Gå til innhold

Gradert sykemelding?

Anbefalte innlegg

Jeg jobber 100% på småbarnsavdeling i barnehage. Har hatt bekkenløsning siden uke 15, men har klart meg gjennom jobben med hjelp av assistentene mine. Men nå har bekkenløsningen blitt vondere og det kjennes ut som jeg har nedpress i løpet av dagen. Det er en tung hverdag på som selv med hjelpen jeg får. Må som regel ligge strekk ut på sofaen en stund når jeg kommer hjem.

Noen som har vært gjennom det samme og jobber i bhg? Har dere fått sykemelding og evnt. når?

Skal til jordmor om en uke og skal ta det opp da, men tenkte jeg skulle høre om det var flere i samme situasjon her :)

Er 22+1.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143926796-gradert-sykemelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ped.leder på småbarnsavdeling og holdt ut i 60%stilling til rett før påske (og uke 28). Da sa ryggen, bekkenet og legen at det var nok og jeg ble 100%sykemeldt. Utrolig leit å måtte kaste inn håndkleet ovenfor barn, foreldre og de andre ansatte. Men tror det er bra for foreldre og barn å få en stedfortreder som er der 100% både fysisk og mentalt.

Mitt bekken begynte også å svikte rundt uke 14-15 men alle mente det var så tidlig, så jeg gjorde alt som vanlig og til slutt ble det skikkelig ille.

På en småbarnsavdeling er det i lengden svært begrenset hvor mye man kan tilrettelegge og spesielt uten å slite ut de andre på avdelingen/basen, tror jeg. Jeg har en utrolig god sjef som har prøvd så godt det lar seg gjøre å tilrettelegge, men det begrenser seg med både arbeidsstillinger og tilstedeværelse når rygg og bekken svikter.

Jeg jobber kun 50% nå, pga bekkenløsning. Jobbet gradert tidligere pga formen. Men nå er det bekkenet som "dreper" meg. Kjedelig. Får så dårlig samvittighet til jobben. Men går man lenge og presser det, kan man få sen skader. Og det ønsker man ikke. Skal begynne hos fysio nå, håper det vil hjelpe. Lykke til :D

Takk for svar :)

Ja, jeg fikk også høre at "jeg fikk jo bekkenløsning så tidlig", så da har jeg jobbet fullt og som vanlig helt frem til nå. (Har sluppet legging av barna). Men merker at bekkenet stritter imot nå og magen er hard og vond på slutten av dagen. Så nå er det på tide å redusere stillingen merker jeg.. Men samvittigheten overfor foreldre og barn er ikke god..

Vil jo ikke slite ut assistentene mine heller. Bli jo litt ekstra for de. De sier at de helst vil ha meg på jobb, men tror det er bedre med en som kan trå til 100% i løpet av dagen enn meg som må ha mye hjelp.

Hvilken uke gikk du inn i 60% stilling MissDawn? Og hvor langt er du på vei Oktoberspire?

Åy glemte helt Å skrive, jeg er nok i kategori Å sÅ tidlig hehe. Er bare 12+4 og har hatt smerter enda. Har en mor som fikk samme probl tidlig og holdt senga fra 4 mÅned. sÅ er nok uheldig. samtidig som att hoftene mine er ødelagte og hadde betennelse i dem før sv.skap.

Annonse

Ja det hørtes ikke godt ut. Jeg går til fysio og tror jeg hjelper litt, så du får starte med det så fort som mulig. De er flinke til å finne et godt treningsprogram for deg :) Jeg startet med fysio i uke 16. Best å starte så tidlig som mulig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...