Gå til innhold

Hvor mye av hvert plagg skal man pakke ned til 1 ukes sydentur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange tighst?

Hvor mange kortarmet bodyer?

evt langarmet?

Trenger man ha med nattdrakt?

Hvor mange kortarmet t-skjorter ?

og tynne langarmet?

Ca mange bleier? holder 30 stk på en uke?

Hvor mange kjoler? Har dere andre tips?

Hjelp :)

Skrevet

Jeg har pleid å ta med like mange skift som dager + et ekstra.

Trengs det mer skader det ikke med en flekk, og ting kan også skylles opp i vasken.

Kjole og tights er supert. Da er det bare å ta av tightsen når det er varmt eller på med jakke når det er kjølig.

Bleier har jeg tatt med for mange av og heller dumpa.

Skrevet

Vi reiser til syden om to uker, og vi har vaskemaskin i leiligheten, så jeg kommer ikke til å ta med så mye klær. Når det gjelder bleier prøver jeg hver gang jeg åpner en ny pakke å se hvor lenge den varer, men glemmer det hele tiden. Men jeg tror jeg pakker 40 stk, da har jeg 5 om dagen + noen ekstra :)

Jeg har kjøpt noen singletbodyer på lindex og cubus som jeg har på henne om natten om det trengs :)

Skrevet

Vi reiser til Spania i sommer og leier leilighet, så vi kan vaske klærne om de blir møkkete. Jeg tar med minimalt til baby, og kanskje litt mer til treåringen. Bleier tar jeg med lite av og kjøper der nede. De tar for mye plass i bagasjen.

Tre-fire kortermede bodyer, kortbukser, sokker og genser/jakke. Det kan bli kjølig i aircondition og temperaturforskjellen kan gi forkjølelser. Tar også høyde for at det er kjølig når vi kommer tilbake til Norge. Satser på to kofferter på alle fire. En stor og en mindre til kiddsa ;-)

Skrevet

Når vi var i Syden så brukte vi kun lang ermet body, ikke korte pga babyer skal ikke være i direkte sol så ble mye under parasoll/skyggen og der er det jo ikke like varmt. Hadde med en rein body til hver dag. Litt kjoler, tights og tynne bomulls bukser. Om natta sov hun bare i bleia med ett teppe over seg.

Hadde med 1 pk bleie som jeg pakka med vogna i pram packen, og det holdt.

Skrevet

Vi skal 2 uker til syden i juni når mini er 1 år. Av klær kommer jeg til å pakke 10-12 kortermet (body, t-shorte, singlet etc) og et par shortser - dette er det jeg regner med blir brukt på dagtid utenom bading.

Til ettermiddag og kveld tar jeg med lette bomullsklær; knebukser, kjoler og tunikaer og tightser og cardigan. Er optimistisk og regner med å få brukt et "antrekk" et par kvelder, eller i verste fall vaske det (er vaskemuligheter på hotellet vet jeg).

På natta tror jeg vi blir å bruke en tynn bomullspysj og teppe (sparker alltid av seg dyne/teppe så tror bare bleia eller kortarmet body blir for bart..men det finner vi jo ut av + at vil dekke mest mulig hud pga myggstikk).

Og et par andre syden-spørsmål med det samme:

Skal bo på sunving og der spiser barn gratis med oss voksne. Vi tenkte ta med noen middagsglass i tilfelle, men er det noen som har vært på de hotellene før og vet om det er noe "spiselig" for en 1 åring i den barnebuffeen?? (eller er det BARE pølser og chips type ting??)

Og er det lurt med sånne badesko til de små? Tenker på glatte fliser rundt basengene og varme blir de jo også..

Mye man skal lure på..

Skrevet

Vi bodde på sunwing og syns det var mye hamburgere og pomfri i barnebuffen. Varierte litt med spaghetti,potetmos. Så ville nok hatt med middagsglass ;) Kan jo kanskje variere litt fra hotell til hotell altså;)

Skrevet

Når vi var i Syden så brukte vi kun lang ermet body, ikke korte pga babyer skal ikke være i direkte sol så ble mye under parasoll/skyggen og der er det jo ikke like varmt. Hadde med en rein body til hver dag. Litt kjoler, tights og tynne bomulls bukser. Om natta sov hun bare i bleia med ett teppe over seg.

Hadde med 1 pk bleie som jeg pakka med vogna i pram packen, og det holdt.

å jeg som nettopp bestilte mange kortarma bodyer! :/ Jaja, kan være greit å ha alikevel:) Hva hadde du med til babyen av "toalettsaker"? Jeg har pakka ned så langt: paracet, febermål, nesedråper, solkrem. Og lengre har jeg ikke kommet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...