Gå til innhold

Vektøkning??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken uke er dere i, og hvor mye har dere lagt på dere ? Og hva var deres startvekt og høyde ? :)

Syntes kiloene bare raser på her! Hadde vært spennende å se hvordan vi ligger ann i forhold til hverandre :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i uke 15+1. Gått ned 4 kg frem til uke 14. Nå har jeg gått opp 1 kg. Så heldigvis på vei opp. 3 kg igjen til startvekten

Skrevet

Høyde 156 - startvekt 48 kg

Er uke 26, veier nå 54, så har gått opp 6 kg :)

Skrevet

28 uker på vei og har ca en halv kilo igjen til startvekten. Var veldig dårlig de første månedene, så tok av en god del før det begynte å krype oppover igjen :)

Skrevet

Er i uke 26 nå og har halvannen kilo opp til startvekten. Har stått stille nesten hele tiden, et par kilo opp og et par kilo ned litt om hverandre. Men magen vokser som bare det og har blitt stooor, så jeg vet ikke helt hvor det kommer fra... Er litt overvektig i utgangspunktet, men ikke veldig.

Skrevet

er 21+3 i dag å har gått opp 8 kilo :s

er 167 høy, startvekt 63 kilo..

Skrevet

Startet på 47 kg og er 162 cm høy :)

Har lagt på meg 12 kg :D ,så er oppe i vakre 59 kg.Så fornøyd,og håper jeg nærer lillegullet godt nok ;)

Skrevet

Jeg er 168,5 cm Med begge mine første var startvekt 60 kg og da jeg fødte 78-79 kg 14 dager etter fødsel var 14 kg vekk. Denne gang var starvekta 63 og håper jeg klarer å holde meg under 80kg;)

Skrevet

uke 20, 178 høy, 77 kg før graviditet.

Gått opp ca 3 kg.

Gjest Shanti ♥
Skrevet

14+6 her! Høyde 170 cm, startvekt 59 kg. Gikk ned et par kg i starten, nå er jeg oppe i 60 kg og har fått matlysten tilbake for fullt. :)

Skrevet

er i uke 16 og har lagt på meg ca 4 kg :)

Skrevet

Kan virkelig ikke fordraaaaa disse kiloene, og kjenner jeg blir litt "sur" av å lese at folk er halvveis og har lagt på seg 3 kilo!!! Men men, jeg prøver å begrense meg og trener endel, var slank da jeg ble gravid, 172 cm og 57,7 kg. Nå 66,8 kg i uke 27, altså 9 kilo.

Skrevet

Uke 13 her, gått ned så veier mindre enn start vekten. Men magen kommer alikevel den:) er litt rund fra før, så treng ikke så mye ekstra vekt heller:) men blir nok vaggende med tiden:p

Skrevet

Uke 18 og 2 kilo. Veldig rart siden jeg har lagt på meg masse de to andre gangene. Men er glad for det da. Regner med at de kommer mot slutten. Men så er dette svangerskapet annerledes enn de to andre da.

Skrevet

Er 174, startvekt på 57 kilo, nå i uke 19 veier jeg 67 kilo. Det er ti kilo det, og det ser helt fantastisk ut! Endelig.

Skrevet

Er 1.64 høy og startvekten var 68.. Og er i uke 19 i morgen og vekten står stille :)

La på meg kun 6 kg siste svangerskap også.

Skrevet

Er i uke 23 og opp 1 kilo. Gikk ned noen få kilo i starten, og de har nettopp begynt så smått å komme tilbake.

Skrevet

Uke 26, gått ned 7-8 kg.... :-) la på meg totalt 12 kg med førstemann da, venter jente nå, aner ikke om det har noe å si (?) :P

Skrevet

Er i uke 27 og har lagt på meg 5 kilo.

Skrevet

Jeg blir også SUR når jeg leser hvor lite folk har gått opp! Jeg bare legger på meg og legger på meg, selv m fornuftig mat og gåturer hver dag. Er det mulig? I natt har jeg lagt på meg 0,5 kg!!!!! Veide meg nemlig både i går og i dag. Nå sitter jeg her og drikker vann og satser på at det kan være bra?

Skrevet

Synes også at vekta går ALT for fort oppover, går turer hver dag, trener og har en jobb som ikke er stillesittende, men her bare sniker det seg på! Spiser helt normalt også. Er vel ganske normal, startvekt var 65 kg og er 1.60 høy, gått opp 4 kg og er nå i uke 14. Begynt å få mage, men kan fremdeles bruke olabuksene min, bare ikke kneppe de igjen over magen ;) Så vet ikke helt hvor kiloene har plassert seg, men friker fremdeles ut når jeg ser hvor fort vekta går oppover!

Skrevet

Er 21+3 i dag, lagt på meg like under 4 kilo. Starta på 51,7 kg, 172 høy :) Regner med at det kommer en del kilo til etterhvert!

Skrevet (endret)

Jeg synes også det er deprimerende å høre om alle som har gått opp 2 kilo halvveis i svangerskapet, eller endatil gått ned! Herregud, skulle ønske det var meg...

Jeg er 177 cm, hadde fremdeles julevekta da jeg ble gravid, så var 4 kilo over idealvekt, altså 72 kilo. Og nå veier jeg ca 75-76 og er uke 16 i morgen. Søren, det er jo 8 kilo over idealvekta! Men altså vektøkning på ca 4 kilo siden jeg ble gravid.

Har ikke vært så flink med sunn mat, har vært altfor mye påskemarsipan på meg... Har vel bare meg selv å takke... :(

Endret av Solskinnsbolle
Skrevet

Herregud....er det bare jeg som rister på hodet her???? Vi er GRAVIDE...........vi SKAL legge på oss. Jeg må ærlig si at jeg IKKE misunner disse få damene som knapt legger på seg 1-2 kg i svangerskapet.De som går ned i vekt må jo være utrolig bekymret for babyens helse.Jeg hadde iallefall vært bekymret :(

Prøv å tenke litt mindre på dere selv,og mer på den kommende babyen.Ikke stress med dette vekt-kjøret...som oftest raser kiloene av deg etter fødselen og evt. ammingen.

Spis sunt og det dere har lyst på,så ordner alt annet seg etterhvert :D

Skrevet

Jeg er 27+3 og har gått opp 11kg..vises stort sett bare på magen. Det kommer nok noen kg til, så satser på at det forsvinner litt ved amming og gåturer ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...