Gå til innhold

Hvor forskjellig er et tvillingsvangerskap???

Anbefalte innlegg

Er gravid i sjette uke etter prøverør med innsetting av to flotte egg. Sist jeg var gravid kan jeg ikke huske å være så oppblåst og kontinuerlig kjenne "murringer" og at det er noe som jobber i magen. Prøver å stramme inn magen, men da kjennes det svært ubehagelig ut- river og strekker.

Skal til tidlig ul om en uke og er sååå spennt på om det er en eller to der inne...så jeg lurer på om noen kan svare meg litt....:)!

Fortsetter under...

Åh, sÅ hyggelig at det er flere som kjenner seg igjen. Blir helt sliten av Å gÅ Å vente pÅ ul i neste uke. Termin satt til 6 desember, men det er jo bare en dato satt fra fertilitetsklinikken. Foreløpig kjenner jeg meg av og til veldig gravid pga symptomene, mens andre ganger ikke....har ikke vært Å mÅlt hcg for jeg vil ikke falle for fristelsen til Å bli hysterisk. NÅ blir det bare sÅ spennende til uka og er det to foster....sÅ er bare lykken komplett;)! Lykke til dere andre!

Annonse

3 egg? er det lov, da? Lykke til til dere alle. *Jeg var på UL i går og der var ett embryo! Fikk satt inn to. :-)

Jeg er snart 40, single og har vært i utlandet.

Ble anbefalt 3 egg :-)

Tøft at du står på! Håper på det aller beste for deg!

Jeg ble tvillinggravid etter prøverør sistgang. Nå er vi blitt gravide på egenhånd så regner ikke med det er to i magen denne gang. Kan ikke si jeg merker så stor forskjell på graviditetene enda, har mye murringer denne gangen også og trenger mye søvn. Merker nok større forskjeller på slutten av svangerskapet :)

Jeg fikk første uten ivf, og senere tvillinger med ivf.

Startet fortere med klær for gravide med to i magen, men gikk opp flere kg med en i magen.

Bare bemerke at terminen satt av klinikken skal bli stående.

Enkelte flytter denne, men har tidligere lest at det er den rette terminen, og skal derfor ikke flyttes.

Gjest lille fiol

Hei

Helt utrolig jeg har det helt likt som deg, har akkurat funnet ut at jeg er gravid og har også satt inn to egg. Har vært gravid før men aldri følt meg så oppblåst fra dag en med så mye murring/press i underlivet.

Skal ta blodprøve 15 april

Annonse

Hei.

Henger meg på denne.

Satt inn 2 egg 23 mars, er 6 uker i dag. Skal ha UL 26.04.

Hagge hcg på 3800 på rd 18, og det er sykt høyt.

Forrige svangerskap begynte også som 2, men med 1 vanishing twin i uke5-6.

Det meste kjennes likt ut nå.

Murringer, kvalme, oppblåst.... full pakke.

Håper egentlig det bare er en, blir mye jobb og lite kos med 2 det første året og så er jeg redd for at sønnen min på 2,5 årskal føle seg oversett.

Jeg ble gravid med IVF behandling på første forsøk og fikk se to bankende hjerter på ultralyd i uke 7. Nå har jeg ikke vært gravid før, men fra dag 1 måtte jeg sette inn ekstra strikk i buksa! magen "vokste" i løpet av natta. Var mye oppblåst, forstoppet og "uggen". Hadde sterke smerter i magen i uke 10 og ble henvist til sykehus. Der ble det påvist "Vanishing Twin"- åpenbart en veldig vanlig ting som kan skje med tvillinger.Men vi ble veldig lei oss og redd for at den andre også skal dø, så vi har bestillt UL på eget initiativ i morgen. Jeg er 11 uker på vei og føler meg dårligere nå. Brekker meg og kastet opp i dag.Det har jeg ikke gjort før. Men tross alt er jeg glad for symptomene, det er forhåpentligvis et tegn på at nr 2 klamerer seg fast. veldig spent på i morgen, kanskje derfor jeg er så kvalm...?

Tuuusen takk for mange kloke svar!

Var på ul mandag og der ble det påvist et nydelig bittelite hjerte så av to egg ble det fulltreffer på ett! MEN vi er så takknemlige og glade etter så mange prøverør har vi ikke lov til noe annet! Det rare er at nå er jeg i så fin form at jeg knappt merker at jeg er gravid, kun de ømme puppene bekrefter det. Føles fantastisk! LYKKE TIL til dere alle enten det er en eller to på vei! Nå skal vi storkose oss og utveksle erfaringer etterhvert! Er nå 7 + 2 og skal NYTE dagene!

Jeg ble gravid med IVF behandling på første forsøk og fikk se to bankende hjerter på ultralyd i uke 7. Nå har jeg ikke vært gravid før, men fra dag 1 måtte jeg sette inn ekstra strikk i buksa! magen "vokste" i løpet av natta. Var mye oppblåst, forstoppet og "uggen". Hadde sterke smerter i magen i uke 10 og ble henvist til sykehus. Der ble det påvist "Vanishing Twin"- åpenbart en veldig vanlig ting som kan skje med tvillinger.Men vi ble veldig lei oss og redd for at den andre også skal dø, så vi har bestillt UL på eget initiativ i morgen. Jeg er 11 uker på vei og føler meg dårligere nå. Brekker meg og kastet opp i dag.Det har jeg ikke gjort før. Men tross alt er jeg glad for symptomene, det er forhåpentligvis et tegn på at nr 2 klamerer seg fast. veldig spent på i morgen, kanskje derfor jeg er så kvalm...?

Hvordan gikk det i dag :)??

Hvordan gikk det i dag :)??

ååååå!!! Det gikk Så BRA!!!! :) En søt liten tass lå og tittet på oss og vinket med armer og ben! Nå kan vi forhåpentligvis senke skuldrene litt, vi elsker'n Så mye allerede!! :)

Eg kan heller ikkje svare... Eg og føye meg i rekka over spente som har fått satt inn to egg :) Her e det ultralyd torsdag 19.april :)

Ultralyd i går viste 2 små nurk :))))

Forma mi e veldig annerledes nå enn ved forrige svangerskap. Mye kvalm, sove ekstremt mye, litt hodepine, oppblåst og mer stramming nederst i magen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...