Gå til innhold

legen sa:du kan ikke kalle deg gravid før du er 12 uker på vei....(???hæ)

Anbefalte innlegg

jeg var hos legen i dag og fortalte at jeg nå var gravid på ny.jeg er 6+1 nå.Jeg har vært igjennom en sa før og fikk da beskjed om at jeg ved neste svangerskap kunne få ul mellom 8-12 u.legen sa nei dette var ikke vanlig,jeg måtte vente til uke 17 tidligst hvis jeg ikke blødde nå.Jeg kunne jo heller ikke kalle med gravid før jeg var i 12 uke..men skal jeg gå helt til 17 uke for å få vite om det er noe liv der og er jeg liksom ikke ordentlig gravid før etter 3 md,aldri hørt det før, hva er det med helsenorge....jeg prøvde å forklare legen at jeg trenger jo ikke blø for at det skal være dødt..jeg er kjempre nervøs for dette hver dag,og syns det er kjempe unødvendig av legen å være så vanskelig.hvorfor skal det være nødvendig å gå privat til 1000 kr når jeg har fått beskjed tidligere at jeg kunne få tidlig ul gjennom offentig..offf blir så frustrert..noen andre med erfaringer??tips??

jeg syntes oppfølgningen man får som gravid er skikkelig laber..opplevde det samme forrige gang også,men kanskje det er for at man ikke er gravid før man er 12 u på vei..

Fortsetter under...

Hei. Tror jeg hadde byttet lege/legekontor! Dette er jo helt uakseptabelt! Jeg opplevde blæremola i 2010, er nå gravid igjen å har fått tilbud om tidlig ul. Har allerede vært å tatt privat ul i uke 7 og 9, for å utelukke at det er samme dritten som forrige gang. Ser ut som det er stor forskjell på leger! Men jeg hadde nok bare betalt for en privat ul hvis du er beskymret.

Lykke til :)

ja jeg kommer nok til å ta en priv,men skjønner ikke hvorfor leger skal være så vanskelige..har akkurat byttet lege fordi han forrige var vanskelig å ha med å gjøre.ser ikke ut til at han her er noe bedre..

men merker man om man evt har en ma???

Jeg hadde byttet lege. Det høres ikke ut som om denne"legen" er utdannet lege altså. Da hadde h*n vist at man er gravid før det har gått 3 mnd. Herlighet. Høres ikke ut som om du kommer til å få nødvendig oppfølging med den legen der. Og hva hvis du trenger sykemelding? Da får du sikkert beskjed om at du ikke får det, fordi det ikke er noen sykdom å gå gravid.. Uff. Bytt lege du:D

Lykke til og gratulerer med GRAVIDITETEN :D

ja det er bare det at det finnes ingen andre ledige leger her jeg bor enn de to jeg har hatt,som er av samme sjangern..så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg..håper bare alt er som det skal der inne.. og bestiller vel hvertfall en priv ul...

Annonse

ok jeg har alle symptoene på plass enda:)fælt å gå å være så nervøs,selvom det sikkert ikke er noe galt..

men bør jeg bestille priv tidlig ul eller hadde du ventet?er så usikker..

Ehm...unnskyld men, haha for en idiot!!!Hadde byttet lege omgående, og vurdert å sende en klage til helsetilsynet, for mannen må jo være uduglig.

Enten er man gravid, eller så er man det ikke i det hele tatt!!!

Hadde ikke stolt på ham på andre områder heller med en slik uttalelse.

Jeg hadde ul i uke 8 og 10 denne gangen, og uke 8 og 12 forrige gang. Jeg var veldig gravid i uke 8 og 10 og kan du si ;) Armer og ben sprellet og hjerter som slo :)

Men du trenger ikke vente til ordinær nei, men du må nok antagelig betale ul selv, jeg har tatt alle mine privat, men synes det er veldig verdt det :)

Gratulere med graviditeten :)

I min første graviditet hadde jeg en sa i uke 5. I min andre graviditet hadde jeg en ma. Den ble ikke oppdaget før den ordinære ultralyden i uke 18. Dette var en ikke spesielt hyggelig opplevelse!! Utskrapning etter det.. Når jeg ble gravid på nytt var det ikke noe problem å få en tidlig ultralyd i uke 12! Jeg hadde virkelig klagd på legen, og prøvd å bytte! Du skal i grunn slippe å betale ultralyd selv! En god lege ville henvist deg!

Det er jo kjempeviktig for at du skal ha det bra oppi det hele! I dag er jeg gravid med nr.fire! Lykke til!!!

ja jeg mener også at jeg skal slippe å måtte betale for priv ul,men det ser dårlig ut..jeg sa det også til han at skal jeg gå helt til u 17 uten å vite at det er liv der,syntes det var meget merkelig..

jeg ringte til legesenteret igjen i stad og da skulle han sjekke det opp sa han,så da får vi se hva han kommer frem til..helt dustete spør du meg..hva er problemet egentlig,det kan jeg ikke skjønne, ettersom det har gått galt en gang før..

Jeg får oppfølging med ul hver uke. Jeg er 7 uker nå og hadde 1. ul i dag. Der var det et hjerte som dunket! Så nå får jeg ul hver uke frem til jeg er tolv uker!

Jeg har hatt to SA og en MA. Går til privat gyn, men absolutt verdt det. Betaler ingenting (50kr for utstyr). Så jeg er veldig fornøyd.

Bytt lege, og få en henvisning. !!!

Lykke til!

Annonse

Legen min er av samme sjangeren.. så jeg ringte rett å slett gyn min, og betalte 51 kr, har hatt to undersøkelser og jeg er kun 7+3 :) Jeg ville gjort det heller:) Jeg har samme problemet med bytte, alle sier jeg burde bytte med det er jo ikke bare bare!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...