Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dag 3 denne syklusen så tok jeg blodprøver som viste FSH 28.6 og LH 6.2 noe som jo er veldig dårlig... Men nå er jeg på dag 32 i syklus og er enda ikke tegn til mensen.. :( Regner vel med at det er mistet eggløsning pga alt for høyt fhs, men har liksom aldri hatt det problemet før.. Jeg har jo selvsagt svidd av noen graviditetstester uten at de har hatt antydning til positivt svar... Kan jeg virkelig være kommet i overgangalderen?? Jeg er 33 år (eller snart 34) og har jo allerede for flere år siden fått påvist lav AMH. Virkelig bekymret her.. Alt jeg ønsker er å få barn, men håpet svinner etterhvert som kroppen gir meg problemer... Noen som har en ide om hva som skjer med meg eller hva dette kan være??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dag 3 denne syklusen så tok jeg blodprøver som viste FSH 18.6 og LH 6.2 noe som jo er veldig dårlig... Men nå er jeg på dag 32 i syklus og er enda ikke tegn til mensen.. :( Regner vel med at det er mistet eggløsning pga alt for høyt fhs, men har liksom aldri hatt det problemet før.. Jeg har jo selvsagt svidd av noen graviditetstester uten at de har hatt antydning til positivt svar... Kan jeg virkelig være kommet i overgangalderen?? Jeg er 33 år (eller snart 34) og har jo allerede for flere år siden fått påvist lav AMH. Virkelig bekymret her.. Alt jeg ønsker er å få barn, men håpet svinner etterhvert som kroppen gir meg problemer... Noen som har en ide om hva som skjer med meg eller hva dette kan være??

Skrevet

Æh, prøvde å rette, men det gikk visst ikke... FSH var jo selvsagt ikke 28.6, men 18.6! Ikke akkurat bra det heller, men iallfall litt bedre!

Skrevet

Hei. Det er vanlig å få fosinket mens etter forsøk, spesielt ferskforsøk. Jeg fikk en blødning på Rugedag 11 i mitt forrige ferskforsøk, og blødningen varte noen dager. Deretter gikk det hele 40 dager til neste skikkelige mens. Har flere ganger opplevd forsinkelser siden jeg begynte med dette, mèn stort sett dukker Tr opp. Ikke stress, det er stresset som kødder verst m syklusene våre. ;)

Skrevet

Hva sier legen til deg da angående overgangsalder? Jeg har AMH under 1 og FSH 11. Legn i Haugesund etter avbrutt IVF forsøk mente jeg var kommet i for tidlig overgangsalder. Tok kontakt med Aleris som ikke har kommmentert disse verdiene, og mente det var mulig for meg å bli gravid. Etter avbrutt forsøk var mensen veldig forsinket. Jeg har halltid hatt korte sykluser på 21-24 dager. Fikk blødning i går på dag 27, men i dag er det helt stopp igjen. Som deg så skjønner jeg ingenting, men tror nok at alt dette stresset har mye å si.

Skrevet

Som de to over meg sier, det kan være tanker og stress som utsetter mensen din :)

Syklusene mine er aldri stabile, men holder som som oftest innenfor 30-tallet, men før og etter forsøk blir det gjerne 40-50 dagers sykluser.

Hausken sa til oss en engang at stress osv kan faktisk gjøre slik at kroppen hopper over eggløsningen :S

Eneste trøsten er at TR kommer til slutt :)

Skrevet

Hva sier legen til deg da angående overgangsalder? Jeg har AMH under 1 og FSH 11. Legn i Haugesund etter avbrutt IVF forsøk mente jeg var kommet i for tidlig overgangsalder. Tok kontakt med Aleris som ikke har kommmentert disse verdiene, og mente det var mulig for meg å bli gravid. Etter avbrutt forsøk var mensen veldig forsinket. Jeg har halltid hatt korte sykluser på 21-24 dager. Fikk blødning i går på dag 27, men i dag er det helt stopp igjen. Som deg så skjønner jeg ingenting, men tror nok at alt dette stresset har mye å si.

Legen min vet ikke helt hva hun skal si da hun ikke er ekspert på området, men hun har videresendt meg til gyn som jeg venter på time hos.. Men siden det er offentlig gyn så tar det jo veldig lang tid å få time... :(

Selv om testene er negative så har jeg jo samtidig et ørlite håp om at det kan være graviditet som er årsak... Føler ikke jeg har stresset mer denne perioden enn jeg har gjort før, men har hatt betydelig mer sex enn foregående mnd... Er det vits i å håpe og brude jeg fått meg en test hos legen for å sjekke dette ut evt??

Det er første gang på nesten 2 år at jeg har målt FSh så syns det er veldig rart at jeg samtidig mister mensen og får rare FSH resultater... Men selvsagt er det jo mest logisk at det er slik... Arg! Ikke bra å være forvirret!! :)

Skrevet

Rett før vi skulle på oppstartsamtale i Haugesund (18.okt 2011) hadde jeg gått i syv uker uten mens. Dette hadde aldri skjedd i hele mitt liv før, Jeg testet også bare negativt, men hadde jo selvfølgelig et lite håp allikevel. Jeg tok kontakt med fastlege og fikk målt HCG der, som da også var negativ. Men da klarte jeg iallefall legge den tanken bort. Da hadde det i forkant vært mye styr med venting på IVF, planlegging av bryllup og bryllupsreise. Rett etter reisen så kom mensen. Ingen hadde noen god forklaring på dette, men som sagt så kan jo stress være en årsak. Men da legen i Haugesund ymtet frampå om overgangsalder, så begynner jeg å bli ganske bekymret for at mensen bli nå så uregelmessig (siden uregelmessig mens er et tegn). Men er vel ingenting annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet og vente. Er det hos fastlegen du har fått målt disse verdiene? Du får nok mye bedre svar når du kommer til gynekologen.....men grusomt å gå og vente slik da...

Skrevet

Huff og huff.. Håper inderlig at det ikke er overgangsalderen vi er kommet i da... Jeg føler iallfall at jeg er alt fro ung til å ha havnet der enda, men har jo begynt å mistenke det ja... Har gått noen runder med akupunktur tidligere som fikk endret FSH resultatet en god del, men jeg vet ikke o, jeg bør kontakte de nå eller vente til mensen til slutt kommer... Fatter ikke hvorfor det skal være så innmari vanskelig for enkelte!! Liver er blodig urettferdig altså!! :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...