Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen andre der ute som mest sannsynlig har planlagt uttak/innsett i uke 17?

Hadde vært fint om det var noen andre der ute som ligger ganske likt i løypa som meg.

Begynner på sprøyter i morgen 11/4.

Skal inn på UL og ta blodprøver 19/4 for å se at alt er som det skal. Mest sannsynlig uttak og innsett i uke 17 om alt går bra.

Skal ta 150 IU Menopur hver kveld og spraye en gang morgen og en gang kveld med Synarela.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143926372-uttakinnsett-i-uke-17/
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi ligger ganske likt i løypa, starter på sprøyter idag, kontroll 18.april... hvordan er formen og psyken? :o)

Formen er veldig bra altså, kun vært plaget med masse hetetokter.

Når det gjelder psyken så er vel den også egentlig ganske bra. Merker at jeg fremdeles er ganske rolig til alt sammen.

Og i dag gikk det mye bedre å sette sprøyta, merker jo egentlig ikke nåla i det hele tatt (det er den jeg har vært litt sånn urolig for). Det er når jeg spruter inn væska at det er ekkelt nå.

Jeg skal på kontroll 19. april.

Hvor hører du til? Og hvordan er formen og psyken din disse dagene?

Endret av mayflower

Annonse

Hei! :) Insett av frys i uke 16-17 (sikkert rundt lørdag eller mandag?) om det ikke blir avbrutt denne gang :) Ultralyd onsdag 18.

Yasmin, misunner deg nesten alle de progynovatablettene.. Men håper du ikke har alt for mye bivirkninger da :) Føler meg så usikker med samme dose som sist og da ble det avbrutt... krysser fingrer!!

Annonse

mayflower: :o)

Jeg er på riksen, og formen er igrunn bra. Forventet meg tusenvis av bivirkninger på spray og sprøyter, men spray har gått over all forventning, ikke en eneste bivirkning, og slik vil det forhåpentligvis fortsette, bank i bordet for det!

Har satt to sprøyter nå,og det er ikke gøy.. Fant ut at dersom jeg kniper litt ekstra i flesket når jeg stikker inn spissen så merker jeg ikke stikket, og slipper jeg taket før jeg begynner å sprøyte inn så går det mye bedre enn dersom jeg fortsatt kniper flesket litt sammen om du skjønner.

Psyken begynner å bli litt ustabil, merker jeg begynner å bli spent og rastløs, er første forsøket, så er kanskje ikke så rart.. Samtidig syns jeg det er litt stress siden mannen er syk og jeg stresser med sykdommen hans + at jeg er altfor flink pike på jobb og tar på meg for mye samtidig som jeg har dårlig samvittighet fordi det kan jo være at jeg blir gravid nå, og da kan det jo være at jeg blir borte en del fra jobben fremover, for ikke å snakke om permisjon.. Sjefen min forteller meg hver eneste gang at jeg ikke får tenke slik, og at firmaet har overlevd alle de andre som har blitt gravide, så de overlever meg og, men det gnager i meg likevel.. Så gleder meg til jeg er ferdig og får en konklusjon på om det lykkes eller ikke.. Det skal visst ikke være lett å finne fornuftige svar på alt i denne karusellen, men jeg vil jo såklart lykkes, og håper vi klarer det på forsøket nå.. På samme måte som jeg håper alle andre her inne skal lykkes!

Eg har ul på fredag morgen kvart på 8:/ Hehe:) ble veldig kvalm fort med forrige forsøk siste uken da de var kjemisk:) så får håpe de kommer tilbake:) kvalmen varte en uke ca å da ble testene negative igjen:/

mayflower: :o)

Jeg er på riksen, og formen er igrunn bra. Forventet meg tusenvis av bivirkninger på spray og sprøyter, men spray har gått over all forventning, ikke en eneste bivirkning, og slik vil det forhåpentligvis fortsette, bank i bordet for det!

Har satt to sprøyter nå,og det er ikke gøy.. Fant ut at dersom jeg kniper litt ekstra i flesket når jeg stikker inn spissen så merker jeg ikke stikket, og slipper jeg taket før jeg begynner å sprøyte inn så går det mye bedre enn dersom jeg fortsatt kniper flesket litt sammen om du skjønner.

Psyken begynner å bli litt ustabil, merker jeg begynner å bli spent og rastløs, er første forsøket, så er kanskje ikke så rart.. Samtidig syns jeg det er litt stress siden mannen er syk og jeg stresser med sykdommen hans + at jeg er altfor flink pike på jobb og tar på meg for mye samtidig som jeg har dårlig samvittighet fordi det kan jo være at jeg blir gravid nå, og da kan det jo være at jeg blir borte en del fra jobben fremover, for ikke å snakke om permisjon.. Sjefen min forteller meg hver eneste gang at jeg ikke får tenke slik, og at firmaet har overlevd alle de andre som har blitt gravide, så de overlever meg og, men det gnager i meg likevel.. Så gleder meg til jeg er ferdig og får en konklusjon på om det lykkes eller ikke.. Det skal visst ikke være lett å finne fornuftige svar på alt i denne karusellen, men jeg vil jo såklart lykkes, og håper vi klarer det på forsøket nå.. På samme måte som jeg håper alle andre her inne skal lykkes!

Jeg har også funnet ut at og knipe i "flesket" når jeg skal stikke inn sprøyta hjelper litt og at jeg slipper "flesket" når jeg spruter inn. Når jeg kjenner at det presser på når jeg spruter inn tar jeg ett sekund pause så fortsetter jeg, da går det veldig bra. Første dagen kjente jeg ikke så mye, men jeg syntes stikket gjør vondere nå. Jeg må ta i litt ekstra for å få stikket inn sprøytespissen og syntes det er litt ubehagelig. Det var annerledes de to første dagene for da bare gled den inn.

Men det jeg ikke får helt til er å bli kvitt all lufta inni sprøyta. Det er en liten luftboble hver gang, som ikke rikker seg selv om jeg knipser på sprøyta og "spruter" den første dråpen ut. Jaja, det gjør nok ikke noe.

Jeg tenker ikke så mye på jobben, den går sin gang. Jeg er lærer og dagene er som vanlig. Eneste forskjellen er at jeg har måttet være borte flere ganger fra jobben og det er litt rart for meg fordi jeg nesten aldri er borte fra jobben (bank i bordet). Nå har jeg vært borte en uke i forbindelse med LAP, en dag for å ha forsamtalen, en halv dag for å ha sjekk etter spray og nå skal jeg være borte en dag neste uke for oppfølging med sprøytene også blir jeg forhåpentligvis borte noen dager i uke 17 også. Så jeg føler jeg er mye borte fra jobben. Sjefen fikk først vite det denne uken fordi jeg følte jeg måtte informere om at jeg måtte være mere borte og måtte søke permisjon på kort varsel. Han sa at jeg ikke trengte å tenke på jobben i det hele tatt, og det gjør jeg ikke heller. Jeg tenker at dette gjør jeg for meg og jeg vet at elevene blir tatt hånd om allikevel.

Det blir spennende å se hva de sier på sykehuset på torsdag. Håper dagene går fort.

Uken går nok superraskt skal du se:o) Jeg skal jo inn på kontroll på onsdag, håper vi får bekreftet en dag for uttak/innsett da, selv om jeg mistenker at jeg må på flere kontroller.. På aih-forsøkene har jeg måttet komme tilbake på ul flere ganger før jeg satt eggløsningssprøyte og hadde inseminasjon, så tør ikke være optimist for at det bare blir en kontroll nå.. Men man vet jo aldri..

Uken går nok superraskt skal du se:o) Jeg skal jo inn på kontroll på onsdag, håper vi får bekreftet en dag for uttak/innsett da, selv om jeg mistenker at jeg må på flere kontroller.. På aih-forsøkene har jeg måttet komme tilbake på ul flere ganger før jeg satt eggløsningssprøyte og hadde inseminasjon, så tør ikke være optimist for at det bare blir en kontroll nå.. Men man vet jo aldri..

Hmm, jeg håper også at jeg får dato for uttak på torsdag. Har jo ikke vært med på dette før så jeg vet jo ikke hva jeg går til.

I morgen er du ett skritt nærmere svaret.

Hmm, jeg håper også at jeg får dato for uttak på torsdag. Har jo ikke vært med på dette før så jeg vet jo ikke hva jeg går til.

I morgen er du ett skritt nærmere svaret.

Aner ikke helt hva jeg går til heller, så vi ligger nok ganske likt der.. Har jo et par aih forsøk bak meg, men det er jo en annen "greie" selv om hensikten jo er den samme. Men begynner å bli spent på morgendagen ja.. mistenker at det blir en fryktelig lang dag på jobben.

Hei Lise:) så kjekt å høre:) hvor mangen dager etter positiv test får du sette inn? Eg har medisiner så vet ikke hvordan ditt opplegg virker:)

Hei hei:)

Blir 6-7 dager etter posetiv test slik jeg forsto, eggene ble forsset ned på dag 5.

Sist satte jeg inn etter 6 dager.

Når skal du sette inn?

Uff, kipt med bivirkninger fra medisinene, hadde det bare vært svangerskapskvalme....

Satser på at vi skal høste gullegg på haukalandet neste uke:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...