Gå til innhold

Fler enn meg som svimler når dere reiser dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp, har det sånn, både i gravid og ikke gravid tilstand (Det svartner kanskje ikke akkurat, men svimler helt klart). Hos meg kommer det av litt lavt blodtrykk, som jeg har fått beskjed om av legen at ikke er farlig.

Svimler også kraftig... er snart 14 uker og har laaavt blodtrykk.. lavt i utgangspunktet og blir kjempelavt når jeg er gravid!

Kjent at man får blodtrykksfall når man reiser seg fort (trenger ikke gjøre det fort heller jeg, altså, bare reise meg generelt) og er ikke farlig, bare plagsomt :)

Annonse

Gjest Shanti ♥

Samme her! Særlig hvis jeg har ligget lenge og reiser meg brått opp, har tatt en varm lang dusj eller har drukket for lite væske... Svartner for øynene, blir svimmel og litt kvalm, føler jeg skal besvime..

Henger vel sammen med at man får litt naturlig blodtrykksfall i starten av graviditeten. Plagsomt er det i alle fall :)

drikk mer vann, ha alltid en flaske i nærheten, når du skal opp av sofaen, så reis ikke reis deg helt opp, før du har drukket en god slurk !! og om du er litt kortpustet, slik jeg er, så ikke hold pusten når du reiser deg, ofte derfor en svimler, for hjernen får mer oksygen sittende enn på veg opp...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...