Gå til innhold

Skrekkblanda fryd... Eller?

Anbefalte innlegg

Jobber som vikar og har 4 måneder igjen av arbeidskontrakten min sånn ca. Klaffing av graviditet lot vente på seg litt så det passet jo ikke supert, men vi er jo veldig glad for at det kommer en liten en til i hus ;) Dette skulle vi ta som det kom.

Nå har det seg sånn at jeg søkte på noen nye jobber før jeg ble gravid, og har fått svar på en av dem om mulighet for ansettelse. Dette blir da f.o.m 1.juni som vil si at da er jeg jo 4 måneder på vei og har egentlig liten tid igjen til permisjonen. Har jo ikke fortalt de jeg var på intervju hos om magen (er kun 7-8 uker) og er litt i villrede om hva jeg skal gjøre...

Der hvor jeg er nå er det muligens en sjanse for å fortsette hvis jeg klarer å holde graviditeten skjult, men for å kunne gjøre dette må noe skje fort. Fortsetter jeg der jeg er nå får jeg mye bedre betalt i permisjonen siden det er 80-100% stilling, mens den andre jobben ca. 50% med mulighet for mer av og til. Det blir jo litt lureri uansett, men tenker at der hvor jeg er nå har jeg vært 8 måneder så det burde ikke komme som noe sjokk at en graviditet kan oppstå. Den andre blir såpass fersk og ny, og er ikke like kult å komme der med mage første jobbdag. Blir nesten gal av meg selv her jeg sitter og vet ikke helt hva jeg skal gjøre... Den samvittigheten er ikke bare bare ;)

Vurderer og fortelle min nåværende arbeidsgiver om intervjuet i morgen og kanskje de får litt press på seg da hvis de vil beholde meg? Er ikke i god form så en ny jobb er kanskje for krevende uansett...

Hva hadde dere gjort??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143926458-skrekkblanda-fryd-eller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oioi.... ikke lett dette. Selv sitter jeg og lurer på om jeg skal søke andre jobber, men så er det jo det at jeg er gravid........ Vet jo liksom ikke helt hvordan en eventuell arbeidsgiver vil se på det, selv om de ikke har lov å velge meg bort på grunn av det.