dincene Skrevet 12. april 2012 #26 Del Skrevet 12. april 2012 et var trist å høre Takk! Ja,det er sååå kjedelig! Jeg har riktignok kun to mislykkede forsøk bak meg, men to spontanaborter og 7 års prøving... Er 37 år så jeg kjenner det tar på og føler tiden renner ut... Men, det er vel på an igjen neste mnd. Triste saker. Men sånn er jo dette gamet. Jeg er faktisk like gammel, ingen barn fra før på noen av oss og jeg har også følelse at tida renner fra oss! Man må nok bare samle mot til nye forsøk! Jeg har hatt 3 avbrutte frys i år, med masse kluss, follikler, slimhinne var rar og til slutt overlevde ingen av egga. Nå har jeg tatt meg noen mån fri Men lett var det ikke å ta den avgjørelsen. Få håpe at kroppen retter seg opp igjen, før jeg skal på nytt ICSI forsøk i juni. Med 8 uker spray, større doser sprøyter, skummelt egentlig med å forandre på ting, siden vi fikk jo greie 10 egg ut og dei ble greit befrukta også. Får bare satse på at legen veit bedre. Nå kjenner jeg innerst inne at jeg leser mye om homeopati og alt som ikke er prøvd før.... når forsøket nærmer seg. Kan ikke si at troa på det er der, men har jo lyst å lykkes. Hvor er det du holder til på? Jeg er i trondheim, st.olavs. Bor ikke der, 5-6 timers kjøring unna. Se bare framover du! Som legen min sa, hvis alle prøvene tilsier at det ingenting er i veien, så kan man lykkes! Da er det bare antall forsøk som avgjør når man lykkes. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143926368-negative-og-positive-tester-om-hverandre/page/2/#findComment-144149046 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ele Skrevet 12. april 2012 #27 Del Skrevet 12. april 2012 Har du testa i dag da? Heia sterk strek! HUFF! Helt negativ test i dag! Da er det vel ikke så veldig spennende å få vite svaret på HCG prøven senere i dag heller... Jeg skal bruke dagen på å vaske huset da, må få ut frustrasjonen på en konstruktiv måte. Søren klype, det var trist å høre! :( åh, disse kjemiske, de holdt på å bikke meg over stupet en stund når jeg hadde mange på rad. Vaske hus? Ja, hver sin pleie, jeg satse på sofa, film og sjokkis jeg... Flinkere du!! Ja, jeg skal ha meg en god dusj etterpå, så blir det is, kaffe og sofaen etterpå!!! Fikk svar på blodprøven og den var under 2!!! så ikke vet jeg hvordan testen den 9/4 var svak, men "tydelig" positiv! Blæææh! Neste fryseforsøk blir på neste mens ( sikkert i mai en gang ) og da får vi se om de to fryseeggene jeg har igjen far første uttak er brukenes. Har ingen god følelse på det men... Vel, om ikke blir det ny runde med sprøyter og hersens styr... Men en dag av gangen nå! Har du barn Ele? Evnt hvor lenge har du prøvd? Jeg har ingen barn fra før, jeg og mannen min har prøvd i 3 og et halvt år nå, er selv 27 år. Har hatt ca 15 kjemiske, uten at det er noe teorier til hvorfor. Har hatt et langt regime med 9 egg ut, 1 inn og ingen på frys hvor jeg hadde en kjemisk. Så hadde jeg et kort regime meg 20 ut, 1 inn og 8 på frys hvor alle eggene ble ødelagt pga den dårlige oljen på st olavs, og nå starter jeg med kort regime igjen om ca 3 uker når mensen kommer. Superspent og nervene vibrerer! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143926368-negative-og-positive-tester-om-hverandre/page/2/#findComment-144149308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulte med to små Skrevet 12. april 2012 #28 Del Skrevet 12. april 2012 et var trist å høre Takk! Ja,det er sååå kjedelig! Jeg har riktignok kun to mislykkede forsøk bak meg, men to spontanaborter og 7 års prøving... Er 37 år så jeg kjenner det tar på og føler tiden renner ut... Men, det er vel på an igjen neste mnd. Triste saker. Men sånn er jo dette gamet. Jeg er faktisk like gammel, ingen barn fra før på noen av oss og jeg har også følelse at tida renner fra oss! Man må nok bare samle mot til nye forsøk! Jeg har hatt 3 avbrutte frys i år, med masse kluss, follikler, slimhinne var rar og til slutt overlevde ingen av egga. Nå har jeg tatt meg noen mån fri Men lett var det ikke å ta den avgjørelsen. Få håpe at kroppen retter seg opp igjen, før jeg skal på nytt ICSI forsøk i juni. Med 8 uker spray, større doser sprøyter, skummelt egentlig med å forandre på ting, siden vi fikk jo greie 10 egg ut og dei ble greit befrukta også. Får bare satse på at legen veit bedre. Nå kjenner jeg innerst inne at jeg leser mye om homeopati og alt som ikke er prøvd før.... når forsøket nærmer seg. Kan ikke si at troa på det er der, men har jo lyst å lykkes. Hvor er det du holder til på? Jeg er i trondheim, st.olavs. Bor ikke der, 5-6 timers kjøring unna. Se bare framover du! Som legen min sa, hvis alle prøvene tilsier at det ingenting er i veien, så kan man lykkes! Da er det bare antall forsøk som avgjør når man lykkes. Ja,da har virkelig du også fått kjenne på hvor frustrende dette er! Da må du ha masse lykke til i juni og håper at det lykkes for dere da! Jeg hadde første IVF forsøk i januar i år, men det er mange år siden vi ble utredet. Jeg har en tett eggstokk, mulig pcos ( har ikke cyster lengre ) mulig endometriose. Jeg går i Porsgrunn og foreløpig syns jeg det virker greit. Jeg går til akupunktur og har god nytte av det. Har ellers tro på mye rart da jeg er alternativ terapeut selv. Homøopati har jeg brukt litt før, men det var mer i forbindelse med mensplager. Det er sikkert mange ting som kunne ha hjulpet en, men så er det det å finne det, utforske det og betale for det...mange hensyn å ta og mange vurderinger. Uannsett så gjelder det å prøve å holde motet oppe, selv om det ikke er lett. Men vi får satse på at det lykkes til slutt for oss alle Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143926368-negative-og-positive-tester-om-hverandre/page/2/#findComment-144149389 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulte med to små Skrevet 12. april 2012 #29 Del Skrevet 12. april 2012 Har du testa i dag da? Heia sterk strek! HUFF! Helt negativ test i dag! Da er det vel ikke så veldig spennende å få vite svaret på HCG prøven senere i dag heller... Jeg skal bruke dagen på å vaske huset da, må få ut frustrasjonen på en konstruktiv måte. Søren klype, det var trist å høre! :( åh, disse kjemiske, de holdt på å bikke meg over stupet en stund når jeg hadde mange på rad. Vaske hus? Ja, hver sin pleie, jeg satse på sofa, film og sjokkis jeg... Flinkere du!! Ja, jeg skal ha meg en god dusj etterpå, så blir det is, kaffe og sofaen etterpå!!! Fikk svar på blodprøven og den var under 2!!! så ikke vet jeg hvordan testen den 9/4 var svak, men "tydelig" positiv! Blæææh! Neste fryseforsøk blir på neste mens ( sikkert i mai en gang ) og da får vi se om de to fryseeggene jeg har igjen far første uttak er brukenes. Har ingen god følelse på det men... Vel, om ikke blir det ny runde med sprøyter og hersens styr... Men en dag av gangen nå! Har du barn Ele? Evnt hvor lenge har du prøvd? Jeg har ingen barn fra før, jeg og mannen min har prøvd i 3 og et halvt år nå, er selv 27 år. Har hatt ca 15 kjemiske, uten at det er noe teorier til hvorfor. Har hatt et langt regime med 9 egg ut, 1 inn og ingen på frys hvor jeg hadde en kjemisk. Så hadde jeg et kort regime meg 20 ut, 1 inn og 8 på frys hvor alle eggene ble ødelagt pga den dårlige oljen på st olavs, og nå starter jeg med kort regime igjen om ca 3 uker når mensen kommer. Superspent og nervene vibrerer! Hjelpes meg så kjedelig det du har opplevd! 15 kjemiske da og ødelagte egg som ikke var din feil Så leit! Jeg tror jeg har hatt 3 kjemiske ( inkl dette nå ) og fælt er det. Har menssmerter og føler meg som en sperekkeferdig bombe så nå må vel "tanta" komme snart! Da må du ha masse lykke til når du setter igang igjen! Håper det lykkes for dere! Jeg skal ha et frys til i mai tenker jeg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143926368-negative-og-positive-tester-om-hverandre/page/2/#findComment-144149400 Del på andre sider Flere delingsvalg…
utålmodig-11 Skrevet 12. april 2012 #30 Del Skrevet 12. april 2012 Jeg fikk gravid 1-2 uker på cb digital. Samme dag ble hcg i blodet målt til 9. Så jeg stoler ikke på digital test. Bedre å se om vanlig cb strek blir sterkere.. Det var jo kjemperart! Står vel på pakningsvedlegget på CB digital at den måler fra 25 ( et eller annet) ? men det må jo tydeligvis være en sannhet med modifikasjoner Hcg kan først måles i blod, så i urin. På vei nedover forsvinner den først fra blod, så fra urin. Hvis det var kjemisk er det kanskje ikke så rart å få utslag på cb samme dag som blodprøven viste 9? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143926368-negative-og-positive-tester-om-hverandre/page/2/#findComment-144150605 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulte med to små Skrevet 12. april 2012 #31 Del Skrevet 12. april 2012 Jeg fikk gravid 1-2 uker på cb digital. Samme dag ble hcg i blodet målt til 9. Så jeg stoler ikke på digital test. Bedre å se om vanlig cb strek blir sterkere.. Det var jo kjemperart! Står vel på pakningsvedlegget på CB digital at den måler fra 25 ( et eller annet) ? men det må jo tydeligvis være en sannhet med modifikasjoner Hcg kan først måles i blod, så i urin. På vei nedover forsvinner den først fra blod, så fra urin. Hvis det var kjemisk er det kanskje ikke så rart å få utslag på cb samme dag som blodprøven viste 9? Ok,det var nyttig info. Fikk svar på blodprøven i dag og hadde hcg på under 2! Så det var så negativt som det kunne bli... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143926368-negative-og-positive-tester-om-hverandre/page/2/#findComment-144150688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda39 Skrevet 12. april 2012 #32 Del Skrevet 12. april 2012 Så trist LYKKE!!! Men vi lykkes en dag,... Vi skal det!! Er faktisk litt deilig å se noen på min egen alder her inne,.. Jeg blir 36 i november,... vi har prøvd i 4,5 år og drevet med ivf KAOS i snart 2 år. Har hatt 7 innsett,..og av dem en MA og en kjemisk,... har også blitt spontant gravid i 2008 2 ganger, men også MA og kjemisk,.. Denne gengen tok jeg meg selv i nakken og bestilte time hos homeopat. Fikk litt homeopat medisin og øreakupunktur,... Har et indre håp om at det skal hjelpe!! Fikk også beskjed om å kutte ut all slags brus og hvetemel,.. tenkte jeg skulle kutte ut melk også,.. skader ikke å prøve! Lykke til jenter. Selv om vi har ventet lenger enn mange andre og har en klokke som tikker litt for fort kommer vi til å oppnå drømmen vår. Håper det ikke blir så lenge til,.. for nå har vi hatt tålmodighet lenge nok!!!! Basta!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143926368-negative-og-positive-tester-om-hverandre/page/2/#findComment-144150753 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulte med to små Skrevet 13. april 2012 #33 Del Skrevet 13. april 2012 Så trist LYKKE!!! Men vi lykkes en dag,... Vi skal det!! Er faktisk litt deilig å se noen på min egen alder her inne,.. Jeg blir 36 i november,... vi har prøvd i 4,5 år og drevet med ivf KAOS i snart 2 år. Har hatt 7 innsett,..og av dem en MA og en kjemisk,... har også blitt spontant gravid i 2008 2 ganger, men også MA og kjemisk,.. Denne gengen tok jeg meg selv i nakken og bestilte time hos homeopat. Fikk litt homeopat medisin og øreakupunktur,... Har et indre håp om at det skal hjelpe!! Fikk også beskjed om å kutte ut all slags brus og hvetemel,.. tenkte jeg skulle kutte ut melk også,.. skader ikke å prøve! Lykke til jenter. Selv om vi har ventet lenger enn mange andre og har en klokke som tikker litt for fort kommer vi til å oppnå drømmen vår. Håper det ikke blir så lenge til,.. for nå har vi hatt tålmodighet lenge nok!!!! Basta!!! Jeg må si jeg beundrer deg og andre som orker å holde på med dette prøverørssirkuset i årevis. Jeg har kun holdt på noen måneder med ivf og kjenner godt allerede hvor tøft dette er! Det er så mange forventninger, følelser, skuffelser osv knyttet til dette og for hver gang jeg mislykkes slår tanken meg om at jeg kanskje har ventet for lenge med å sette in gang...For oss hadde det ikke passet før heller,men alikevel. For meg gjelder det også å ha noe annet positivt å fokusere på nå, for jeg blir helt oppslukt av denne prosessen og det blir som det eneste jeg kan bry meg om å tenke på. Jeg merket heldigvis at jeg var roligere denne gangen en første gangen, så selv om det gikk galt nå også, håper jeg det er mulig å være rolig neste gang også ( selv om det føles litt umulig ut nå ) Aurora 35, 7 innsett det er mye! Jeg håper det vil lykkes for deg snart! Jeg tror kosten kan ha endel å si. Jeg prøver å spise sunt, men er glad i søte ting, så jeg må passe på vekta. Har nok 15 kg for mye! Men fikk lov å starte på ivf alikevel. Det er stritt å skulle tenke på slanking oppi det hele, men jeg er overbevist om at livsstil har mye å si. Jeg har også hørt at melk ikke er bra fordi den legger seg som en hinne i slimhinnene, også i livmoren, slik at det ikke blir lett for egg å feste seg. Vet ikke om dette er sant, men det er jo en kjent sak at melk kan gjøre en "slimete" i halsen. Mye å tenke på! VI VIL LYKKES!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143926368-negative-og-positive-tester-om-hverandre/page/2/#findComment-144151467 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memsmerilla Skrevet 18. april 2012 #34 Del Skrevet 18. april 2012 Vet hvordan dere har det. Jeg har prøvd å bli gravid i 1,5 år og jeg har hatt 3 kjemiske og en mislykket ICSI. Denne pp "GRAVID" på CB digital allerede på dag 23, og positive billigtester helt til de tre siste. Jeg pleier å ha 28 dager, men nå fikk jeg altså mensen på dag 31. Er bare glad for at jeg tross alt blødde så tidlig, har lest at noen kan vente på mensen par uker, før det kommer ut noe. Btw det var tykt geleaktig det som kom i dag, det pleier det ikke være:-( Huff. Lykke til videre alle! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143926368-negative-og-positive-tester-om-hverandre/page/2/#findComment-144165454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memsmerilla Skrevet 18. april 2012 #35 Del Skrevet 18. april 2012 Hei. Jeg lurer litt på det samme som deg. Jeg har hatt 5 fryseforsøk nå siden august i fjor. Har hatt positive tester hvert eneste forsøk, altså fem kjemiske etter hverandre.. Ingen kan forklare hvorfor. Prøvde embryoglue på siste forsøk, men spiren satt ikke denne gangen heller. Så nå er vi ferdige, orker ikke igang med ferskforsøk igjen. Har gått på progynova, utrogestan, klexane og prednisolon.. ønsker deg masse lykke til videre!! Håper dere til slutt kommer i mål, de fleste gjør jo det:) Hei! et spm til deg..hva er embryoglue?? piller eller hva? Hvor fikk du dette? og hvilke doser når i syklus sto du på av prednisolon? på forhånd takk for svar! se mitt svar neders på tråden om du lurer på hvor i prøvinga jeg er;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143926368-negative-og-positive-tester-om-hverandre/page/2/#findComment-144165714 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå