Tussi skalblimamma <3 Skrevet 11. april 2012 #1 Skrevet 11. april 2012 Før vi ble henvist til st.olavs for ivf-behandling, hadde jeg noen runder med dobbel pergotime, eggløsning ble funnet sted en gang av de rundene (selvfølgelig på den runden både jeg og mannen hadde omgangen under kose-tiden, så det ble ikke mye homping akkurat;)). Jeg visste da lite om at det gikk an å ta eggløsningsprøyte,fikk heller ikke høre dette fra legen på lokalsykehuset :/ Hva tror dere de på st.olavs vil si hvis jeg spør om å få prøve et par runder med TRIPPEL pergotime + eggløsningssprøyte, før et eventuelt nytt uttak ?? Hva tror dere om det? Er det noe med hvor lang tid det skal gå mellom forsøkene for at jeg ikke skal "falle bort" i systemet? Men tenker jo også at jeg faller vel ikke bort, om det er st.olavs jeg har kontakt med ang. elsprøyten og pergo'n... Tenkte jeg skulle ta meg skikkelig i nakken og få bort noen flere kg, kanskje det da hjelper med bare pergo og elsprøyte?! Ah, dette ble jaggu rotete
blid frøken :) Skrevet 11. april 2012 #2 Skrevet 11. april 2012 Det skader ikke å spørre dem om hva de mener om saken. Du mister ikke plassen din der uansett tror jeg. Lykke til!
Tussi skalblimamma <3 Skrevet 11. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2012 Hadde du kommet til å gjort det da? Tenker at da har jeg litt ekstra tid og sjanser på meg også! Og tenk hvis det klaffer?! Men det skal kanskje godt gjøres når det ikke har blitt noe etter 3 innsett ? Blæh, *tanker*
dincene Skrevet 11. april 2012 #4 Skrevet 11. april 2012 Nei da, dei bryr seg ikke hvorfor du venter med neste forsøk. Noen trenger noen månader å komme seg på, andre kjører rett på nye forsøk. Hva slags diagnose har dokke? Kan det hjelpe med bare pergo?
Tussi skalblimamma <3 Skrevet 11. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 11. april 2012 Det er jeg som har pcos! Men har jo ikke regelmessig syklus at all vettu! Jeg har tenkt litt i ettertid at jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke bare kan peise på selv etter elsprøyta er satt! Egglederne er friske og åpne(ble sjekket under lap) og svømmerne til mannen er vanvittig ivrige!!
blid frøken :) Skrevet 11. april 2012 #6 Skrevet 11. april 2012 Når jeg fikk konstatert pco fikk jeg beskjed om å gå litt ned i vekt (kutta litt ned på karbohydrater, siden vi med pco ofte reagerer mer på dem) i tillegg hadde jeg noen omganger med pergo. Vi visste ikke da at det var noe som hette eggløsningssprøyte på det tidspunktet, men hadde jeg vist det så hadde vi prøvd det. Nå det gjelder "å peise på" etter sprøyta ved ivf har vel det noe med at de vil ha det i "kontrollerte" former for å sikre ett godt uttak og innsetting. Vet ikke om dette var til hjelp, men det er mine tanker og erfaringer
Tussi skalblimamma <3 Skrevet 11. april 2012 Forfatter #7 Skrevet 11. april 2012 Hvor ligger du i løypa da blid frøken? Hadde du prøvd noen runder med pergo og elsprøyte før et eventuelt 2. uttak? (jeg synes det er så vanskelig å huske på hvor alle ligger i løypa her inne:P) Takker for svaret, ble klokere håper bare ikke jeg blir "hånet" hos st.olavs liksom... At de tror jeg er helt tullerusk som vil gå tilbake til pergo..
dincene Skrevet 11. april 2012 #8 Skrevet 11. april 2012 Jeg veit alt for lite om pcos og det er sikkert flere andre her inne som kan svare bedre, men er det ikke sånn at hvis man har pcos, så er det ikke sagt at egga modnes seg? Blir det ikke for mange små som lager ei kjede rundt i eggstokken? Er det pergo som gjør at egget modnes kanskje? Jeg synes du kunne ihvertfall få snakket med sykepleier på st.olavs og bedd å få en telefonsamtale med legen din. Dei gjør sånne ting. Jeg har hatt 2 ganger. Da får man tilsent brev fra dem med dato og klokkeslettet når legen skal ringe og så kan du spørre om alt mulig og få skikkelige svar. Jeg synes det var godt.
blid frøken :) Skrevet 11. april 2012 #9 Skrevet 11. april 2012 Jeg er 9 uker på vei med nummer 2 Har hatt kjempeflaks og blitt gravid på 1.uttak begge gangene ( en sa i 6.uke etter fryseforsøket etter 1.uttak) På meg virker det som om du egentlig har lyst til at vi skal fortelle deg hva du skal gjøre, men det kan jeg dessverre ikke bestemme for deg. Samtidig så skader det ikke å prøve andre ting og dersom du vil prøve ¨så gå for det. De vil absolutt ikke le av deg på st.olavs. Det er et godt innspill du kommer med i forhold til hva du vil gjøre i forhold til DITT forsøk og DIN kropp.
Tussi skalblimamma <3 Skrevet 11. april 2012 Forfatter #10 Skrevet 11. april 2012 Tusen hjertelig takk for svar altså! Blir å mase på st.olavs i morgen ja!!
Tussi skalblimamma <3 Skrevet 11. april 2012 Forfatter #11 Skrevet 11. april 2012 Men pergo modner eggene ja
Metti er håpefull Skrevet 11. april 2012 #12 Skrevet 11. april 2012 Jeg gikk en runde på enkel pergo pluss EL sprøyte men det var før ivf
Metti er håpefull Skrevet 11. april 2012 #14 Skrevet 11. april 2012 Nei jeg har ikke det men syns det er rart at det er så ulik praksis.. Jeg fikk pergo med ul for å sjekke eggmodningen og tidfeste EL sprøyten.. Mens andre går på pergo uten oppfølging Spennende høre hva de sier til deg
Tussi skalblimamma <3 Skrevet 11. april 2012 Forfatter #15 Skrevet 11. april 2012 Ja, jeg er spent som bare det jeg også!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå