Gå til innhold

Hvor lenge sitter deres barn i bakovervendt bilsete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våre barn sitter bakovervent. Minste på 2 år og ei på 4 år. Ingen seter skal snus ennå her. Da vi kjøpte bil valgte vi med tanke på barnas sikkerhet, så det går helt fint at de begge sitter slik en stund til. Det skal da også sies at vår eldste datter er lang for alderen, men har null problem med å sitte slik.

Jeg vet hva som er det sikreste og velger derfor deretter!

Ja, når de får det til i Sverige, og så og si ingen snur barna sine der før de er fire år, så kan en lure på hvor alle unnskyldningene til nordmenn som snur barna sine som to åringer, kommer fra... Jeg tror ikke svenske barn er kortere, smalere, mindre bilsyke, eller at de har mye større bilder i Sverige enn i Norge. Da er heller sannheten at det finnes flere smarte og mer oppdaterte foreldre når det gjelder bilsikring av barn, i Sverige enn her hjemme. Vi har virkelig noe å lære av dem der....

Fortsetter under...

Skrevet

Eldstemann ble snudd da han var litt over tre år. Dette er endel år siden, og før vi "visste bedre". Nr to satt bakovervendt til han var over fire. Yngste fyller to i juni, og sitter selvfølgelig bakovervendt. Det får han fortsette med så lenge det går :)

Skrevet

Vi har nettopp snudd elstemann, han er 3 år og 9 mnd. Håpet å ha han bakover til 4 år, klarte det nesten.

Skrevet

Størstemann som er født i oktober 08 sitter bakovervendt, håper å ha ham bakover en god stund til (helst til han blir fem, vi får se).

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Uff ja, her skal h*n få sitte bakovervendt så lenge det går! Jeg var litt usikker litt tidligere fordi han ble så bilsyk av å sitte feil vei, men heldigvis gikk det seg til :) Han blir forresten bare 2 da så :)

Mens søsteren min derimot, de har et barn som HATER å kjøre bil og jeg tror ikke jeg overdriver hvis jeg sier at deres barn har sittet fremover fra hun var litt over 1 år!!!! Da de skiftet sete. Dette synest jeg er direkte uforsvarlig! Men det kommer vell kanskje helst av at de kjører den vertste skraphaugen du kan finne uten Isofix og som selen ikke passer rundt. Men uansett helt spinnvilt at de har barnet fremover når hun ikke er mer enn snart 20mnd!

Skrevet

Mini på snart 3,5 sitter fortsatt bakovervendt :) Ikke noe problem det, han har aldri sagt et ord om det heller! Så sånn blir det en god stund til, hvertfall til han er fire, så får vi se hvor fort nestemann trenger setet hans. Blir vel når han er 4,5 tenker jeg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...