Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For mange kan det hjelpe med kiropraktor, manuellterapaut, legge om kostholdet osv. Det hjalp ikke oss så jeg tenkte jeg bare skal si noe.

Barn er forskjellige. Noen er ekstra følsomme. (Hva nå en det betyr) Hva veit vi egentlig om hvorda det er å være et spedbarn? Hvordan fungerer deres nærvesystem? En ting er traumer fra fødselen mot ryggsøyle, en annen ting er ikke fult utviklet fordøyelses kanal, mat intolleranse osv. Hva med de tingene som ikke kan måles? Det er faktisk endel ting som vi ikke kan måle. Hva skjer med barnet psykisk? Hvordan påvirker det psykiske det fysikske? I et forskningsprosjekt fra Tyskland på fortidligfødte barn viser de til høyere overlevningsrate en resten av den vestlige verden ved bruk av en enkel medote- nærhet og trygghet. De legger barnet på mors bryst, ikke inn i en boks. De overvåker og det er det.

Råd for kolikk- ikke dumme råd uansett.

- Få hjelp. Annerkjenn at situasjonen er alvorlig.

- Bær barnet intill deg, bruk gjerne et bæresjal. å svøpe barnet kan også hjelpe.

- Amme ofte og lenge. Det er vanlig at et kolikk barn våkner og skriker 7-8 ganger i løpet av en natt.

- Sov sammen med barnet (har du et rusbroblem gå i behandling eller ring barnevernet.)

- Hold ut. Tenk at barnet vil bli noen spesielt. Det kan være, ikke vet jeg, at slike barn har et ekstra anlegg for å bli ekstra empatiske, rettferdige, fint følende og kreative. De har også anlegg for ting som ikke bare er positivt. Ved å gi de ekstra nærhet og trygghet minsker man sjangsen til at man allerede fra svært tidlig alder av gjør at barnet føler seg fremmedgjort og ensomt.

Jeg er 100% overbevist om at det psykiske har en viktig medvirkende rolle på hvordan et menneske utvikler seg. De aller fleste vil være enig. Jeg ser at moderne medisin har mye bra og er ikke den som aviser dette og bytter det ut med all slags humbug. Men det er fort gjort å bruke moderne medisin mot noe det ikke hjelper mot- vi forstår ikke alt!

En annen ting- jeg påstår at det er langt værre og finne gode hjelpere i dagens travle sammfunn en det var i gårsdagens også veldig travle samfunn. Kjenner dere noen som sliter- still opp!

Mvh. Irina.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...