Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga høy BMI før graviditeten, må jeg til et annet, større sykehus for å føde. Hadde en BMI på 34 før fødselen. Har til nå (37+4) lagt på meg 7 kg og er kjempeførnøyd med det.

Var på vekstkontroll idag og fikk konstatert et "lillegull" på ca 25 % større en gjennomsnittet. Dette betyr at jeg på til NSS (nordlandssykehuset i Bodø) for å føde :-(

Bor ca 25 mil derfra. Dette betyr at jeg må reise dit 1 uke før termin, ta inn på hotell og vente på at det skal skje noe........

Noen andre enn meg som syns dette er helt høl i hodet??!

Mannen min får heller ikke dekt noe reise eller opphold eller tapt arbeidspenger, så han må holde seg hjemme helt til jeg ringer når det skjer noe. :-S

Så nå ser jeg ikke akkurat frem til å ligge alene på et hotelrom, i x antall dager, og vente på at riene begynner, vannet går osv....

*FRUSTRERT*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de vurderer det som tryggest å føde på et større sykehus, så er det sikkert det. Mange små avdelinger har mindre kompetanse og liten legedekning, og dårligere akuttberedskap. Kan du ikke få igangsetting eller evt keisersnitt? Spesielt hvis du er førstegangsfødende må alternativet du har fått presentert dette føles som en utrygg løsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...