Gjest Hippoღ Skrevet 11. april 2012 #1 Skrevet 11. april 2012 Nå nærmer sjarmøren seg 3 mnd. Og det er vel på tide å innføre leggerutiner. Hvordan gjør dere det? Har dere noen gode råd? :-)
Dini Skrevet 11. april 2012 #2 Skrevet 11. april 2012 Neimen, hei Hippo Her har vi egentlig latt natt være natt (mellom 19 og 7) siden hun var 4 uker, lite lys og lave stemmer eller liten prat og lite lyd. Og latt dag være dag. Pysjen og "kveldsmaten" var alltid inntatt innen kl 19, men i begynnelsen våknet hun jo selvfølgelig når hun var sulten Nå kan hun sove mellom 19 og 7 om hun vil, men her har hun begynt å klø i gommene så hun pleier å våkne for litt mat og kos kl 1 på natta igjen (mulig hun trenger mer å vokse på). Leggerutinen er vel egentlig å gå inn og ta av bleia, om hun trenger et bad gir jeg henne et bad, avogtil masserer jeg og avogtil lar jeg henne ligge litt på magen og kose seg, prater mye til henne. Og så er det på med ny bleie og nattpysj og så er det mat og så får hun sovne i armene mine, når hun har sovet en liten stund (så jeg er sikker hun ikke våkner med det første), går jeg inn og legger henne i sengen. Funker greit her. Sover når hun vil /er trøtt på dagen
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #3 Skrevet 11. april 2012 Vi begynte å legge ham i 8-tiden da han var rundt 3mnd. Har alltid hatt de samme leggerutinene. Bad (hver 3.dag), stell og ta på pysjamas, ammet på sengen, la ham og sang en sang. Gikk ut av rommet mens han var våken da også, men måtte selvfølgelig inn igjen noen ganger da han var så liten. Da han ble 4,5mnd fikk han grøt kl 18, og la seg kl 19, men ellers alt likt. Lurt å få inn rutinene fort, her har det gått veldig bra. Håper dere får inn noen gode rutiner dere også
Swopie87-StoreSøs+LilleSøs Skrevet 12. april 2012 #4 Skrevet 12. april 2012 Her sover snuppa på 11 uker fra ca kl 18-19 til ca.kl 23. Da skifter vi til pysj og gir henne flaske (uten og ha noe støy rundt oss). Legger henne rett i sengen etter mat (og raping), sier kun "god natt" og "glad i deg" og da er ligger hun og prater litt med seg selv og lager go lyder i noen minutter, før hun sovner. Sover som regel til rundt kl.07. Ligger og små prater litt sammen og koser en halvtimes tid på morgenen, før vi gir mat. Så tar vi morgen stellet etter det. Burde vi heller starte med og skifte til pysj og sånn kl.18-19?
Swopie87-StoreSøs+LilleSøs Skrevet 12. april 2012 #5 Skrevet 12. april 2012 Hun har forresten alltid sovet i egen seng, og sovet hele natta siden hun var rundt 4 uker. I starten var det litt små gråting og trengte smokk, men nå er det kun smokk når hun sover på dagen.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #6 Skrevet 12. april 2012 vi startet så og si fra hun var født med å gjøre forskjell på dag og natt. men rutinene vi har nå er at kl 19.00 er det bading(annenhver dag) og pysjen på kl 20.00 da får ho mat på rommet sitt(sovet på eget rom fra dag 3) med lyset av og musikk fra babycallen på. når ho er ferdig spist legger jeg ho bare ned i sengen og der ligger ho gjerne å pludrer til ho sovner etter ca 10 min. Nå har vi vært ganske heldige å ho sover natten gjennom til 07.00,(bank i bordet) men om ho våkner om natten så tar jeg ho bare opp å legger ho til brystet(snakker ikke med ho i det heletatt) og legger ho i sengen igjen når ho er ferdig, å da sovner ho som regel med en gang. Jeg har også kjøpt en pakke med litt store bleier så jeg ikke trenger å skifte på ho om natten da ho til tider kan sove i 11 timer.
Gjest Hippoღ Skrevet 12. april 2012 #7 Skrevet 12. april 2012 Oi, her legger vi han etter mat kl 22 Har dere noen gode tips for hvordan få han til å sove tidligere? Han sover mye på dagen. (pga trilleturer f. Eks) Huff, håper ikke det blir vanskelig å legge han tidligere
Gjest Hippoღ Skrevet 12. april 2012 #8 Skrevet 12. april 2012 Oi, her legger vi han etter mat kl 22 Har dere noen gode tips for hvordan få han til å sove tidligere? Han sover mye på dagen. (pga trilleturer f. Eks) Huff, håper ikke det blir vanskelig å legge han tidligere
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #9 Skrevet 12. april 2012 Oi, her legger vi han etter mat kl 22 Har dere noen gode tips for hvordan få han til å sove tidligere? Han sover mye på dagen. (pga trilleturer f. Eks) Huff, håper ikke det blir vanskelig å legge han tidligere Når vi ønsket at ho skulle begynne å legge seg tidligere, så la vi ho bare litt tidligere hver kveld. først 21.30 så la vi ho 21.00 så prøvde vi bare en dag kl 20.00 og ho syntes det var greit, kan hende at vi hadde bare flaks med det, men for oss funket det. hvor mye sover han om dagen ca?
LilleV1 Skrevet 12. april 2012 #10 Skrevet 12. april 2012 Vi begynner "kvelds-stellet" rundt kl 19, så er det pupp og leggetid.. Mini er 3 mnd nå og har vel hatt denne rutinen i 1 mnd Sovner fint av seg selv og sover til ca 2, da er det pupp igjen, så sover han til ca 7 Godt å ha litt rutiner nå, da det var ganske mye nattevåke de 6 første ukene.. hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå