Gå til innhold

antistoff kontroll uke 32, Rhesus neg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo alle sammen :)

Er det noen som har litt peiling om dette ? Er Rhesus negativ, og skal etter planen ta antistoff kontroll i uke 32, dvs nå. Og så klarer ikke helsestasjon å gi meg time før jeg er i uke 33, det er da snakk om 3 dager forsinkelse hvis man skal være nøye med dager. Jeg har tatt det opp på siste kontroll i uke 28 ( er ganske engstelig pga dette ), men fikk da beskjed at de har fått det godkjent slik at dem kan ta denne prøven i uke 32-34, og det må ikke være så veldig nøye. Men jeg skal jo ta ny kontroll i uke 36, så hvis jeg skulle ha megauflaks og prøvesvar var dårlige, betyr det da noe om de ble tatt i uke 32 eller 33 ? Det tar jo noen dager før man får svar osv..

Så jeg lurer på om jeg burde insistere på å få meg time hos fastlegen og tatt denne prøven der i uke 32 , eller om jeg skal bare stole på helsestasjon og ta den i uke 33 ? Det er samme person som er fastlegen min og jobber på helsestasjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det går nok fint:) jeg tok resusprøven for uke 36 i uke 37,det gikk helt fint det sa legen. Lykke til! :)

Skrevet

Ville heller ikke vært bekymret for dette. Mine prøver i mine to foregående svangerskap er også tatt +/- uke 32 og 36. Ikke noe problem. Nå er det ikke satt opp noe engang, så jeg må kanskje ringe og minne dem om det... Er det første svangerskapet ditt er det jo dessuten minimale sjangser for at noe er galt, så jeg ville nok bare slått meg til ro med at det er helt ok med uke 33 :-) Lykke til:-)

Skrevet

Det går helt fint å ta det i uke 33.

De vil helst ha ta prøvene fram til uke 34, men kan fortsatt ta dem etter dette også.

Jeg tok idag, er 31+2 eksakt.

Skrevet

Takk for svarene! Ble faktisk litt roligere . Det er mitt 5. svangerskap, men 2. barn , så man kan trygt si at jeg er extra engstelig pga tidligere erfaringer . Fikk immuno-sprøyte hver gang jeg skulle hatt det, og legen min fortalte at i løpet av hennes 15 år erfaring med gravide opplevde hun ikke eneste gang at det gikk galt, men hodet mitt er ikke helt logisk eller fornuftig innstilt i disse dager . Men satser på at det går bra , ellers så kommer jeg til å bli gal før babyen kommer ;-) takker en gang til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...