Gå til innhold

19 uker - sluttet å sparke - hører hjertelyd??

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå gått i 3 uker uten å kjenne noe livstegn what so ever fra den lille i magen min.

Jeg begynte å kjenne liv i uke 14 (og ja jeg er sikker på at det var babyen og ikke luft etc :P kjendte det igjen fra forige svangerskap rimelig kjappt) :)

Jeg kjente det regelmessig hver kveld i litt over 2 uker, men så plutselig sa det stopp.. Jeg ble da naturligvis engstelig og tenkte det verste, men fikk tatt i bruk doppleren jeg har her hjemme og fikk hørt hjerteslagene til min kjære lille spire.

Nå er det snart gått 3 uker siden sist jeg kjente liv i magen, jeg har prøvd å ligge i alle slags mulige rare stillinger, har prøvd å klemme litt forsiktig hit å dit på magen for å få respons.. Men nei...

Men det er dette jeg ikke helt skjønner.. ettersom hjertelyden er der så er det jo liv... (jeg hørte hjertelyden for 15 min siden) (bruker den vel omtrent 1 gang i uka nå når jeg ikke kjenner liv, bare for å få den lille betryggelsen i 2 sekunder..)

Så hjertelyd er der, men bevegelsene har helt stoppet opp.. jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke om dette.. frykter at det kanskje er tegn på morkakesvikt, at barnet kanskje ikke får nok næring/oksygen til å bevege på seg.. ? :S

Jeg skal på ultralyd nå 17 april, men huff de få dagene er LANGE når man ikke vet hvorfor barnet plutselig har sluttet å bevege seg... :S

Fortsetter under...

Skjønner at det er vondt å gå å vente :(

Hva med å bestille time til privat UL? Eller evt gå via fastlegen din og hør om du kan få UL tidligere pga det du skriver?

ønsker deg uansett masse lykke til videre med svangerskapet, håper alt går bra! :)

Ja har vert inne på tanken, men så tenker jeg at går jeg til legen nå så sier dem bare "du har time til ultralyd om få dager, i mellomtiden er det ikke så mye vi kan gjøre.." Og det er jo sant da... er det noe galt med barnet eller morkaken osv nå så er det ikke så mye dem kan gjøre, ettersom barnet ikke har nubbesjangs til å overleve om det skulle måtte bli forløst nå grunnet morkakesvikt f.eks.

Men kan jo være jeg overreagerer litt, syns bare det er litt merkelig.. Jeg hadde ikke vert så engstelig om jeg ikke hadde kjent liv i det hele tatt enda, men ettersom at jeg har kjent det i godt og vel 2 uker, og så plutselig sa det stopp.. er det som bekymrer meg..

Men jeg blir vel bare pent nødt til å vente til ultralyden..

Bare håååper at det bare er jeg som er en overreagerende liten hønemor, at alt er bra med barnet! :)

Jeg vet ivertfall at det er i live.. det er da noe..

Men får vondt av å gå å tenke på at det KAN være morkakesvikt og at barnet mitt da ligger inni der uten tilstrekkelig med oksygen og næring.

Men som sagt.. jeg overreagerer sikkert.. . HåPER i vertfall det! :)

Tror alt er bra=) selv om u kjente liv fra uke 14(som er veldig tidlig) så er alt sikkert kjempe bra med babyen i magen din! er jo veldig tidlig enda! de sier jo at fra uke 28 man skal kjenne liv hver dag! =)

Lykke til på ul! skjønner selfølgelig at u er bekymra! men du hører jo hjertelyden babyen har sikkert bare snudd seg!=)

Takk :)

Joda jeg overreagerer heelt sikkert :)

Er bare så mye som surrer rundt om i hodet, spesielt når man da leser om at røyking kan føre til morkakesvikt og jeg røyka frem til uke 11... (fælt jeg vet, men slutta ivertfall! :) )

Meen jeg er nok bare en overbekymret hønemor ;)

Det går sikkert bra, jeg må bare tenke positivt! :P

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...