Gå til innhold

8 år for stor aldersforskjell på barna??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle høre her inne siden jeg selv er 35 år og jeg har sett at det er flere her inne som har stor aldersforskjell på barna sine..

Har en jente som blir 8 år rett før babyn kommer, og folk synes jeg er gal som gidder å få 2 enebarn..dette gjør meg lei meg og jeg håper jo innerst inne at de tar feil og at de kan få glede av hverandre selv om ikke de blir så tette i alder.

Jeg hadde jo ønsket å ha barna tettere men pga en cyste på ene eggstokken etter nr 1 ble det vanskeligt å bli gravid igjen, så vi har vært prøvere i 5 år.

Det er ikke aktuelt med nr 3 da min mann har 2 barn fra tidligere forhold..

Kan noen komme med noen trøstende ord og kanskje erfaring med stor aldersforskjell på barna og hvordan det har gått???????

Fortsetter under...

Synes det er tåpelig å si noe så dumt som det der med enebarn! Jeg har tre gutter på 14, 11 og 8. Nå er nr.4 på vei og har fått samme kommentaren om at hun kommer til å bli enebarn! Gutta gleder seg kjempemasse og her hjemme er det "full rulle" døgnet rundt! Må da være morsomt å bli født inni vårt kaos her hjemme :) Når man er voksen så utjevner dessuten alderen seg. Det har jeg opplevd med mine to søsken. Da er det uansett godt å ha hverandre!!! Ikke ta deg nær av det og kos deg med begge barna!!

Idiotisk utsagn. Jeg hadde et bio-barn fra før når jeg traff min store kjærlighet, og ektemann. Sønnen min var 8 når vi fikk vårt første felles barn for snart fire år siden. Jeg har bare positivt å si om aldersforskjellen. De har begge fått være "barn" alene - sønnen min var stor nok til at vi kunne samtale om dette med å bli storebror, og få et søsken som hadde samme mor som han selv (han hadde to stesøsken fra før). Veslemor er overbegeistret og stolt over storebrødrene/søster. Han er en herlig, trygg storebror som flirer godt av de rare tingene hun sier. Det gjelder i grunnen alle de store barna. De hjelper med å lære henne å skrive navnet sitt, låne bort roboter og leker, leser, bygger lego osv. De har jo aldri vært lekekamerater i den forstand man tenker seg, men de har en finfin familietilhørighet og er søsken i aller høyeste grad. I tillegg vanker det litt ekstra ukepenger om de store kikker etter lillesøss mens vi handler eller lignende. Nå venter vi femte barnet, så vi har ikke blitt skremt av aldersforskjell :-) Lykke til!!

Annonse

Jeg er 8 år yngre enn min søster og det er sant at med tiden så jevner det seg ut. Jeg har også eldre søsken enn 8 år. Men det skal sies at jeg har hattt litt sånn enebarn følelse, spesielt når jeg var mellom 10-14 år. Da var søsknene min flyttet ut, eldste bror giftet seg. Så helt til jeg var 19 var jeg eneste som bodde hjemme. Husker godt at søsknene mine ikke syntes det var spesielt stas å ha meg rundt seg når de hadde besøk av venner.Sitter mest med en følelse at jeg var den slitsomme lillesøsteren. Tror hvis jeg kan velge selv at jeg ikke gjør det på samme måte.

Men når det er sagt syntes jeg deter tåpelig å si at det er et dumt valg av deg å ta. Det er ditt valg:) Og det kommer til å gå helt fint, får mye hjelp av storesøsken:)

Jeg har en gutt på 8 år, og er nå gravid med barn nummer to :) Er nok litt i samme situasjon som deg, har vært prøvere i 4 år, og dette kom som en stor positiv overraskelse!!! Gutten min gleder seg voldsomt til å skulle bli storebror, og vi gleder oss med han! Det barnet som kommer nå blir ikke enebarn, for jeg tror han/hun kommer til å få verdens beste storebror!

Tenkte jeg skulle høre her inne siden jeg selv er 35 år og jeg har sett at det er flere her inne som har stor aldersforskjell på barna sine..

Har en jente som blir 8 år rett før babyn kommer, og folk synes jeg er gal som gidder å få 2 enebarn..dette gjør meg lei meg og jeg håper jo innerst inne at de tar feil og at de kan få glede av hverandre selv om ikke de blir så tette i alder.

Jeg hadde jo ønsket å ha barna tettere men pga en cyste på ene eggstokken etter nr 1 ble det vanskeligt å bli gravid igjen, så vi har vært prøvere i 5 år.

Det er ikke aktuelt med nr 3 da min mann har 2 barn fra tidligere forhold..

Kan noen komme med noen trøstende ord og kanskje erfaring med stor aldersforskjell på barna og hvordan det har gått???????

Jeg har 3 barn på 24, 18 og 6, og det er 3 enebarn:-) Fordelen er å ha god tid til hver enkelt, og ikke misnt at man som mor har masse energi, og god tid til hver enkelt. Minste koser seg med å være minst og nyter bare godt av det:-)

Har også ei som blir åtte år mnd. før babyen kommer. De to eldste blir 13 og 15 til høsten. Tenker ikke på at det blir som et enebarn egentlig. Med de to største er det 23 mnd. Imellom, og det var ganske hektisk i perioder. Syntes jeg ikke alltid strakk til med alt. Nå tenker jeg at jeg har goood tid til å kose meg med den lille når han kommer. Ungene gleder seg masse til å få en ny baby i hus, så han får nok masse oppmerksomhet og kos. En attpåklatt, men pytt. Vi var egentlig ferdig med å få barn, men så hadde denne sneket seg inn, og da måtte vi jo selvsagt ta med han også:-) Ikke alltid like hyggelige kommentarer man får, men det er da vårt valg! Lykke til og kos dere.

Har 16 år mellom nr 2 og 3 :) Skyldes nytt forhold, så det kunne ikke bli annerledes. Vi prøver på nr 4, fordi vi synes det er for stor aldersforskjell.

Har 5,1/2 år mellom 1 og 2, og det var greit de første 2 årene, men etter det ble det liksom ikke greit igjen før nr 2 var 15 år.

Ble liksom for barnslig og i veien til tider. Nå er de super venner når de er 18 og 23 :)

De beste storesøstre for minstejenta, men er spendt på hvordan det vil utvikle seg, en er flyttet ut og nestemann flytter til høsten og da blir sistemann alene, hvis vi ikke er så heldige å få en til da.

Tror ikke man finner den "perfekte" tiden for søsken fordi det hele er avhengig av hvordan man gjør det i sin egen familie og hvordan barna er. Blir sikkert supert med småsøsken for 8 åringen din :)

Lykke til

• 2 uker senere...

Annonse

jeg har termin i sommer. Storebror blir 8 til høsten. Vi ville selvsagt ha et par års forskjell, men har slitt med å få til en til nå i seks år... Dette blir en etterlengtet baby både for oss og storebror som har ønsket seg søsken veldig lenge! Tenker som flere her at det jevner seg ut med årene.

jeg er selv enebarn, og har en mor som ble syk da jeg var tenåring. Det å være alene da, og ikke ha søsken var tungt. Ingen som skjønte hvordan jeg hadde det. Så av den grunn har jeg alltid villet ha 2 barn. Slik at de kan være en støtte for hverandre med tanke på fremtiden.

Mine vil være nesten 9 og 6,5 år når minstemann kommer, og jeg tror det går fint. De to eldste er såpass selvgående nå at jeg regner med at det blir mindre hektisk med denne babyen enn da jeg fikk nr 2 og hadde en toåring fra før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...