Gå til innhold

Genetisk veiledning i Oslo - UL eller bare blodprøver og prat første gang?

treg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vil gjette på at du både har samtalen/blodprøven (del 1) og UL (del 2) samme dag siden du er 12+6 (dette er det optimale tidspunktet for UL).

Da jeg fikk innkallingene, var det til begge deler samme dag uke 12+5, dette for at vi skulle slippe reise inn flere ganger. Men jeg ringte og fikk endret det, slik at jeg tok samtalen/blodprøven først (uke 10+5). Dette rett og slett fordi jeg ønsket at blodprøven skulle være ferdig analysert når vi kom til UL (samtalen/blodprøven og UL var på to ulike enheter Ullevål/Riksen). På den måten fikk vi endelig risikovurdering da, og slapp å vente opptil en-to uker for å få blodprøvesvarene etter UL.

Siden du er såvidt langt kommet nå, og skal på mandag, rekker du uansett ikke ta blodprøven først. Masse lykke til!!!

Jeg vil gjette på at du både har samtalen/blodprøven (del 1) og UL (del 2) samme dag siden du er 12+6 (dette er det optimale tidspunktet for UL).

Da jeg fikk innkallingene, var det til begge deler samme dag uke 12+5, dette for at vi skulle slippe reise inn flere ganger. Men jeg ringte og fikk endret det, slik at jeg tok samtalen/blodprøven først (uke 10+5). Dette rett og slett fordi jeg ønsket at blodprøven skulle være ferdig analysert når vi kom til UL (samtalen/blodprøven og UL var på to ulike enheter Ullevål/Riksen). På den måten fikk vi endelig risikovurdering da, og slapp å vente opptil en-to uker for å få blodprøvesvarene etter UL.

Siden du er såvidt langt kommet nå, og skal på mandag, rekker du uansett ikke ta blodprøven først. Masse lykke til!!!

Ok, og takk for svar eaglebeagle, det høres logisk ut. Så da må vi belage oss på å veeeente på endelig svar. Jeg vil tro at de sier hva de ser på UL allerede på mandag? Håper det i alle fall...

Det går helt sikkert bra. UL vil jo gi en veldig god indikasjon på hvordan det står til i magen. Når vi var der var de veldig informative og flinke, fortalte alt de målte og så. Blant annet får du jo målet på den berømte nakkefolden.

Vi fikk til og med vite hvilket kjønn han så - og det har vi fått bekreftet på ordinær UL nå for noen uker siden :-). Igjen, lykke til - jeg vet hvor urolig man er i tiden før testingen.

Vi var på samtale og blodprøve på Rikshospitalet først (10+3 tror jeg). Svarene var klare da vi kom på Ultralyd på Ullevål i dag, derfor fikk vi svarene med en gang. Det har vært en lang ventetid, men resultatene var helt topp så nå skal vi feire!

Lykke til! Finn på noe hyggelig i ventetiden så det går litt fortere.

Annonse

Vi var på samtale og blodprøve på Rikshospitalet først (10+3 tror jeg). Svarene var klare da vi kom på Ultralyd på Ullevål i dag, derfor fikk vi svarene med en gang. Det har vært en lang ventetid, men resultatene var helt topp så nå skal vi feire!

Lykke til! Finn på noe hyggelig i ventetiden så det går litt fortere.

Så bra! Gratulerer! Selv feiret vi med å kjøpe en texburger, første på over fire år (siden vi flyttet fra Oslo). Det smakte herlig syndig, og sikkert sunt for babyen he he :-)

Da er det bare et bare timer til tidlig UL som følger etter duotesten. Tok blodprøven på mandag etter veiledningssamtalen og fikk time til UL i dag. Må innrømme at det er i overkant skummelt, samtidig som jeg gleder meg. Aller best skal det bli å få det overstått (og hvis alt ser veldig bra ut, trenger vi jo ikke å grue Så veldig for det samlede svaret som ikke kommer før om ca 10 dager). Dette her var vi absolutt ikke forberedte på da vi snakket om å få barn. Huff.

Da er det bare et bare timer til tidlig UL som følger etter duotesten. Tok blodprøven på mandag etter veiledningssamtalen og fikk time til UL i dag. Må innrømme at det er i overkant skummelt, samtidig som jeg gleder meg. Aller best skal det bli å få det overstått (og hvis alt ser veldig bra ut, trenger vi jo ikke å grue Så veldig for det samlede svaret som ikke kommer før om ca 10 dager). Dette her var vi absolutt ikke forberedte på da vi snakket om å få barn. Huff.

Lykke til!!

Hurra! Den lille har det bra og ser frisk ut på alle måter. Liten nakkefold (1.4) og fint neseben. Hjertekamre ok og blodgjennomstrømning ok. Selvsagt ingen garanti for at alt går bra, men på tide å begynne å glede seg som legen sa :)

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...