skrevet 12. april 2012 Nei, du overdriver ikke. Ring legen din og krev en ultralyd. Da slipper du å bekymre deg. Det hadde jeg gjort. Lykke til
m*78 Skrevet 12. april 2012 #3 Skrevet 12. april 2012 Hei. Jeg har gått både til lege og jordmor i svangerskapet. Legen måler meg til å ligge rett over den grønne streken, mens jordmor måler meg til å ligge rett under den grønne streken. Hadde en tredje person målt hadde det kanskje blitt annerledes... Jordmor sa at dette ikke var noe å tenke på og ser jo nå etter mange kontroller at både kurven til legen og kurven til jordmor viser jevn vekst, det er det viktigste :-) Tror at du helt fint kan vente en uke på neste kontroll, men nå er ikke jeg verken lege eller jordmor. Er du veldig bekymret så er det bedre for deg å ta en tlf. til legen eller jordmoren din. Lykke til!
Kaktus_86 Skrevet 12. april 2012 #4 Skrevet 12. april 2012 Opplevde det samme i går... Legen målte meg over den grønne streken, og da jeg var på sykehuset fikk jeg påvist litt "for mye" fostervann og blir fulgt opp videre. I går hos jordmor lå jeg midt på den grønne streken plutselig Men skal til lege i morgen, så skal spørre om dette da.
Ragdoll Skrevet 12. april 2012 #5 Skrevet 12. april 2012 aaaah.. Problemet er at jeg ikke har så mange "kryss" på fundusskjemaet å måle meg med. Selvom jeg er i uke 33! For legen min har ikke krysset av dette hver gang jeg har vært der! Men Jeg får nok bare tålmodig vente på ny kontroll neste uke.. ringte jm, og hun var ikke bekymret.. Godt å høre det var flere av oss her inne da
Mamma i vinden Skrevet 12. april 2012 #6 Skrevet 12. april 2012 Det skjedde meg også! Lå over streken, og havnet plutselig under. Legen var bekymret for veksten til barnet, men på UL hos jordmor målte hun seg fram til at babyen er 29 % OVER snittet! Hun fikk også et høyere sf-mål enn legen. Så det trenger ikke bety noe, men kan du ikke få en UL? Enten på sykehus eller bestille privat?
Snartmammatil3 <3 Skrevet 12. april 2012 #7 Skrevet 12. april 2012 Fikk et lite tips etter mitt siste besøk hos jordmor. Antall cm skal tilsvare antall uker du er i. Jeg var i uke 14 da og hadde 14 cm. (Det er vel bare ca mål, ingen er like). Men det var ihvertfall dette hun sa. Og vi vokser jo i rykk og napp. Men er man bekymret er det bedre å ta en telefon for mye enn en for lite. Husk bekymring skaper stress som vi ikke trenger akkurat i vår situasjon..og dem er der jo for å hjelpe og veilede oss!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå