*ei tulle+spire* Skrevet 10. april 2012 #1 Skrevet 10. april 2012 pga kraftig bekkenløsning.. Kjenner jeg gruer meg så forferdelig!! Noen med erfaring? Legen mente jeg hadde 1 cm åpning,og var umoden idag ,men jm mente forrige uke at jeg var 2 cm åpen og litt moden.hm. Gruer meg noe grusomt.men skal bli godt å møte lillegutten vår, å ikke minst få hverdagen til å gå opp med et fungerende bekken!! Har vært sittende og sengeliggende i 4 mnd nå.
Katta_ Skrevet 10. april 2012 #2 Skrevet 10. april 2012 Forbered deg på at det kan ta lang tid og at du vil ha mye maserier. Du burde også forberede deg på at selve fødselen (fra kroppen produserer egne rier) kan gå veldig fort, og kroppen ikke rekker å forberede seg på smertene som kommer. Dette skjedde meg og jeg ble fortalt at dette er veldig vanlig ved igangsetting. Husk at dette KAN skje, uansett vil du ha en fin opplevelse Lykke til!
Blabb00 Skrevet 10. april 2012 #3 Skrevet 10. april 2012 Sniker meg inn fra 2. trimester Ved min første fødsel ble jeg satt i gang med 2 modningspiller.. Det gikk utrolig tregt i begynnelsen. Plutselig åpnet jeg meg 9 cm og jenta var ute på 1 time og 45 minutter.. Så det kan gå utrolig fort også..
Lilje<3 Skrevet 10. april 2012 #4 Skrevet 10. april 2012 hvordan blir du satt igang? Jeg blir satt igang med ballongkateter imorra først og fremst. Noen som har erfaring med det?
mamma til Sara,Ben & Joa Skrevet 10. april 2012 #5 Skrevet 10. april 2012 Jeg ble satt igang med nr 2 med modningspille. Gikk noen timer før maseriene satte igang, og jeg hadde en helt vanlig fødsel som varte i 16 timer før gutten kom. Åpningen ble gradvis større, og sÅ fort di tok vannet var det ikke lenge før han var ute. Jeg ville anbefalt deg Å fÅ epidural som avlaster rygg og bekken under smertene slik at du kan komme deg litt til hektene mellom takene. (Epidural kan først gis nÅr du er 4 cm, men med lystgass og ffentanyl klarer du deg helt fint) Jeg har ikke hatt ballongkateter, jeg venter nÅ barn nr 4 og det er planlagt igangsetting ved termin om ingenting er skjedd før. Jeg har sagt klart fra at ballong ikke er noe alternativt, jeg har hørt bÅde positivt og negativt med den, og siden jeg har god erfaring med modningspille, vil ikke jeg prøve Å "tvinge" til en Åpning med ballongen. Hvis du allerede har Åpning, uansett 1 eller 2 cm, ville jeg heller ønsket at di tok vannet og evnt blir satt pÅ drypp. Uansett hva som skjer pÅ hvilken mÅte, ønsker jeg deg lykke til og at du fÅr en fin fødsels opplevelse
*ei tulle+spire* Skrevet 10. april 2012 Forfatter #6 Skrevet 10. april 2012 jeg blir satt i gang med modningspiller. Takk for svar.. Skal be om epidural ja,funket utmerket sist:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå