Gå til innhold

Negative og positive tester om hverandre...

Anbefalte innlegg

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg har hatt fryseforsøk denne gangen og har i dag testet negativt på dag 14. I går var testen svakt positiv, men sterkere enn flere andre jeg har tatt ved tidligere anledninger.

Jeg testet svakt positiv for noen dager siden, så en dag helt negativt, så positivt i går og negativt i dag...

Dette er jo faren ved å teste tidlig, det vet jeg, men det må da bety noe?

Jeg har heller ingen tegn til blødning enda, men det er vel medisinene som kan holde det tilbake?

Grunnen til at jeg er fortvilet nå er at dette er 3 gangen/mnd på rad at dette skjer. i januar hadde jeg ferskforsøk og testet svakt positivt et par dager for så å bli negativt, i februar ble jeg spontant gravid og tok test da mensen var forsinket, den var da positiv et par dager og ble så negativ igjen og mensen kom.

I mars satte jeg inn 2 fryseegg og det ser ut til at dette forsøket også gikk galt.

Jeg snakket med de i Porsgrunnang om jeg trengte noe mer utredning eller om de hadde noen tanker rundt hvorfor dette skjer om og om igjen, men de mente legene ikke ville ha "brydd" seg om at jeg har testet svakt positivt flere ganger da det har vært så tidlig og før testdato.

Følte meg egentlig litt dum og "hysterisk", men jeg er 37 år og tiden går...

Jeg har kun vært spontant gravid 1 gang for ca 7 år siden men spontanaborterte i uke 8-9.

Først nå når vi begynte med prøverørsbeh etter mange år som prøvere på egen hånd, har disse testene begynt å dukke opp.

Tydelig at noe skjer, men hva?

Er litt irritert i dag kjenner jeg....:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv 2 tester samme dag? Kan være feil på noen:/

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Prøv 2 tester samme dag? Kan være feil på noen:/

Ja,det har jeg gjort av og til. Bruker mange penger på disse testene..huff!!!

Skrevet

Hvilke tester bruker du? Det kan jo ha noe å si...

Skrevet

Hei. Jeg lurer litt på det samme som deg. Jeg har hatt 5 fryseforsøk nå siden august i fjor. Har hatt positive tester hvert eneste forsøk, altså fem kjemiske etter hverandre.. Ingen kan forklare hvorfor. Prøvde embryoglue på siste forsøk, men spiren satt ikke denne gangen heller. Så nå er vi ferdige, orker ikke igang med ferskforsøk igjen. Har gått på progynova, utrogestan, klexane og prednisolon..

Ønsker deg masse lykke til videre!! Håper dere til slutt kommer i mål, de fleste gjør jo det:)

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Hvilke tester bruker du? Det kan jo ha noe å si...

Jeg har brukt CB pluss, CB digital, A1 test som regel.

Noen du/dere anbefaler sterkere en andre tester?

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Hei. Jeg lurer litt på det samme som deg. Jeg har hatt 5 fryseforsøk nå siden august i fjor. Har hatt positive tester hvert eneste forsøk, altså fem kjemiske etter hverandre.. Ingen kan forklare hvorfor. Prøvde embryoglue på siste forsøk, men spiren satt ikke denne gangen heller. Så nå er vi ferdige, orker ikke igang med ferskforsøk igjen. Har gått på progynova, utrogestan, klexane og prednisolon..

ønsker deg masse lykke til videre!! Håper dere til slutt kommer i mål, de fleste gjør jo det:)

Huff så leit da! Har du barn fra før?

Jeg har ingen barn og vil gjerne oppleve det å bli mor.

Jeg har gått til akupunktur nå de siste mnd og det føler jeg hjelper meg godt på flere måter. Ble jo tross alt spontant gravid,selv om det ikke festet seg.

Jeg ønsker deg lykke til videre!

Skrevet

Ja, jeg er utrolig ufattelig heldig, har ei jente, var et fryseforsøk faktisk.. Og da gikk jeg til akupunktur en tid i forveien. Jeg syns også det hjalp veldig. Stress er veldig negativt tror jeg.. Så om du har mulighet for å ta det litt roligere og unngå stress, så er det et godt tips. Lykke, lykke til kjære deg. Krysser fingrene for at du også får oppleve være mor, enten den ene eller andre måten.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Ja, jeg er utrolig ufattelig heldig, har ei jente, var et fryseforsøk faktisk.. Og da gikk jeg til akupunktur en tid i forveien. Jeg syns også det hjalp veldig. Stress er veldig negativt tror jeg.. Så om du har mulighet for å ta det litt roligere og unngå stress, så er det et godt tips. Lykke, lykke til kjære deg. Krysser fingrene for at du også får oppleve være mor, enten den ene eller andre måten.

Så flott at du har ei jente fra før da! :)

Jeg kjenner også at stress er negativt for meg, jeg er blitt mye roligere i prosessen ved hjelp av akupunktur. Fikk det i dag etter den negative testen og jeg er heldigvis ikke på sammenbruddets rand ennå...litt rart egentlig for det føles jo som en stor krise hver gang det ikke går.

Men, det gjelder å prøve å holde motet oppe og finne koselige ting å fylle tiden med så lenge :)

Skrevet

Jeg holder meg til cb digital. Da får jeg et svar som ikke må gjettes på.

Skrevet

Jeg fikk gravid 1-2 uker på cb digital. Samme dag ble hcg i blodet målt til 9. Så jeg stoler ikke på digital test. Bedre å se om vanlig cb strek blir sterkere..

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg fikk gravid 1-2 uker på cb digital. Samme dag ble hcg i blodet målt til 9. Så jeg stoler ikke på digital test. Bedre å se om vanlig cb strek blir sterkere..

Det var jo kjemperart! Står vel på pakningsvedlegget på CB digital at den måler fra 25 ( et eller annet) ? men det må jo tydeligvis være en sannhet med modifikasjoner ;)

Skrevet

Eg anbefale billig stav fra nett vis du tester mye. Cb pluss til testedagen:)

Skrevet

Jeg har lest at tester fra samme produsenten, samme partiet kan reagere på forskjellig mengde hcg. Det vil si den ene skal regaere på 9 mens den andre ikke slår seg ut på 24. Leste dette på en av dei sidene om på hvor stor mengde av hcg enhver test reagerer på.

Jeg tester på dag 14. Og så tar jeg blodprøver med en dags mellomrom. Så veit man jo alt. Aldri har testet flere ganger jeg ;) Det er bare bortkasta penger og masse bekymring!

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg har lest at tester fra samme produsenten, samme partiet kan reagere på forskjellig mengde hcg. Det vil si den ene skal regaere på 9 mens den andre ikke slår seg ut på 24. Leste dette på en av dei sidene om på hvor stor mengde av hcg enhver test reagerer på.

Jeg tester på dag 14. Og så tar jeg blodprøver med en dags mellomrom. Så veit man jo alt. Aldri har testet flere ganger jeg ;) Det er bare bortkasta penger og masse bekymring!

Ok,da vet jeg jo det! Takk for info :)

Jeg er ganske ny i dette gamet til tross for alderen min, så jeg tester og står i. Mulig det er en nybegynnerfeil? ;)

Du er jammen flink om du klarer å kun teste den 14! Godt gjort og forøvrig lykke til!

Skrevet

jeg har hatt kjemiske, da ble testene svake og cb digital positiv. har du testa idag????

Gjest Trulte med to små
Skrevet

jeg har hatt kjemiske, da ble testene svake og cb digital positiv. har du testa idag????

Ja,det var jo rart! Jeg har ikke testet idag enda. Brukte siste test sent i gårkveld og da kom det opp en svak, tynn blå strek opp, så nå lurer jeg hvertfall på hva som skjer! Da jeg så på CB pluss testen som jeg tok på dagen i går fikk jeg øye på en nesten usynlig stren der, men den var der. Jeg syns den så helt negativ ut da jeg tok den og konstaterte da at den var negativ men...

Jeg skal ta den endelige testen i morgen på dag 16 så om det blir mer surr nå så må jeg ta blodprøve.

Skrevet

høres spennende ut da, krysser alt for deg:-)

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Det ble en kjempesvak tynn blå strek på testen i dag ( dag 15 ) så da ringte jeg klinikken og ba om blodprøve. Er spent på hva blodprøven viser.

Jeg trodde at enten er man gravid eller ikke gravid, men jeg er tydeligvis noe midt imellom...kjedelige greier!

Skrevet

Har du testa i dag da? Heia sterk strek! :)

Gjest Trulte med to små
Skrevet

HUFF! Helt negativ test i dag! :( Da er det vel ikke så veldig spennende å få vite svaret på HCG prøven senere i dag heller...

Jeg skal bruke dagen på å vaske huset da, må få ut frustrasjonen på en konstruktiv måte.

Skrevet

HUFF! Helt negativ test i dag! :( Da er det vel ikke så veldig spennende å få vite svaret på HCG prøven senere i dag heller...

Jeg skal bruke dagen på å vaske huset da, må få ut frustrasjonen på en konstruktiv måte.

Søren klype, det var trist å høre! :( :(

åh, disse kjemiske, de holdt på å bikke meg over stupet en stund når jeg hadde mange på rad. Vaske hus? Ja, hver sin pleie, jeg satse på sofa, film og sjokkis jeg... Flinkere du!! ;)

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Søren klype, det var trist å høre! :( :(

åh, disse kjemiske, de holdt på å bikke meg over stupet en stund når jeg hadde mange på rad. Vaske hus? Ja, hver sin pleie, jeg satse på sofa, film og sjokkis jeg... Flinkere du!! ;)

;) Ja, jeg skal ha meg en god dusj etterpå, så blir det is, kaffe og sofaen etterpå!!! Fikk svar på blodprøven og den var under 2!!! så ikke vet jeg hvordan testen den 9/4 var svak, men "tydelig" positiv! Blæææh!

Neste fryseforsøk blir på neste mens ( sikkert i mai en gang ) og da får vi se om de to fryseeggene jeg har igjen far første uttak er brukenes.

Har ingen god følelse på det men...

Vel, om ikke blir det ny runde med sprøyter og hersens styr...

Men en dag av gangen nå!

Har du barn Ele? Evnt hvor lenge har du prøvd?

Gjest Trulte med to små
Skrevet

et var trist å høre :(

Takk! Ja,det er sååå kjedelig!

Jeg har riktignok kun to mislykkede forsøk bak meg, men to spontanaborter og 7 års prøving...

Er 37 år så jeg kjenner det tar på og føler tiden renner ut...

Men, det er vel på an igjen neste mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...