Gå til innhold

Hva gjør jeg med posten til tidligere eier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har akkurat flyttet inn på ett nytt sted, for 4 uker siden. Den tidligere eieren flyttet ut herfra i november. I postkassen lå det masse gammel post til tidligere eier. Jeg krysset over adressen å lå den i en rød postkasse. All posten kommer tilbake hit. Jeg har ved en feiltagelse åpnet to av sikkert 40-50brev. Det var to inkasso krav. Brevene fortsetter å strømme på til oss. Jeg søkte opp denne mannen på face, han har ett spesielt navn. Han hadde åpen profil å han skrev at han flyttet tilbake til Sverige i november... Jeg har ikke sendt han melding eller noe via face.. Tenker det er litt hans ansvar å melde i fra til posten om flytting + at jeg ikke gidder å sende flere kg brev til Sverige. Hvor gjør man av posten da? Leverer den til ett postkontor?

Fryktelig irriterende.

Ps bare mitt og samboers navn som står på postkassen.

Skrevet

Vi flytta inn når leiligheten hadde stått tom i 7 mnd. etter at forrige eier ble kasta ut av banken.

Da vi flytta inn lå det masse post i postkassen så da leverte jeg det bare til postdama når ho kom. Gjorde det hver gang det kom post adressert til henne og etter det har vi ikke fått noe mer

Skrevet

Skriv på adresse ukjent og at fyren har flyttet. Ta kontakt med posten og gi beskjed om dette.

Du kan ikke kaste posten, for det er ulovlig.

Skrevet

Lever det på postkontoret.

De skal skrive adr ukjent eller at adressaten har flyttet og sende brevene tilbake til avsender.

Om dere ikke blir kvitt problemet og det er tydelig utenpå konvolutten hvem brevet kommer fra kan du ringe, jeg gjorde det etter at en av leietagerne våre flyttet uten å melde flytting. Kom stadig brev fra et inkassobyrå og til slutt slo jeg opp navnet på byrået på gule sider og ringte dem. Sa at jeg eide leiligheten de sendte posten til, men at leietageren hadde flyttet for flere måneder siden uten av jeg visste hvor han var. Da sluttet det å komme brev ihvertfall...

Skrevet

Jeg ville på nytt krysset over og skrevet i tekst på konvoluttene at vedkommende har flyttet til ukjent adresse. Da skal egentlig brevene returneres til de som har sendt det. Men dette blir jo mye arbeid på så mange brev, så da ville jeg kanskje heller levert det på posten med samme beskjed.

Om det ble et problem fremdeles så ville jeg tapet på en lapp på postkassa som jeg hadde latt henge der i et par uker til jeg var sikker på at postmannen hadde fått det med seg: "xx har flyttet til ukjent adresse, vennligst ikke putt hans post hit!" eller liknende.

Om ingenting hjalp hadde jeg nok endt med å enten kaste brevene eller åpne de for å så ringe til avsender for å melde fra om at han ikke bor der lengre, men det kan jo bli litt tidkrevende. Og kasting som nevnt er vel ikke lov, men det får være grenser for hvor mye arbeid man skal ha med dette.

Evt ta kontakt med mekleren dere kjøpte leiligheten fra, og si ifra om at dere sliter litt ang posten hans og spør om råd om hva du skal gjøre.

Du kan også sjekke med folkeregisteret at han ikke er registrert på deres adresse. Da kan du i såfall "tvangsfjerne" han fra denne adressen med tid og stunder, men da er det noe sjema som må sendes inn for å dokumentere at han ikke bor der lengre. Men det vet de hvordan du gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...