Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #1 Skrevet 10. april 2012 Skal slanke meg, men har ikke kommet igang med reigstrering av kalorier. Merker at jeg overspiser til middag, og har derfor bestemt meg for å droppe middag på ukedagene. Idag har jeg spist: Frokost: 1 knekkebrød med smøreost Lunsj: En porsjon salat med grønnsaker, kylling og et halvt egg + en pære "Middag": Fitness grov musli med lettmelk (ca 44 gram) + 1 knekkebrød med gulost og paprika + en appelsin. Kvelds: 3 knekkebrød med gulost og paprika. Noen jordbær. Grovt regnet, hvor mange kalorier er dette sånn ca? Og er det passelig?
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #2 Skrevet 10. april 2012 Meld deg inn i roedeklubben (helt gratis) så finner du oversikten selv:) Ville ikke kuttet middagen, men heller veid maten og spist det som tilsvarer en porsjon.
L-8 Skrevet 10. april 2012 #3 Skrevet 10. april 2012 Vil heller anbefale diett.no, registrer alt du putter i munnen der, så får du et godt bilde over tid.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #4 Skrevet 10. april 2012 Meld deg inn i roedeklubben (helt gratis) så finner du oversikten selv:) Ville ikke kuttet middagen, men heller veid maten og spist det som tilsvarer en porsjon. Takk for tips:) Skal gjøre det når jeg begynner på "ordentlig". Tenkte innveiing fredag. Må få vekk noen påskegram før jeg våger meg på vekta. Men hva tror dere sånn ca? Skal spise middag fredag, lørdag og søndag, men dropper det de andre dagene. Men spiser salat til lunsj hver dag med både kjøptt, egg og div. grønt.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #5 Skrevet 10. april 2012 Det nytter ikke å svare på, med mindre du oppgir nøyaktige mengder. Du må veie maten og regne ut med kaloritabell. det finnes drøssevis av dem på nettet.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #6 Skrevet 10. april 2012 Det nytter ikke å svare på, med mindre du oppgir nøyaktige mengder. Du må veie maten og regne ut med kaloritabell. det finnes drøssevis av dem på nettet. Er bare ute etter ca. Er det 1.500 eller 2.000? Ingen som "ser" slik kjapt? Knekkebrødene inneholder 79 kalorier per stk.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #7 Skrevet 10. april 2012 Sorry, vi kan ikke vite hvor mye du har av alt, og da kan det variere ganske så mye.. Jeg testet det når jeg begynte å registrere maten min selv.. Jeg er en overspiser og min ene porsjon med salat tilsvarte 2,5 normal porsjon....
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #8 Skrevet 10. april 2012 Sorry, vi kan ikke vite hvor mye du har av alt, og da kan det variere ganske så mye.. Jeg testet det når jeg begynte å registrere maten min selv.. Jeg er en overspiser og min ene porsjon med salat tilsvarte 2,5 normal porsjon.... Det var et lite beger med salat bestående av issalat, agurk, tomater, et halvt egg, 10 kyllingbiter, 5 fetaostbiter, bittelitt rømmedressing, noen maiskor. Kostet 40 kr (salatbar på Spar).
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #9 Skrevet 10. april 2012 Rundt 1500, vil jeg tro. Svært grovt regnet. Husk at noen skiver gulost utgjør ganske mange kalorier.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #10 Skrevet 10. april 2012 Rundt 1500, vil jeg tro. Svært grovt regnet. Husk at noen skiver gulost utgjør ganske mange kalorier. Takk for svar! Vet at gulosten inneholdt tilsammen 300 kalorier (den er skivet og hver skive inneholder 50).
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #11 Skrevet 10. april 2012 Bare hyggelig. Erstatter dy gulosten med magert kjøttpålegg eller magerost, går kilotapet atskillig raskere : )
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #12 Skrevet 10. april 2012 Bare hyggelig. Erstatter dy gulosten med magert kjøttpålegg eller magerost, går kilotapet atskillig raskere : ) Jeg tenker at litt fett skal man ha? Og da velger jeg å innta det i form av gulost. Kunne erstattet det med skinke, men blir det ikke for lite fett i løpet av en dag da? Må i tilfelle spise noen mandler eller noe? Eller er det en myte at man trenger fett?
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #13 Skrevet 10. april 2012 Du har allerede fått fint med fett fra fetaosten, så jeg ville ikke hengt meg så mye opp i dette. Du går helt fint ned på kaloriunderskudd, så kan du heller begynne å balansere næringsinnhold etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #14 Skrevet 10. april 2012 Du har allerede fått fint med fett fra fetaosten, så jeg ville ikke hengt meg så mye opp i dette. Du går helt fint ned på kaloriunderskudd, så kan du heller begynne å balansere næringsinnhold etterhvert. Takk for svar! Jeg har tidligere prøvd lavkarbo, men liker ikke den maten. Selv om denne menyen kan bli litt ensformig trives jeg med slik mat, og det er jo viktig om jeg skal holde ut. Knekkebrød, salat, grønnsaker og frukt før bikinisesongen. God middag og litt lørdagsgodt på lørdagen. Håper å ta av 6 kilo innen 31 mai. Realistisk? Er 77 kg og 170 cm.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #15 Skrevet 10. april 2012 Hvor gammel er du, og hvor aktiv i hverdagen?
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #16 Skrevet 11. april 2012 Ifølge vektklubb utgjør dette ca 1200 kalorier. Altså, litt for lite. Du bør nok få i det litt mer kalorier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå