Gå til innhold

Skrekkblanda fryd... Eller?

Anbefalte innlegg

Jobber som vikar og har 4 måneder igjen av arbeidskontrakten min sånn ca. Klaffing av graviditet lot vente på seg litt så det passet jo ikke supert, men vi er jo veldig glad for at det kommer en liten en til i hus ;) Dette skulle vi ta som det kom.

Nå har det seg sånn at jeg søkte på noen nye jobber før jeg ble gravid, og har fått svar på en av dem om mulighet for ansettelse. Dette blir da f.o.m 1.juni som vil si at da er jeg jo 4 måneder på vei og har egentlig liten tid igjen til permisjonen. Har jo ikke fortalt de jeg var på intervju hos om magen (er kun 7-8 uker) og er litt i villrede om hva jeg skal gjøre...

Der hvor jeg er nå er det muligens en sjanse for å fortsette hvis jeg klarer å holde graviditeten skjult, men for å kunne gjøre dette må noe skje fort. Fortsetter jeg der jeg er nå får jeg mye bedre betalt i permisjonen siden det er 80-100% stilling, mens den andre jobben ca. 50% med mulighet for mer av og til. Det blir jo litt lureri uansett, men tenker at der hvor jeg er nå har jeg vært 8 måneder så det burde ikke komme som noe sjokk at en graviditet kan oppstå. Den andre blir såpass fersk og ny, og er ikke like kult å komme der med mage første jobbdag. Blir nesten gal av meg selv her jeg sitter og vet ikke helt hva jeg skal gjøre... Den samvittigheten er ikke bare bare ;)

Vurderer og fortelle min nåværende arbeidsgiver om intervjuet i morgen og kanskje de får litt press på seg da hvis de vil beholde meg? Er ikke i god form så en ny jobb er kanskje for krevende uansett...

Hva hadde dere gjort??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143926458-skrekkblanda-fryd-eller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oioi.... ikke lett dette. Selv sitter jeg og lurer på om jeg skal søke andre jobber, men så er det jo det at jeg er gravid........ Vet jo liksom ikke helt hvordan en eventuell arbeidsgiver vil se på det, selv om de ikke har lov å velge meg bort på grunn av det.

Kanskje du kan prøve å presse din nåværende arbeidsgiver litt, gå på intervjuet og ta det som det kommer. Blir det ikke noe med din nårværende arbeidsgiver har du kanskje en ny jobb...... Men vet jo ikke helt hva jeg selv ville gjort.

Lykke til uansett!

Jeg også sliter med dette. Skal på et intervju denne uken, og en annen neste uke. De sistenevnte ringte meg for en samtale, ikke søkt hos de. I forrige uke sa jeg nei til en annen jobb.. Så utrolig tåpelig. Dette var også en som tok kontakt etter å ha sett cv`en min på nett. Feil å si jeg sa nei til en jobb da, for hadde ikke fått den enda. Men jeg sa ja til å komme på intervju og etter en samtale med samboer, fant vi ut det var best å fortelle om graviditeten, Vi var sikre på at de ville trekke seg, noe de ikke gjorde. Hun sa flere ganger at det var ikke noe problem, graviditet var ingen sykdom og hun ville fortsatt snakke med meg.. Ble veldig overrasket, men valgte likevel å si nei. Var et eller annet som ikke helt stemte følte jeg. Men angret jo selvfølgelig etterpå. Selv om arbeidsstedet ville bli helt feil i forhold til der vi skal bo.

Men skal ikke gjøre den feilen igjen. Nå vil jeg egentlig bare ha en jobb frem til jeg går i permisjon..

Man er jo ikke pliktig til å fortelle om graviditeten, men er jo noe med å være litt ryddig også... litt kjedelig å få en nyansatt som kanskje er der i 3 mnd før de må skaffe vikar.. selv om det ikke er den nyansattes problem.

Nei ikke lett dette her..

Ikke lett. Men jeg fant da en løsning heldigvis ;) Snakket med sjefen min og sa at jeg vurderte det andre tilbudet, og kontrakten blir forlenget med 1 år! Viste seg at de hadde tenkt å tilby meg en kontrakt uansett. Blir der jo kun et halvt år da ca. så lager jo litt ekstraarbeid for de siden de må finne en ny en til den tid, men det finnes jo alltid en erstatter. Litt skummelt å skulle fortelle om graviditeten om 4-5 uker, men det var nødvendig for at jeg skulle klare foreldrepengegrunnlaget.

Da er en ting unnagjort! Fjoooo... ;)

Dette var bra :-) Du må ikke tenke over dette med graviditeten, plutselig forlenger de enda lenger når du forteller dette .-)

Jeg har bestemt meg for å begynne å søke nye jobber nå mens jeg er gravid etter å ha snakket med gynekologen min i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...