Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Lurte litt på hvordan dere andre har det/ hadde det på det stadiet?

Dattera vår våkner mellom kl 8-9 engang. Hun har en 30min lur i fanget som regel, før vi går på trilletur. Hun kan da sove 3-4 timer. Deretter er det kun 30min lurer som regel i fanget el babybjørnsom gjelder. Hun er ikke gla i å sove i kurven sin alene på dagtid, men sovner som regel i bil, vogn eller på fanget. Vi legger henne ca 21, og hun ammes 2 el 3 ganger i løpet av natta men sovner raskt igjen.

Endret av aragon
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må innrømme at jeg ikke har helt oversikten over hvor lenge han sover i løpet av dagen, men han her kan i det minste sove for seg selv. Storebror bodde i sitt elastiske bæresjal.

Her starter dagen gjerne rundt 7-8. Tror det har blitt en vane siden storebror på 3 ofte kommer inn og vekker oss på den tiden. Akkurat nå sover han ved siden av meg i sofaen og har gjort det siden ca 2000. Forventer at han våkner snart for å spise et godt måltid og så sovne igjen for natten. I det siste har jeg da ammet en gang rundt 4-5, og så igjenrundt 7, og da må han også ofte skifte bleie.

Han kan fint sove et par-tre timer i slengen, og er vi på farten sover han stort sett hele tiden! Han har kan jeg dessuten legge rett i vogga uten problemer på kvelden om han har sovnet nede på stua. Det kunne jeg heller ikke gjøre med storebror. Det er forskjell på de altså. Det skal sies at han her tok smokk fra første stund ;-)

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Jeg har heller ikke helt oversikten over hvor mye han sover, men det er nok fordi det varierer endel fra dag til dag. Hvis vi er mye ute med vogn eller bil en dag, så sover han mer den dagen enn når vi bare er hjemme.

Heldigvis er han veldig flink til å sove i sengen sin, så han kan sove der i alt fra 30 min til to timer. Første barnet vårt hadde kolikk, så denne gangen er alt så mye lettere. Faktisk ganske koselig å ha en baby.. hehe ;)

Eneste vi har nogenlunde rutine på er natten. Han får siste måltid omkring kl 23. Da sover han til en gang mellom kl 02 og 03, får mat igjen og sover til et sted mellom kl 06 og 07. Vi står opp kl 07 hver morgen, fordi da må far og storesøster gjøre seg klare til dagen.

Skrevet

Min sover lite på dagen, mellom 10 - 15 min av gangen, men på natta har vi rutine. Sovner mellom 7 - halv 8, sover til 12-1, deretter til 3-4, så sover han til 5-halv 6. Så kanskje en time til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...