sonja77 Skrevet 11. april 2012 #1 Skrevet 11. april 2012 Ser av faktatråd at det står at man går på progynova ca fra mens. Jeg skal ringe inn mens snart og har ingen resept eller informasjon om at jg skal ta noe. Beskjeden er ultralyd dag 10 og ringe inn eggløsning, innsett tre dager etter. Noen med erfaring med å gjøre frys uten medisiner?
♣ Christiane ♣ Skrevet 11. april 2012 #2 Skrevet 11. april 2012 Hei. Akkurat fullført fryseforsøk i naturlig syklus på Aleris. Gravid i uke 5. Bare en fordel å slippe medisiner tror jeg. Hatt 2 frys i stimulert syklus tidligere uten suksess.
Tutla Skrevet 11. april 2012 #3 Skrevet 11. april 2012 Mine to eskimoer fra St.Olavs er på frys i naturlig syklus. Jeg ble ikke "nedregulert" nok på progynova (tror målet var å hindre eggløsning, men jeg fikk eggløsning selv om jeg tok progynova). På det første forsøket brukte jeg ikke noe etter innsett heller, men på nr 2 brukte jeg progestan etter innsett. Lykke til!
Puma - sprekker snart! Skrevet 11. april 2012 #4 Skrevet 11. april 2012 Hei jenter. Flott om dere skriver en setning el to om dette i faktatråden, så får vi m noe om naturlig syklus også.
dincene Skrevet 11. april 2012 #5 Skrevet 11. april 2012 Jeg synes det er vanskelig med frys i naturlig syklus siden jeg aldri tester helt positivt på eggløsningstester og da mente også st.olavs at det er beste for meg å gå på progynova. Men hvis du klarer å finne eggløsninga og rekker å dra på klinikken, så er jo det det beste. Da slipper du masse tabletter
maoi Skrevet 11. april 2012 #6 Skrevet 11. april 2012 Jeg satt inn 2 frys i nat syklus i februar. Det var mitt første fryseforsøk. Er nå 12 uker på vei med tvillinger. Så det fungerte veldig bra for meg:-)
TanteTroll Skrevet 11. april 2012 #7 Skrevet 11. april 2012 Frys i naturlig syklus er veldig behagelig (jeg har hatt både i naturlig og styrt syklus). Lite stress i forkant, men spenningen i rugeperioden slipper man jo ikke unna
lise456 Skrevet 12. april 2012 #8 Skrevet 12. april 2012 (endret) Hei Har selv hatt frys i natulig syklus, hadde ul dag 10 og innsett 15, eggløsningen kom ca dag 12. Gikk ikke dette forsøket Det som er positivt med frys i naturlig syklus er at jeg er nå igang med jakten på ny eggløsning. Trenger ikke hoppe over en syklus. Skal ta el test fra dag 10, ringe inn når testen blir positiv og får vite dag for innsett. (satser på neste uke ) Litt ny vri denne gangen, var ei annen sykepleier og hun sa at det ikke var alltid de brukte ul. Lykke til. Endret 12. april 2012 av lise456
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #9 Skrevet 12. april 2012 Ved st.olavs kan man også gå rett fra frys til frys til tross for at man går på progynova). Jeg fikk lov til det ihvertfall. Så det er ikke altid man må "hoppe over en syklus"
aina_ Skrevet 12. april 2012 #10 Skrevet 12. april 2012 Hei. Er det noen som vet hvordan de gjør det på st.olavs hvis jeg får eggløsning imorgen? Eller lørdag og for den del? Jeg skal ha innsett i naturlig syklus, og går bare og venter på utslag på eggløsningstestene. Er bekymret ettersom det kommer en helg nå og innsettet skal være 2 dager etter utslag på test. Skal ringe imorgen tenkte jeg uansett, men hvis noen her kan gi meg svar så blir jeg super glad:)
Gjest Trulte med to små Skrevet 12. april 2012 #11 Skrevet 12. april 2012 Jeg har nettopp fått beskjed i dag om negativt fryseforsøk. Satte inn 2 egg 27 mars, men ingen blødning enda. Kommer nok snart håper jeg, men jeg måtte vente til neste syklus for å sette inn fryseegg neste gang. Hvorfor det tro? Jeg holder til i Porsgrunn.
sonja77 Skrevet 12. april 2012 Forfatter #12 Skrevet 12. april 2012 Går i Porsgrunn jg og. Synes de virker ekstra strenge der. Vi fikk sex forbud fra oppstart sprøyter mens mange andre her har ik hatt slik forbud. Og jg måtte vente 2 mnd nå fra mislykka fersk til jg kan igang igjen. Jg har ik fått beskjed om noe progynova behandling.
Gjest Trulte med to små Skrevet 12. april 2012 #13 Skrevet 12. april 2012 Går i Porsgrunn jg og. Synes de virker ekstra strenge der. Vi fikk sex forbud fra oppstart sprøyter mens mange andre her har ik hatt slik forbud. Og jg måtte vente 2 mnd nå fra mislykka fersk til jg kan igang igjen. Jg har ik fått beskjed om noe progynova behandling. Godt å "prate" med ei anna som går i Porsgrunn også! Er det lenge siden du fikk greie på mislykket forsøk og hvor lenge har du holdt på med forsøk? Jeg er 37 år og begynte første ivf forsøk i januar i år. Vi fikk også sex forbud. Du bør nok spørre ang progynova hvis det er frys du skal til på, slik at det ikke blir en misforståelse der. Kjedelig med denne ventetiden!
monky Skrevet 12. april 2012 #14 Skrevet 12. april 2012 jeg er også i Porsgrunn;) ja blir sprø av ventingen... itillegg vil jo ikke mensen komme nå da... når jeg for en gangs skyld vil ha den.. men dere er heldige som har på frys da! lykkelykke til
Gjest Trulte med to små Skrevet 12. april 2012 #15 Skrevet 12. april 2012 jeg er også i Porsgrunn;) ja blir sprø av ventingen... itillegg vil jo ikke mensen komme nå da... når jeg for en gangs skyld vil ha den.. men dere er heldige som har på frys da! lykkelykke til Velkommen i Porsgrunnklubben da! Rart å tenke på at jeg kanskje har smilt til en av dere der borte Koselig å ikke føle seg helt alene i en sånn prøverørsprosess... Jeg fikk 12 egg ved første forsøk og 10 ble fint befruktet ved ivf. Satte da 2 inn og 8 på frys. Ble mislykket og satte så inn 2 til og da måtte de faktisk ta opp hele 6 egg før de fant to fine. 4 egg tålte ikke opptiningen, så nå er det bare 2 igjen. Må bare satse på at det er gullegga som blir satt inn neste måned en gang Jeg vil også ha mensen nå! Føler meg som en oppblåst kinaputt! Har nok hatt en kjemisk graviditet denne gangen og nå vil jeg bare få det UT!
monky Skrevet 12. april 2012 #16 Skrevet 12. april 2012 de sier de vil at vi skal vente en syklus for å rense kroppen litt, og for å få best mulig resultat neste runde.. jeg hadde neg fersk forsøk sist, satt inn 1 mars så dette er mens jeg venter på for å få begynne på medisiner igjen.. bare 1 egg, altså ingen på frys.. uff ja jeg skjønner du bare vil få den, vond følelse! håper gullegga fester seg nå
sonja77 Skrevet 13. april 2012 Forfatter #17 Skrevet 13. april 2012 Jeg blir snart 35 å kjenner litt alderspeesset på meg selv, hadde første forsøk nå i februar som ble mislykka. Fikk ut seks egg, fem befrukte og fire overlevde, ett på plass og tre til frys som skal brukes nå forhåpentligvis i slutten av mnd. Jg ble lite stimulert og hadde lite plager så er litt misfornøyd med at man kjører nazi opplegg på å vente en mnd, hadde blitt mindre stressa om de bare hadde kjørt på hvertfall en stund, skjønner jo at å stimulere hver mnd ik er så bra' men den her gangen skal jg ikke gå på noenting. Ringte inn i stad å meldte mens' og jg skal altså ikke stå på noenting, ikke progynova. Så det blir jo spennende. Bare krysser alt jg har for at jg ik får eggløsning på en onsdag da blir det avbrutt og at egge overlever. Er mye som skal klaffe og i mens går tida. Misunner de som har beg prosessen litt tidligere, stresser litt med alderen, men vet jo at det er mange år igjen. Og jeg kan jo ikke få gjort noe med at man møter drømmeprinsen litt seint livet!
sonja77 Skrevet 13. april 2012 Forfatter #18 Skrevet 13. april 2012 Godt det er fler i Porsgrunn her:) er spent på sommeren og hvordan det blir hvis det her forsøket ikke går, hvor lenge må man vente da tro... Men denne gangen skal det sitte. Heldig som har fått satt inn to allerede på første forsøk da. Hva er årsaken deres til ivf? Vi har isci vi da grunnet red sperm antall.
sonja77 Skrevet 13. april 2012 Forfatter #19 Skrevet 13. april 2012 de sier de vil at vi skal vente en syklus for å rense kroppen litt, og for å få best mulig resultat neste runde.. jeg hadde neg fersk forsøk sist, satt inn 1 mars så dette er mens jeg venter på for å få begynne på medisiner igjen.. bare 1 egg, altså ingen på frys.. uff ja jeg skjønner du bare vil få den, vond følelse! håper gullegga fester seg nå . Vi følges vi monky!!! Hvordan går det med akpa? Jeg prøver å ikke være så aktiv her, bare litt innimellom.
monky Skrevet 13. april 2012 #20 Skrevet 13. april 2012 ja det gjør vi, hadde jo innsett dagen etter hverandre sist:) jeg venter fortsatt på mensen jeg da, så irritert idag at den ikke bare kan komme!!! Akpa har en pause herfra, så jeg vet ikke helt desverre... jeg har få egg og mannen har få og trege svømmere, snakk om gode odds:/ blir snart 33 og fått beskjed om at jeg må bli gravid før 35 for at det skal være sjans....hmmm går det bra med deg da aaleve??
sonja77 Skrevet 13. april 2012 Forfatter #21 Skrevet 13. april 2012 Det går bra. Men jeg har migrene- ganske hardt ramma- og har stått på blodtrykket medisiner som migrene forebyggende, men de er skadelig for foster så da har jg sluttet, viser seg nå at jeg har veeeldig høyt blodtrykk og må stå på medinsiner men de er usikre på hva. Så litt stress og ubehag over det. Merker nervene kommer Mot neste ul og innsett, har sånn sett vært godt med pause da for har jo fått fokusert på litt annet:)tøff prosess for oss alle syns jeg, skulle gjerne vært ivf foruten men håper så veldig på gode resultater...
monky Skrevet 13. april 2012 #22 Skrevet 13. april 2012 uff da, det er jo kjedelig oppi det hele!! så deilig å slippe ivf ja (eller icsi for min del) men d er liten sjanse for oss der! KOM mensen KOM! sååå utålmodig! jaja lykke til med eskimoen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå