Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du må ikke si i fra før seinest 4 mnd før termin. De skal rekke å finne vikar. Så er det opp til deg. Jeg syntes det var greit å si i fra på jobb omkring 12 uker, for da fortalte vi det til venner familie. Så ville det ikke bli krøll hvis sjefen fant det ut via via :)

Annonse

Jeg fortalte det til sjefen i uke 7 fordi jeg ville være ærlig ( skulle få økt nattevakts-stilling som ikke var skrevet på papiret ennå men følte meg uærlig hvis jeg skulle fortalt det etter kontrakten var skrevet... ) sambo mente jeg var for ærlig, men jeg fikk stillingen alikevell jeg:) fortalte det til kolegaer ettersom det passet seg og nå vet vel alle det:)

Jeg sa i fra til min sjef i uke 8 i forbindelse med at vi skulle på jobbtur til utlandet.

Jeg skal aldri si i fra om lignende like tidlig om det blir en neste gang. Hun reagerte veldig bra, men i ettertid har jeg sittet igjen med en følelse av at alt ansvar har blitt fjernet fra meg fordi jeg "snart skal ut i permisjon". Det var fortsatt 6,5 mnd til permisjonstart da dette startet... Jeg har hatt flere samtaler med personal, sjef, overordnet sjef ++ uten at de har tatt det til seg. Jeg har rett og slett blitt skikkelig dårlig behandlet som følge av voksende kul på magen.

Annonse

Jeg sa i fra til sjefen i uke 12 - dagen før medarbeidersamtale (sånn at det ikke skulle bli hovedfokus i samtalen). Fortalte det til en del andre på jobb nå etter påske, i uke 14.

For meg var det viktig at sjefen fikk høre det fra meg først - og ikke via andre.

De fikk vite det som resten av vennene våres. Facebook :P Er ingen plikt å måtte opplyse de først, så enkelt og greit slik :)

Ble ikke det veldig kleint? Komme på jobb og sjefen bare: "jaha, så du er gravid?!"

Nei, begge sjefene ble positivt overrasket iom jeg er i permisjon med førstemann enda :-)

Ringte dem dagen etter og de syns det var artig :)

Klart for noen vil det bli kleint men er heldige med sjefene mine når det gjelder slike ting:-)

Jeg la ut ultralydbildet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...