cici83 Skrevet 11. april 2012 #1 Skrevet 11. april 2012 Hei jeg er 31+4 og har i dag vært på kontroll på riksen gr dia 1. Jeg har de siste 3 ukene hatt litt høyt blodtrykk 150/90. i dag +1 i urinen. den siste uken har jeg vært meget sliten/uttafor, begynte i går å bli veldig kvalm, uggen med hodepine(noe jeg bare har tenkt er influensa og tror el egentlig fremdeles det). Legen i dag ville ta ekstra prøver prekamsi1 prøver (av nyrer, lever mm) skal ringe føden i kveld og dersom prøvene har noe som helst utslag blir jeg lagt inn gr svangerskapsforgiftning. Hva vil dette si ? tar de ungen ut i dag liksom eller hva er forløpet ?? noen som vet ?? skal uansett tilbake på fredag for å måle boldtrykk og sjekke urin. herregud ble litt nervøs jeg nå.. håper det er utsikter for at ungen kan bli i magen i allefall noen uker til... han veide 1600 gr i dag da, sjekket ul og alt var bra med baby:)
ariel78 Skrevet 11. april 2012 #2 Skrevet 11. april 2012 Jeg har har hatt svangerskapsforgiftning 2 ganger, men litt senere i svangerskapet enn deg. Det startet med hyppige kontroller, når verdiene ble for høye ble jeg innlagt. Ble sjekket hele tiden og satt igang etter noen dager. Bra du blir fulgt opp, håper det holder seg i sjakk noen uker til. Lykke til!
cici83 Skrevet 11. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2012 takk.. ringte nå men svarene var ikke kommet...så venter i spenning
ariel78 Skrevet 11. april 2012 #4 Skrevet 11. april 2012 Jeg hadde nok noe høyere undertrykk og mer proteiner enn deg før jeg ble innlagt, men ingen fysiske symptomer. Begynner å nærme seg slutten av 3 sv. Skap nå og har akkurat de samme symptomene som du beskriver så følger blodtrykket spent.
cici83 Skrevet 11. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 11. april 2012 Jeg hadde nok noe høyere undertrykk og mer proteiner enn deg før jeg ble innlagt, men ingen fysiske symptomer. Begynner å nærme seg slutten av 3 sv. Skap nå og har akkurat de samme symptomene som du beskriver så følger blodtrykket spent. hva skjedde når du ble innlagt ??
cici83 Skrevet 11. april 2012 Forfatter #6 Skrevet 11. april 2012 Jeg hadde nok noe høyere undertrykk og mer proteiner enn deg før jeg ble innlagt, men ingen fysiske symptomer. Begynner å nærme seg slutten av 3 sv. Skap nå og har akkurat de samme symptomene som du beskriver så følger blodtrykket spent. tror forresten grunnen til at de er ekstra påpasselig med meg er grunnet diabetes ! som gir økt risiko for svangerskapsforgiftning. tenker på at bt og urin ikke er så høyt som ditt
ariel78 Skrevet 11. april 2012 #7 Skrevet 11. april 2012 Skjedde ikke så mye egentlig, lå til observasjon og ble sjekket jevnlig. Oppfatta det som veldig udramatisk og at jeg var i de beste hender så har ikke fått skrekken.
cici83 Skrevet 11. april 2012 Forfatter #8 Skrevet 11. april 2012 Skjedde ikke så mye egentlig, lå til observasjon og ble sjekket jevnlig. Oppfatta det som veldig udramatisk og at jeg var i de beste hender så har ikke fått skrekken. hvor lenge lå du før de tok baby ut ? og ble det ks el vaginal fødsel ?
ariel78 Skrevet 11. april 2012 #10 Skrevet 11. april 2012 Første gang 5 dager, 2 gang 1 dag. Men jeg en og tre uker før termin så da var d like greit å få d overstått. Vanlig fødsel som ble igangsatt begge ganger.
cici83 Skrevet 11. april 2012 Forfatter #11 Skrevet 11. april 2012 ok takk.. ringte nå prøvene var fine .. puhhh.. enn så lenge
ariel78 Skrevet 11. april 2012 #12 Skrevet 11. april 2012 Så bra, får håpe prøvene er bra fremover så babyen får bli endel uker til i magen. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå