Gå til innhold

Sjokoladekake med smørkrem og mmf

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan denne lages lørdag og serveres søndag? Holder den seg, eller må jeg pakke den inn i noe?

Fortsetter under...

Gjest peacock
Skrevet

den holder seg fint i kjøleskap, blir sikkert bedre av å stå litt :-)

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

eeehhh... Hva står mmf for? ;)

Gjest peacock
Skrevet

eeehhh... Hva står mmf for? ;)

marshmellow fondant... man lager overtrekket av smeltede marshmellows, litt vann, mattfett og flormelis :-) blir bedre med sitronessens i, ellers er det veldig søtt... men mye lettere å jobbe med enn marsipan, stort sett modellervoks :-)

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Ahhh... Hørtes deilig ut, Peacock :D

Gjest peacock
Skrevet

Ahhh... Hørtes deilig ut, Peacock :D

hehe, blir veldig fine kaker, men pynten smaker ikke så veldig godt.... bedre å ta av pynten å spise det som er under :-)

Annonse

Skrevet

Jeg vil faktisk anbefale å ikke ha den i kjøleskap, kun eventuelt trekke plast over. En dag holder den seg superfint i romtemp, go så lenge det er smørkrem, og ikke kremkrem, så trenger den ikke kjøleskap. Kaker(og annet bakverk uten krem) holder seg faktisk bedre i romtemperatur. Altså de blir ikke så fort tørre. Dessuten er jo kaka mye bedre når den får stått ute og smørkremen er myk! :)

Null stress i joggedress! Har gjort det mange ganger selv.

Skrevet

Og forresten, prøv å lage sukkerpasta/fondant. Jeg synes i hvert fall det smaker godt, bedre enn marsipan. Den ene gangen jeg prøvde å lage mmf ble ikke vellykket, så har ikke prøvd igjen :)

Skrevet

Mmf er mye bedre en sukkerpasta, både på smak og å jobbe med synes jeg.

Jeg lager nesten alltid slike kaker dagen før, ungene har jo f.eks med seg i barnehagen når de skal feire dagen sin og da lager jeg den dagen før.

Jeg lager sjokoladekake, smørkrem og mmf på toppen, det blir faktisk veldig godt. Sammen med sjokolade blir ikke mmf så søt heller, de fleste voksne jeg har servert det til har bedt om oppskriften fordi det er så godt på smak :)

Jeg oppbevarer ikke i kjøleskapet, men setter den i kjelleren over natta, der er det litt kjøligere enn i resten av huset.

Gjest Verpehøna
Skrevet

eeehhh... Hva står mmf for? wink.png

marshmellow fondant... man lager overtrekket av smeltede marshmellows, litt vann, mattfett og flormelis :-) blir bedre med sitronessens i, ellers er det veldig søtt... men mye lettere å jobbe med enn marsipan, stort sett modellervoks :-)

åh fytterakkern nå fikk jeg vann i munnen!

Skrevet

Mmf er mye bedre en sukkerpasta, både på smak og å jobbe med synes jeg.

Jeg lager nesten alltid slike kaker dagen før, ungene har jo f.eks med seg i barnehagen når de skal feire dagen sin og da lager jeg den dagen før.

Jeg lager sjokoladekake, smørkrem og mmf på toppen, det blir faktisk veldig godt. Sammen med sjokolade blir ikke mmf så søt heller, de fleste voksne jeg har servert det til har bedt om oppskriften fordi det er så godt på smak :)

Jeg oppbevarer ikke i kjøleskapet, men setter den i kjelleren over natta, der er det litt kjøligere enn i resten av huset.

Okei, men da legger jeg bare litt plast lett opp på så det ikke kommer støv/hår på den. Vi har ikke kjeller, men jeg tror jeg setter den på rommet til småen. Det er det kaldt og godt, og hun gidder aldri å være der inne på dagtid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...