Gå til innhold

Noen som har prøvd akupunktur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter

Litt mas fra meg i dag altså:

Er det noen av dere som har prøvd akupunktur i denne barneprossessen eller? En kollega av meg som har fått tvillinger vha IVF mente jeg burde prøve dette, og anbefalte Klinikk Fjeld på Majorstua i Oslo. k

Noen som har vært der og har noen erfaringer å komme med som er litt mer oppdaterte enn hennes (de fikk barn for ca 7 år siden)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tenkt å ha akupunktur ved innsett ved ivf, har hørt de har gode resultater med det. Kjenner to stk som brukte det ved ivf de to siste mnd, begge ble gravide :0) Kan selvfølgelig være helt tilfeldig, men jeg vil nå ihvertfall prøve :0)

Skrevet

Det er litt det jeg tenker jeg også. Er ikke så veldig alternativ av meg sånn generelt, men av de tingene som heller mot det alternative, så er vel akupunktur det jeg er minst skeptisk mot...

Og det skader nå ikke å prøve. Det verste som skjer er at man ligger på en benk med noen nåler i huden og slapper av litt innimellom.

Hmmm... :vurderersterkt:

Skrevet

Jeg tenkte å benytte meg av akupunktur i forkant og etterkant av hele behandlingen (uttak/innsett uke 19 om alt går etter planen) hos en dame her i byen. Har hørt flere som har hatt veldig god effekt av det i forbindelse med IVF, både med tanke på å lykkes og å minske plager. Jeg har brukt akupunktur for andre plager med god effekt, anbefales virkelig å prøve! :)

Skrevet

jeg har gått/går jevnlig til akupunktur, også under forsøkene... det hjelper på psyken men har ikke blitt noen baby enda... men gjøør det magefølelsen sier dere! det er lurt!

Skrevet

Jeg fikk akupunktur fra Klinikk Fjeld i forbindelse med innsett hos Aleris for et par år siden og det funka i alle fall :) Men om det var målene som gjorde susen kan jeg ikke uttale meg om...

Skrevet

Jeg har gått hos Fjell, denne gangen og tror det virker?

Jeg har lav AMH, på 1, på første søskend forsøk, fikk jeg 6 egg ut og 5 blev befruktet, men bare ett var bra nok til at sette tilbake (tre delt). Den gang brukte jeg ikke akupunktur.

Denne gang har jeg gått til akupunktur siden start på spray, en gang i uken. Fikk ut bare 5 egg og kun 2 blev befruktet, men begge hadde god kvalitet og jeg fikk satt begge tilbake ( 4 delte)

Blev gravid denne gang :)

Jeg har troen på at det hjalp på kvaliteten på eggene.

Jeg går hos Fjell, men det er jo dyrt, 440 pr gang. En gang i uken og 2 gange i uken etter innsett.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg har gått til akupunktur regelmessig siden mislykket første IVF forsøk. Ble da spontant gravid like etterpå ( i påvente av mens for å begynne på fryseforsøk ) men "mistet" igjen.

Fikk akupunktur og kunne da begynne rett på frysefosøk på samme blødning og slimhinnen så bra ut.

Fikk satt inn 2 påskeegg den 27 mars og fikk aku både før og etter egginnsetting og en gang i uka ca etter det.

Jeg kjenner det hjelper meg på mange måter. Jeg blir roligere, mere avslappet og jeg kjenner det jobber i kroppen på en god måte. Hjalp også på kvalmen jeg fikk av medisinene.

Jeg vet enda ikke sikkert om jeg er gravid eller hva for testene sier så mye rart om hverandre, men det blir ny test i løpet av dagen og mulig blodprøve. Er på dag 15 i dag.

Uannsett så er jeg kjempefornøyd med å gå til akupunktør.

Jeg betalte 700 kr for første konsultasjon og 350 kr pr gang etter det.

Det er mange penger man må bruke, men det er verdt det!

Forhåpentligvis tilslutt! ;)

Skrevet

Jeg lurerpå det samme. Hvor lenge før ivf beg dere? Hvor lenge etter aih? Hvor mye kostet dette totalt? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...