Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #1 Del Skrevet 11. april 2012 Sikkert et noe spesielt spørsmål, men fint å høre om noen andre har erfaring med det samme. Vel, mandag kveld når jeg skal kle av meg og gå til sengs, merker jeg at jeg er øm på hofta. Kjentes ut som jeg hadde en kvise. Ser ned og ser en svart liten prikk. Vet ikke om jeg kan si den er svart, for det ser nesten ut som en lite blodblemme. Så tenkte jeg at det sikkert er en føflekk som jeg kanskje har klort eller klødd på som det da har blitt sår av. For meg så ser det veldig sånn ut, men jeg tenkte jo så klart med en gang føflekkreft. Ikke noe som ligger i familien, og jeg er heller ikke typen som er mye i sola eller tar mye solarium. Hofta er vel heller ikke den delen på kroppen som blir mest utsatt for sollyset når sola først stikker frem. I går så skrubbet jeg litt på den når jeg dusjet, sikkert dumt, men da begynte den å blø litt. er det et sår med skorpe så er jo ikke det så rart heller. Har i dag bestilt legetime for å få den sjekket. men jeg bare lurer på om noen har opplevd noe lignende og vil dele erfaringene sine? Jeg har selvfølgelig lest om føflekkreft og har ikke disse symptomene som at den har endret form, er større en 5-7 mm. Eneste er at den da er mørk, og at den da blødde litt i går. Den klør heller ikke! Men som sagt, så tenkte/tenker jeg vel det verste. Jeg lurer også på om hvis det er sår, hvor lang tid vil det evt ta sånn ca før det gror? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143926544-f%C3%B8flekk-som-har-blitt-klort-p%C3%A5-ved-uhell-noen-erfaring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #2 Del Skrevet 11. april 2012 Jeg rev opp en føflekk for noen år siden og blødde i den forbindelse. Nå var dette rett før jeg skulle ut på en lengre reise til et sted hvor det nesten ikke finnes leger, så jeg valgte å fjerne den. Legen mente at det egentlig ikke hadde vært nødvendig å fjerne den og jeg angrer egentlig på at jeg gjorde det for jeg fikk et veldig stygt arr. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143926544-f%C3%B8flekk-som-har-blitt-klort-p%C3%A5-ved-uhell-noen-erfaring/#findComment-144145300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #3 Del Skrevet 11. april 2012 Jeg har en føflekk med svarte hår i. Disse har jeg nappet ut i alle år, helt til en hudpleier sa at det kunne trigge den og gi kreft! Jeg ble anbefalt å slutte tvert. Så i flere år klippet jeg hårene istedet. Så skulle jeg sjekke noe annet til hudlege på sykehuset og fortalte hva hudpleieren hadde sagt. Legen ble ganske irritert for det var total feilinformasjon! Jeg kan nappe så mye jeg vil;) Litt på siden, men poenget er vel at det skal mye til for å trigge på seg føflekkreft;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143926544-f%C3%B8flekk-som-har-blitt-klort-p%C3%A5-ved-uhell-noen-erfaring/#findComment-144145379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå